قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ به پرواز در آمد | قیمت مرغ امروز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت مرغ به پرواز در آمد | قیمت مرغ امروز چهارشنبه 4 آبان ماه 1401
کدخبر : 567620

قیمت مرغ گرم امروز چهارشنبه ( 4 آبان 1401 ) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ و تخم مرغ است. قیمت مرغ و تخم مرغ به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه قیمت مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

قیمت مرغ به پرواز در آمد

نوع مرغ قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق ۸۴,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان ۹۰,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال ۹۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو ۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال ۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال ۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده ۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده ۵۹,۰۰۰

فیله مرغ ۱۲۵,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست ۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد ۱۱۰,۲۰۰

جوجه چینی -

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده ۱۱۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده -

پا چینی ۱۰ عددی مرغ -

مرغ کنتاکی -

دل مرغ پاک کرده ۱۹,۰۰۰

جگر مرغ ۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ ۱۹,۰۰۰

پای مرغ ۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی ۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی ۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی) ۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی) -

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی) ۵۷,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی -

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی ۴۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی ۴۲,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی ۲۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی ۱۹,۹۰۰

قیمت تمام شده مرغ زنده ۴۵ هزار تومان است

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی ایران سالانه نزدیک ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ تولید می‌کند که این میزان تولید نه‌تنها پاسخگوی نیاز داخلی است، بلکه در بدبینانه‌ترین حالت امکان صادرات بیش از ۱۰۰ هزار تن از این محصول به کشورهای همسایه وجود دارد. با این وجود طی روزهای گذشته قیمت گوشت مرغ در بازار  داخلی به بیش از ۷۰ هزار تومان و حتی در برخی استان‌ها حدود ۸۰ هزار تومان هم رسید، درحالی که هنوز دولت نرخ مصوب  گوشت مرغ  را افزایش نداده است.

برخی از تولیدکنندگان می‌گویند در پی اصلاح نرخ ارز قرار بود دولت قیمت محصولات پروتئینی را که متاثر از این موضوع  است تا پایان شهریورماه به نرخ واقعی برساند، زیرا علاوه بر هزینه‌های تمام شده تولید، نهاده‌ها را با ارز نیمایی یا آزاد خریداری می‌کنند که این امر نیازمند سرمایه در گردش چند برابری است، اما دست تولیدکنندگان خالی از نقدینگی کافی است.

آنچه مسلم است تا دولت تصمیم‌گیری جدیدی برای محصولات پروتئینی نکند، نباید قیمت این محصول در بازار با نرخ‌هایی بیش از نرخ مصوب به دست مصرف‌کنندگان برسد که هر از گاهی برخی تولیدکنندگان یا فروشندگان موجب افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۰ هزار تومان و مصرف‌کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ما از بازار نشان می‌دهد که روز گذشته (پنجشنبه) قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه کمتر از ۶۰ هزار تومان و مرغ منجمد ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان است، البته برخی فروشندگان نیز هر کیلوگرم گوشت مرغ را بین ۶۵ تا ۶۷ هزار تومان نیز می‌فروشند که به نظر می‌رسد این امر نیازمند رسیدگی بخش‌های نظارتی است.

قیمت مرغ و تخم‌مرغ باز هم تغییر می‌کند

بررسی وضعیت قیمت کالا‌های اساسی در هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالا‌ها و رکود در بازار آن‌هاست. اما قیمت مرغ و تخم‌مرغ که در روز‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته همچنان بر این مدار پیش می‌رود.

براین اساس قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته بین ۳ تا ۷هزار تومان و قیمت تخم‌مرغ نیز حدود ۲۰هزار تومان افزایش داشته است.

تولیدکنندگان دلیل این مساله را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند. ضمن اینکه جوجه‌ریزی در حوزه مرغ گوشتی نیز به شدت کاهش یافته است.

براین اساس مرغداران معتقدند که هنوز مرغ و تخم‌مرغ به قیمت واقعی نرسیده و قرار است که دولت ۳۱ شهریور ماه قیمت جدید این دو کالا را تعیین و اعلام کند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: هم اکنون قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب رسیده است.

محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به رکود بازار و کاهش تقاضا ناشی از تخصیص درآمد خانوار به خرید مدرسه در شهریور پیش بینی می شود که قیمت مرغ تغییری نداشته باشد.

قیمت مرغیوسفی از توزیع روزانه ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار و ۳۰۰ تن مرغ گرم در بازار خبر داد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با اصلاح نظام یارانه سرانه مصرف مرغ ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافت که به همین میزان جوجه ریزی کاهش یافته است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۶۰ تا ۶۸ هزار تومان، ران مرغ ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، سینه با کتف ۱۲۰ هزار تومان و فیله ۱۳۰ هزار تومان است.

بنابر آمار اعلامی مرکز پژوهش های مجلس مصرف مرغ بعد از اصلاح نظام یارانه ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافت که همین امر موجب شد جوجه ریزی از ۱۳۰ میلیون قطعه به ۹۳ میلیون برسد.

قیمت مرغ

قطعی‌های برق چقدر مرغ‌داری ها را تحت تاثیر قرار داده است

این مقام مسئول ر ادامه افزود: ممکن است که یک واحد مرغ‌داری در جایی دچار آسیبی شده باشد اما اکثریت غریب به اتفاق واحدهای مرغ‌داری ما مجهز به ژنراتور هستند و اگر واحدی آسیبی ببیند به این دلیل است که در هنگام قطع برق ژنراتور آن از کار افتاده است وگرنه همه واحدها پیش‌بینی های لازم را کرده اند و ژنراتورهای مناسب را در واحدهای خود دارند.

تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومانی با قدرت خرید مردم همخوانی ندارد

به نقل از ایلنا، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: حدود ۱۲۰۰ تن تخم مرغ به افغانستان صادر شد اما هنوز مرزهای عراق بر روی تخم‌مرغ‌های ایرانی باز نشده است. خبر فشار ترکیه بر عراق برای وارد نکردن تخم‌مرغ از ایران از سوی مسئولان وزارت کشاورزی تکذیب شد اما این سخن از سوی صادرکنندگان تخم‌مرغ تایید شده و واقعیت دارد.

ناصر نبی‌پور با بیان اینکه میانگین قیمت فروش تخم‌مرغ درب کارخانه کیلویی ۳۱ تا ۳۴ هزار تومان است، افزود: قیمت بار ۱۱ کیلویی، هر کیلو ۳۱ هزار تومان و بار ۱۳ کیلویی ۳۴ هزار تومان است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار اقدامات شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار تخم‌مرغ را تاثیرگذار ندانست و افزود: شرکت پشتیبانی اعلام کرد که تخم مرغ مازاد را کیلویی ۳۲ هزار تومان خریداری می‌کند؛ اما پولی برای خرید این محصول ندارد و به تولیدکنندگان گفته است که ۴۵ روز دیگر هزینه را پرداخت می‌کند پس اگر مرغدار آن را ارزان‌تر بفروشد بهتر از این است که پولش را یک ماه بعد وصول کند.

نبی‌پور با اشاره به قیمت نهاده‌ها در سامانه بازارگاه، بیان کرد: نهاده‌ها در سامانه بازارگاه نقدی عرضه می‌شود ذرت کیلویی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان در سامانه بازارگاه بارگذاری و مرغداران اقدام به خریداری می‌کنند.

قیمت مرغ

وی در پایان بیان کرد: مرغداران با هدف کاهش تولید تخم‌مرغ خردادماه حدود ۹ میلیون مرغ تخم‌گذار را به کشتارگاه فرستادند؛ در حالی که در شرایط عادی حدود ۲ میلیون مرغ به کشتارگاه‌ها فرستاده می‌شد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: