قیمت خودرو

سکته قیمت خودرو در بازار | وضعیت خودرو داد همه را در آورد

سکته قیمت خودرو در بازار | وضعیت خودرو داد همه را در آورد
کدخبر : 567432

قیمت خودرو پس از دو روز پی در پی امروز استپ کرد و خودروهای پرطرفدار بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.

خودروهای پژو طی ۲۴ ساعت گذشته گران شدند، به طوری که قیمت خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۲۸۰ میلیون تومان به ۲۸۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت خودرو مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۳ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر قیمت خودرو ۲۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است.پژو۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ این خودرو از ۳۰۰ میلیون تومان، به ۳۰۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو

ایست قیمت خودرو در حالی رقم خورد که دلار طی روزهای اخیر شکل نزولی به خود گرفته بود اما بازار خودرو بدون توجه به رفتار قیمتی دلار به روند صعودی خود ادامه داد؛ روندی که امروز متوقف شد. به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به اختلال‌های اینترنتی امکان نقل و انتقال پول با مشکلات بسیاری مواجه شده است که این امر نیز در بازار اثرگذار بوده است؛ از سوی دیگر اختلال در اینترنت موجب شده تا امکان کشف قیمت خودرو نیز با مشکل مواجه شود. علاوه بر پرتیراژهای ایران‌خودرو امروز سایپایی‌ها هم امروز استپ قیمت داشتند. از سوی دیگر بازار خودرو همچنان راکد است و خبری از خرید و فروش چندانی در بازار نیست. 

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» در بازار امروز بدون تغییر 348 میلیون تومان دست به دست شد. «هایما» هم در بازار 947 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «تارا» هم در بازار 443 میلیون تومان قیمت خورد.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از جهش قیمت خودروهای پژو و دنا در ۲۴ ساعت گذشته است به طوری که در بین خودروهای پژو، ۲۰۶ تیپ ۵ از ۳۶۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است و پژو پارس مدل ۱۴۰۰ نیز از ۳۶۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۸ میلیون تومان گران شده است و ۳۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودروهای دنا نیز در این مدت گران شدند به طوری که دنا توربو پلاس دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۴۵۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۶۰ میلیون تومان رسیده است.

دنا توربو پلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۱ نیز از ۴۲۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۴۱۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۱۵ میلیون تومان رسیده است.

سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: هنوز بازار خودرو به حرکت در نیامده است اما در همین مدت نیز شاهد افزایش قیمت در خودروهای مختلف بودیم.

قیمت خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ معادل ۲۶۵ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ معادل ۲۷۷ میلیون تومان است، همچنین قیمت خودروی پژو پارس مدل ۱۴۰۰ معادل ۲۸۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ معادل ۲۹۷ میلیون تومان است. قیمت خودروی کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ معادل ۱۹۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ معادل ۲۲۳ میلیون تومان و قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ معادل ۳۳۵ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ معادل ۳۵۳ میلیون تومان است.

موتمنی گفت: قیمت خودروهای مدل ۱۴۰۰ نیز در فرودین نسبت به اسفند ۱۴۰۰، بین یک تا ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است؛ به عنوان نمونه قیمت پراید ۱۱۱ از ۱۸۱ میلیون تومان به ۱۸۶ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۱۶۸ میلیون تومان به ۱۷۱ میلیون تومان، سمند از ۲۶۲ میلیون تومان به ۲۶۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۶۲ میلیون تومان به ۲۶۵ میلیون تومان است.

موتمنی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل تولید و عرضه کم، خودرو در کشور از یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده و کوچک‌ترین خبری چه مثبت و چه منفی، روی این بازار تأثیر می‌گذارد. اخیراً نیز انتشار خبر تداوم ممنوعیت واردات خودرو و البته افزایش نرخ ارز، اثرات روانی خود را بر بازار گذاشت.

وی افزود: باید دولت در نظر داشته باشد برای سال جاری حتماً نیاز بازار را بسنجد و بر اساس آن بازار را تنظیم کند؛ باید خودرو به اندازه نیاز به بازار تزریق شود متأسفانه مدت زیادی است که خودرو به اندازه کافی وارد بازار نمی‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه آشفتگی و نابسامانی بازار خودرو به دلیل عرضه کم خودرو است، گفت: در حال حاضر قیمت بین کارخانه و بازار بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تفاوت دارد و این مساله مصرف کننده را به شدت متضرر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: