وام مسکن

اگه دنبال وام مسکن هستید بخوانید | خبر مهم درباره تسهیلات ساخت مسکن

اگه دنبال وام مسکن هستید بخوانید | خبر مهم درباره تسهیلات ساخت مسکن
کدخبر : 566397

بر اساس ماده ۴ قانون جهش تولید و تامین مسکن، ۲۵ بانک متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید ۵۹.۵ هزار میلیارد تومان جریمه به سازمان امور مالیاتی کشور بپردازند.

قانون جهش تولید مسکن در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شد. بر این مبنا اکنون در آستانه‌ یک سالگی این قانون فرصت مناسبی است، میزان تحقق مواد مختلف این قانون مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

بر همین اساس با توجه به مفاد قانونی مندرج در ماده ۴ قانون جهش تولید و تامین مسکن به بررسی عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مرتبط با موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن خواهیم پرداخت.

براساس آمار به دست آمده از سامانه وزارت راه و شهرسازی، تنها ۵ بانک تسهیلات مرتبط با ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن را پرداخته‌اند و عملکرد باقی بانک‌ها در این زمینه صفر بوده‌است. از این ۵ بانک هم میزان تسهیلات پرداختی ۴ بانک مقدار بسیار کمی است و تنها بانک مسکن به تعهدات خود عمل کرده‌ است.

لازم به ذکر است، با توجه به اعلام بانک مسکن، ۲ بانک صنعت و معدن و توسعه تعاون، طی تفاهمی کارگزاری پرداخت تسهیلات فوق را به بانک مسکن واگذار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: