واتساپ | اینستاگرام | واتساپ و اینستاگرام

زمان وصل شدن واتساپ مشخص شد | قطع شدن واتساپ تا چه زمان ادامه دارد

زمان وصل شدن واتساپ مشخص شد |  قطع شدن واتساپ تا چه زمان ادامه دارد
کدخبر : 566567

پس از اینستاگرام از ساعاتی قبل دسترسی به واتساپ هم در تهران و بسیاری از شهرها برای کاربران با اختلال همراه شده است.

واتساپ قطع شد. شب گذشته واتساپ با اختلال موجه شد. علت قطعی واتساپ امروز چیست؟ چه زمان واتساپ وصل می شود.

چرا واتساپ قطع شد

اینستاگرام و واتس‌اپ شروط ایران را نپذیرفتند

مهدی باقری -عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای:

:بارها از اینستاگرام و واتس‌اپ خواستنه شده که با ایران همکاری کنند، اما نپذیرفتند.

اگر همکاری می‌کردند قطعاً  فرصت این اتفاقات مهیا نمی‌شد.

از نظر من چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و متعهد به پذیرش مسئولیت شوند، منعی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: همانطور که قبلاً هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است. زارع‌پور افزود: تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شود، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و در صورت صلاحدید مراجع ذیصلاح، مجددا محدودیت آن‌ها برداشته می‌شود و مرجع رسیدگی به این مطلب وزارت ارتباطات نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این وزارتخانه مرجع تصمیم‌گیری فیلترینگ پلتفرم‌ها نیست گفت: تلاش می‌کنیم تا مردم برای ارتباط و کارهای عادی خود کمترین مشکل را داشته باشند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ششم مهر) هیات دولت گفت: همانطور که قبلاً هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اعتراضات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.

صحبت‌های تلخ وزیر درباره عاقبت اینستاگرام و واتس‌اپ

به نوشته فارس، زارع‌پور اظهار کرد: تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شود، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و در صورت صلاحدید مراجع ذیصلاح، مجددا محدودیت آن‌ها برداشته می‌شود و مرجع رسیدگی به این مطلب وزارت ارتباطات نیست.

وی افزود: ما در این ایام تلاش می‌کنیم تا مردم برای کارهای عادی خود کمترین مشکل را داشته باشند.

وزیر ارتباطات گفت: در ایام اخیر محتوایی که در تمام جهان انتشار آن‌ ممنوع است، در این پلتفرم‌ها منتشر شد که طبیعتاً محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شد.

وی بیان کرد: من به عنوان یک کارشناس توصیه می کند که مردم کسب و کار خودشان را بر محیطی که پایبند قانون جمهوری اسلامی ایران نیست، برنامه ریزی نکنند.

زارع پور خبر داد: از امروز همکاران ما در وزارت ارتباطات درحال تلاش هستند تا ان‌شاءالله زیرساخت پلتفرم‌های داخلی تقویت شود و مردم در استفاده از این پلتفرم‌ها کمترین مشکل را داشته باشند.

 وزیر ارتباطات همچنین درباره شایعات دائمی شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ توسط شورای عالی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی اصلا در این مدت جلسه‌ای نداشت

به دلیل نا آرامی‌های اخیر و سوء استفاده اغتشاشگران از شبکه‌های اجتماعی، محدودیت‌هایی در اینترنت و دسترسی کاربران به این شبکه‌ها ایجاد شده که ضرر و زیان بسیاری برای کسب و کارهای آنلاین به همراه داشته است.

براساس گزارش سال گذشته مرکز آمار ایران، معادل ۱۱ میلیون نفر از طریق شبکه‌های مجازی کسب درآمد می‌کنند به طوری که حدود ۹ میلیون نفر یعنی ۸۳ درصد از طریق اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند.

رضا الفت‌نسب عضو هیات مدیره انجمن کسب و کارهای مجازی می گوید: توسعه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیاز به فضای امن و آرام دارد. کسب‌وکارهای خردی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در پی این ناآرامی ها و کندی اینترنت به‌شدت ضرر خواهند کرد به طوری که مشخص نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

به گفته وزیر کشور، تا پایان یافتن اغتشاشات محدودیت های اینترنتی ادامه دارد. اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند و هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

واتساپ

حالا طرح صیانت، چراغ خاموش تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است. از طرفی اکنون این شبکه اجتماعی فیلتر شده و بعید است مخالفان بی‌شمار آن، اجازه رفع فیلتر مجدد آن را بدهند. به عبارتی به نظر می‌رسد اینستاگرام در شهریور ۱۴۰۱ به سرنوشت تلگرام در دی ۹۶ دچار شد. بعد از اعتراضات دی ۹۶، هم اینترنت وصل شد و هم اینستاگرام رفع فیلتر شد. اما تلگرام برای همیشه فیلتر ماند.

دومین نکته اینکه تجربه فیلتر برخی از سایت‌ها و پیام‌رسان‌های محبوب در ایران بیانگر این است که پلتفرم‌های فیلترشده هیچگاه رفع فیلتر نمی‌شوند و تنها برخی از سرویس‌های کمتر رایج رفع فیلتر می‌شوند. بر اساس آمارها، اینستاگرام و واتساپ دو سرویس بسیار پرطرفدار در ایرانند و طبق قاعده رفع فیلتر نمی‌شوند.

سومین نشانه حذف این دو پلتفرم از کافه بازار و مایکت است. دو فروشگاه آنلاینی که می‌توان اپلیکیشن‌های مختلف را از آنها دانلود کرد. چند روز قبل بود که در یک اقدام هماهنگ، این دو پلتفرم محبوب از فروشگاه اندرویدی مایکت و کافه بازار حذف شدند. چنین اقدامی شائبه فیلتر دائمی اینستاگرام و واتساپ در ایران را تقویت می‌کند.

نشانه‌ها می‌گوید تصمیم‌گیرندگان کمر به قطع اینستاگرام و واتساپ بسته‌اند و احتمال رفع فیلتر این دو بسیار کم است. اما چند سوال مهم در این مورد مطرح است.

اشتغال ۹ میلیون نفری در اینستاگرام؟

اولین مساله اینکه در صورت قطع این دو، سیاستگذار، کدام پلتفرم جایگزین را می‌تواند در اختیار مردم قرار دهد که هم امکانات این سرویس‌ها را داشته باشد و هم بتواند میزبان بیش از ۴۷ میلیون کاربر ایرانی باشد بدون آنکه در خدمات‌رسانی دچار مشکل شود.

چون سال ۹۶ و ۹۸ و همزمان با قطع اینترنت، مساله استفاده از جایگزین‌های ایرانی مطرح بود. اما تجربه آن زمان نشان داد که سرویس‌های جایگزین ایران توان و ظرفیت یک دهم این تعداد کاربر را هم ندارد.

مرکز پژوهشی بتا اخیرا گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن، تعداد کاربران ایرانی واتساپ ۵۰ میلیون نفر و تعداد کاربران اینستاگرام ۴۷ میلیون نفر است. حتی با وجود فیلترینگ تلگرام، ۴۹ میلیون ایرانی همچنان از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. آماری که نشان می‌دهد حتی در صورت فیلترینگ یک پیام‌رسان مردم همچنان به استفاده از آن ادامه می‌دهند و فیلترینگ مانع دسترسی و استفاده مردم نمی‌شود.

دومین نکته درباره میزان اشتغال‌زایی این دو پلتفرم است. بر اساس آمارها اینستاگرام  و واتس‌اپ دو پلتفرم اول مورد استفاده کسب‌و‌کارها در سال‌های اخیر هستند. اینستاگرام بستر تامین زندگی ۹ میلیون ایرانی است که بازاری بین ۱۸ تا ۳۲ هزارمیلیارد تومان در کشور دارد. واتس‌اپ نیز پیام‌رسان اول ایرانیان است که سهم آن از کل کاربران اینترنت ایران به بیش از ۷۱ درصد می‌رسد. (فردای اقتصاد)

اگر سیاستگذار به سمت فیلتر این دو سرویس برود، به این معناست که به اشتغال ۹ میلیون نفری آسیب رسانده است. آن هم در اقتصادی که برای یک دهه رشد اقتصادی‌اش صفر بوده و نتوانسته اشتغال جدیدی ایجاد کند. حالا با این کار امکان اشتغال این افراد هم با موانع جدی مواجه می‌شود.

دیدگاه‌های مخالفان استفاده از اینترنت، بیانگر این است که نباید منتظر رفع فیلتر این دو بود. اما بررسی این دو سرویس از منظر کارایی و اشتغال‌زایی این احتمال را تقویت می‌کند که شاید سیاستگذار این بار رویه خود را تغییر دهد. اینکه در شرایط کنونی اقتصاد، مدافع کسب‌وکارهای کوچکی باشد که در نبود دولت، برای خودشان اشتغال ایجاد کرده‌اند.

 

در خصوص علت قطعی واتساپ به اطلاع میرساند: مشکل قطع شدن واتساپ امروز ۲ مهر ۱۴۰۱ به دلیل اختلال در اینترنت ایران به دلیل وضعیت کنونی کشور است.

گفته میشود دسترسی شماره های ایرانی به واتساپ توسط گروه متا به مالکیت مارک زاکربرگ محدود شده است و حتی با فیلترشکن هم نمیتوان به این پیام رسان دسترسی داشت.

بعضی از کاربران اعلام کرده اند قطعی واتساپ فقط مربوط به اپلیکیشن واتساپ بوده و از طریق نسخه وب میتوان به واتساپ دسترسی داشت.

طبق آخرین اخبار در مورد قطعی واتساپ، همچنان در اپراتور ایرانسل، همراه اول، رایتل و اینترنت ADSL قطع بوده و از دسترس خارج است.

در حال حاضر قطعی واتساپ به طور کامل در تمامی کشور گزارش شده است.

سایت های جماران ، زومیت و دیجیاتو و همچنین فارس در گزارش ها و اخباری از شرایط اینترنت در تهران خبر از اختلال در شبکه اینترنت کشور و همچنین اختلال شدید در واتساپ پس از از دسترس خارج شدن اینستاگرام داده اند.

پس از اینستاگرام از ساعاتی قبل دسترسی به واتساپ هم در تهران و بسیاری از شهرها برای کاربران با اختلال همراه شده است. خبرگزاری جماران از این نوشته که در بخشی از شهر تهران دسترسی به واتساپ در کنار اختالال روی اینترنت گوشی های همراه ، حتی با اینترنت های ثابت خانگی هم مقدور نیست و در برخی مناطق دسترسی به آن سخت است. زومیت و دیجیاتو رسانه های تخصصی حوزه تکنولوژی هم این اختلال و در مواقعی عدم دسترسی را تائید کرده اند.

از عصر امروز محدودیت های برای اینستاگرام دیگر شبکه اجتماعی پر مخاطب ایجاد شد و دسترسی به آن بدون فیلترشکن مقدور نیست.

همچنین از عصر امروز اینترنت اپرواتورهای موبایلی در مناطقی از تهران در دسترس نیست . خبرنگار فارس در گزارشی از مناطق مرکزی شهر این عدم دسترسی را تائید کرده است. عیسی زارعپور وزیر ارتباطات صبح امروز ابتدا خبر از احتمال ایجاد محدودیت در شبکه اینترنت سراسری کشور به دلیل مسائل امنیتی خبر داده بود و سپس دفترش احتمال قطع سراسری را تکذیب کرد .

همچنین دیجیاتو خبر از اختلال در دسترسی به سایت های خارجی داده است.

واتساپ

علت قطعی واتساپ

به گزارش ممتاز نیوز، در خصوص علت قطعی واتساپ به اطلاع میرساند: مشکل قطع شدن واتساپ امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ به دلیل اختلال در اینترنت ایران به دلیل وضعیت کنونی کشور است.

بعضی از کاربران اعلام کرده اند قطعی واتساپ فقط مربوط به اپلیکیشن واتساپ بوده و از طریق نسخه وب میتوان به واتساپ دسترسی داشت.

طبق آخرین اخبار در مورد قطعی واتساپ، همچنان در اپراتور ایرانسل، همراه اول، رایتل و اینترنت ADSL قطع بوده و از دسترس خارج است.

در حال حاضر قطعی واتساپ به طور کامل در تمامی کشور گزارش شده است.

اگر شما هم با قطعی واتساپ مواجه هستید، لطفا با ذکر نام شهر و نام سرویس دهنده اینترنت خود، در قسمت نظرات در انتهای همین خبر ما و سایر کاربران را از این موضوع مطلع سازید.

شایان ذکر است به دلیل شرایط نامساعد موجود در کشور که پس از درگذشت خانم مهسا امینی پیش آمده است شاهد برخی اختلالات در اینترنت و مخصوصا قطعی شبکه های اجتماعی و برخی پیام رسان ها نظیر واتساپ هستیم که با آرام شدن شرایط به زودی این وضعیت رفع خواهد شد.

واتساپ با حدود دو میلیارد کاربر فعال به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل شده است. براساس گزارش‌ها در این پلتفرم ترفند‌ها و مزیت‌های پنهان زیادی وجود دارد که کاربران با استفاده از آنها می‌توانند تجربه بهتری را برای کار با این پیام رسان داشته باشند.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پیامی را که در واتساپ ارسال کرده اید را حذف کنید، در این پیام رسان پیام‌ها به طور کامل حذف نمی‌شوند و پیامی حاوی این جمله که شما پیام را حذف کرده اید، باقی می‌ماند. برای اینکه بتوانید پیام را بدون ماندن هیچ ردی از پاک شدن، حذف کنید، ادامه این خبر را بخوانید.

برای استفاده از این ترفند ابتدا پیام رسان واتساپ خود را ببندید، سپس اینترنت را قطع و گوشی  خود را در حالت پرواز قرار دهید. در این مرحله به تنظیمات گوشی رفته و ساعت خودکار را در گوشی غیرفعال کرده و آن را به صورت دستی به زمان و تاریخی که پیام خود را ارسال کرده‌اید تنظیم کنید.

در این مرحله دوباره به واتساپ بروید و روی پیامی که می‌خواهید حذف کنید کلیک کرده و سپس روی گزینه حذف برای همه ضربه بزنید. در مرحله آخر حالت پرواز را لغو کنید تا تلفن و برنامه واتساپ دوباره به اینترنت متصل شده و بلافاصله پیام‌ها برای همه افرادی که به آنها رسیده  است، حذف شود. پس از انجام این مراحل، فراموش نکنید که ساعت و تاریخ  را دوباره به صورت دستی یا  خودکار  تنظیم کنید.

افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت و به ویژه شبکه­‌های اجتماعی این روز‌ها به رغم استفاده ­های کار راه اندازی که دارند، در کنار اشتغال  طولانی والدین و تغییر نگرش آنها در تربیت فرزندان، سبب دوری اعضای خانواده از یکدیگر شده است. به گونه­‌ای که به رغم حضور اعضای خانواده زیر یک سقف، این امکان وجود دارد که فاصله‌هایی از لحاظ عاطفی و معنوی بینشان به وجود بیاید و در طول روز اعضای خانواده ساعات خود را  یا  بیرون از خانه هستند و ساعت های هم در منزل حضور دارند در شبکه های اجتماعی فعال هستند و همین موضوع باعث شده در طولانی مدت مهر و محبتی که بینشان وجود داشته هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر شود.

البته علاوه بر این مسائل خانواده‌هایی هم وجود دارند که در کنار یکدیگر می‌نشینند، اما حرفی برای گفتن دیگر ندارند و از گفتگو و حل مسائل موجود در خانواده دیگر خبری نیست و در ادامه کار به جایی می رسد که مشکلات کوچک و جزئی تبدیل به کلافی سر در گم و چه بسا حاد‌تر می‌شود.

همچنین طبق آخرین اعلام مرکز آمار که از جامعه افرادی بالای ۱۵ سال کشور جمع آوری شده است، سرانه حضور هر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی یک ساعت و سی و دو دقیقه است.

طبق اعلام مرکز آمار بیشترین شبکه‌های اجتماعی استفاده شده توسط ۶۵/۲ درصد افراد عضو در شبکه‌های اجتماعی در جامعه هدف افراد بالای ۱۵ سال به شرح زیر است:

۸۸/۵ درصد - نرم افزار واتس آپ

۶۸/۳ درصد - نرم افزار اینستاگرام

۶۶/۲ درصد - نرم افزار تلگرام

۴/۶ درصد - نرم افزار سروش

۳/۷ درصد - نرم افزار ایتا

۳/۶ درصد - نرم افزار ایمو

زمان وصل شدن واتساپ مشخص شد | قطع شدن واتساپ تا چه زمان ادامه دارد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵۵۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • ناشناس

    واتسابت من هم قطع شده