رحمان عموزاد

ببینید | حرکت زشت کشتی‌گیر مجارستانی مقابل رحمان عموزاد | رحمان عموزاد از خجالت آب شد

ببینید | حرکت زشت کشتی‌گیر مجارستانی مقابل رحمان عموزاد | رحمان عموزاد از خجالت آب شد
کدخبر : 566153

رحمان عموزاد که با نتیجه ۶ بر صفر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را شکست داد در پایان دیدار به قصد دلداری به سمت حریف رفت که با واکنش عجیب او روبه رو شد.

رحمان عموزاد خلیلی (زادهٔ ۲۶ تیر ۱۳۸۱) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است.  رحمان عموزاد در ردهٔ نوجوانان دو بار قهرمان آسیا و دو بار قهرمان جهان شده‌ است و در ردهٔ جوانان نیز قهرمان جهان شده‌ است. رحمان عموزاد در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ با پیروزی در برابر باجرانگ پونیا دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و برنز المپیک توکیو برای اولین بار توانست در رده بزرگسالان قهرمان شود .

رحمان عموزاد که با نتیجه ۶ بر صفر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را شکست داد در پایان دیدار به قصد دلداری به سمت حریف رفت که با واکنش عجیب او روبه رو شد.

رحمان عموزاد

سومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در حالی از ساعت ۱۳ امروز در بلگراد صربستان آغاز شد که روز گذشته پایان بسیار تلخی برای کشتی گیران کشورمان داشت و پس از شکست در هر سه مسابقه رو در رو با کشتی گیران آمریکایی، نهایتاً محمد نخودی و حسن یزدانی به مدال نقره دست پیدا کردند و امیرحسین زارع نیز مدال برنز را از آن خود کرد. همچنین  در سه وزن دوم نیز کامران قاسمپور مانند سال گذشته به فینال وزن ۹۲ کیلوگرم راه پیدا کرد و یونس امامی نیز راهی دیدار رده بندی وزن ۷۴ کیلوگرم شد. 

در رقابت های امروز، علاوه بر برگزاری دیدارهای شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم، مرحله مقدماتی ۳ وزن آخر مسابقات یعنی اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم پیگیری شد.

علاوه بر قاسمپور و امامی، سه کشتی گیر دیگر ایران نیز امروز به روی تشک رفتند که از بین آنها فقط محمدحسین محمدیان سابقه کسب مدال جهانی را دارد. 

رضا اطری که پیش از این سه حضور ناموفق را در رقابت های جهانی تجربه کرده و در المپیک توکیو نیز به مقام پنجم رسید، امسال به یک وزن بالاتر یعنی ۶۱ کیلوگرم آمده تا بالاخره نخستین مدال جهانی خود را کسب کند. رحمان عموزاد نیز که سال گذشته خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت، امسال در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان رفته و نشان داده که حرف های زیادی برای گفتن دارد. نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان نیز محمدحسین محمدیان است که ۸ سال پیش در تاشکند ازبکستان به مدال برنز وزن ۸۶ کیلوگرم رسید و به دنبال این است تا ناکامی المپیک توکیو را در بلگراد جبران کند.

این سه کشتى گیر در مسابقات صبح خوش درخشیدند و شکست تمامى رقبا فعلا بدون حتى باخت در نیمه نهایى حاضر هستند. 

بدین ترتیب فعلا ایرانى ها امروز دو نبرد انتقامى در نیمه نهایى ٩٧ کیلو و فینال ٩٢ کیلو با کشتى گیران سرشناس آمریکایى دارند.

 پوشش زنده خبری

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۲

صعود اطرى به فینال و شکست کشتى گیر آمریکایى در این وزن کمى ایران را به کسب عنوان قهرمانى امیدوار کرد.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۰

در دیگر نیمه نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم، ری هیگوچی از ژاپن و نایب قهرمان المپیک ریو، با نتیجه ۱۵ بر ۷ ست گراس از آمریکا را شکست داد تا فردا شب و در دیدار فینال مقابل رضا اطری قرار بگیرد.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۶

اطری بالاخره به مدال جهانی رسید. در دیدار نیمه پایانی وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری در مقابل نارانخو نارمانداخ از مغولستان قرار گرفت که پس از اینکه حریف نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، وقت نخست با برتری ۱ بر صفر نماینده کشورمان به پایان رسید. در وقت دوم کشتی گیر مغول اطری را خاک کرد و پس از ۳۰ ثانیه اخطار نیز ۱ امتیاز گرفت تا حساب کار ۳ بر ۱ شود. در کمتر از یک دقیقه به پایان مسابقه، اطری با یک زیرگیری حریف را خاک کرد و در ادامه نیز بر روی حمله حریف یکبار دیگر او را خاک کرد و با پیروزی ۵ بر ۳ به فینال راه پیدا کرد.

رحمان عموزاد

26 شهریور 1401 ساعت 16:22

رحمان عموزاد که بعد از برترى برابر حریف مجارستانى قصد داشت به او دلدارى بدهد و اینگونه به صورت حریف بوسه زد، با واکنش عجیب حریف روبرو شد و کشتى گیر مجارستانى او را هل داد!

26 شهریور 1401 ساعت 16:09

در جدال بین دو کشتی گیر روسی الاصل، این باتیربک تساکولوف از اسلواکی بود که توانست ولادیسلاو بایتسایف از مجارستان را ۴ بر ۲ مغلوب کند و به نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم برسد.

26 شهریور 1401 ساعت 16:02

کایل اسناید آمریکایی نیز موفق شد با حساب ۱۰ بر صفر ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان را از پیش روی بردارد تا حریف محمدیان در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم شود.

26 شهریور 1401 ساعت 16:01

بازگشت تماشایی محمدیان برای صعود به نیمه نهایی. در دیدار یک چهارم پایانی وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان برابر محمد زاکاریف از اوکراین به میدان رفت که در همان ابتدا و بر روی حمله خودش لنگ خورد و ۴ امتیاز از دست داد و پس از آن هم پای هر یک از دو کشتی گیر یکبار از تشک خارج شد تا وقت اول با نتیجه ۵ بر ۱ تمام شود. نماینده کشورمان در وقت دوم یک بار حریف را خاک کرد و دو بار هم او را به بیرون از تشک برد تا نتیجه ۵ بر ۵ شود. در ادامه نیز یک بار دیگر حریف را از تشک خارج کرد و در لحظات آخر نیز او را به پل زد تا با برتری ۸ بر ۵ پیروز این دیدار شود.

26 شهریور 1401 ساعت 15:49

در بالای جدول وزن ۶۱ کیلوگرم نیز ری هیگوچی ژاپنی و ست گراس آمریکایی به نیمه نهایی راه پیدا کردند.

26 شهریور 1401 ساعت 15:48

نارانخو نارمانداخ مغولستان با نتیجه ۱۳ بر ۵ الغ بک ژولدوشبکوف قرقیزستانی را مغلوب کرد تا عصر امروز در نیمه نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم در مقابل رضا اطری قرار بگیرد.

26 شهریور 1401 ساعت 15:47

امیرحسین زارع، آزادکار سنگین وزن ایران که دیشب به مدال برنز رسید، امروز از روى سکوها مشغول تشویق هم تیمى هایش است.

ببینید | حرکت زشت کشتی‌گیر مجارستانی مقابل رحمان عموزاد | رحمان عموزاد از خجالت آب شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: