سهام عدالت

تاریخ پرداخت سود سهام عدالت مشخص شد؟ | زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱

تاریخ پرداخت سود سهام عدالت مشخص شد؟ | زمان واریز سود سهام عدالت 1401
کدخبر : 570037

از زمان واگذاری سهام عدالت، شایعات زیادی درباره زمان واریز سود سهام عدالت 1401 در میان بوده و حال به نظر می‌رسد این زمان قطعی شده باشد.

سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت در تابستان سال گذشته (99) با رشد بسیاری روبرو شد ولی پس از آن، ارزش سهام عدالت وارد روند نزولی شد.

تاریخ پرداخت سود سهام عدالت مشخص شد؟ 

سهام عدالت در واقع نوعی از یارانه است که از دولت نهم به مردم واگذار شده و هدف آن گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور بوده است. از زمان واگذاری این سهام تا امروز شایعات زیادی درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت 1401 مطرح شده و در جدیدترین اخبار، مبلغ سود سهام عدالت نیز مشخص شده است.

چندی پیش پیمان حدادی در خصوص زمان و میزان واریز سود سهام عدالت 1401 اظهاراتی داشت و روز گذشته محمدرضا پورابراهیمی مبلغ سود سهام عدالت 1401 را اعلام کرده است. اما آیا سود سهام عدالت این بار به موقع پرداخت می‌شود؟

چندی پیش از این نیز دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر شده و به 60 همت برسد گفته بود:

سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

طبق وعده مسوولین واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در مراحل پایانی قرار گرفته است.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در مراحل پایانی قرار گرفته است و گفته‌های مسئولان حاکی از این است که جاماندگان شناسایی شده‌اند و منابعی که به عنوان سهام عدالت قرار است در اختیار این افراد قرار بگیرد، نیز مشخص شده است.

باقیمانده سهام متعلق به دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت مخابرات ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، باید به عنوان سهام عدالت به افراد فاقد این سهام که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور هستند، واگذار شود.

سهام عدالت

زمان مشخصی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان وجود ندارد. اما احتمال می‌رود که این تقسیم سهام عدالت تا پایان سال انجام شود. مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل ۱۰ میلیون تومان اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال خواهد بود.هفته اخیر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از تصویب واگذاری سهام عدالت به جاماندگان توسط هئیت دولت خبر داد.بر همین اساس قرار است بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران در قالب سهام عدالت واگذار شود.

طبق اعلام سخنگوی دولت بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، قرار است در قالب سهام عدالت واگذار شود.هنوز زمان مشخصی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان وجود ندارد. اما احتمال می‌رود که این تقسیم سهام عدالت تا پایان سال انجام شود. مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل ۱۰ میلیون تومان اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال خواهد بود.

قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است.

 آمار جاماندگان سهام عدالت بنا به آمار منتشر شده بسیار زیاد است. از اینرو مسئولان طی چند ماه گذشته برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف وضعیت جاماندگان سهام عدالت داشته‌اند.

 طرح واگذاری سهام عدالت به جاماندگان از جمله مواردی است که هرسال در خصوص آن وعده‌های بسیاری داده می‌شود. این طرح در دولت دوازدهم نیز مطرح بود که دولت قبل، نبود منابع کافی را علت عدم تخصیص این سهام به افراد جامانده مطرح می‌کرد.

اما دولت سیزدهم از ابتدای کار، واگذاری سهام عدالت به جاماندگان را موضوعی عملی می‌دانست. موضوعی که قانون نیز بر آن تاکید جدی می کند و بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به مردم اشاره دارد.به گفته منابع آگاه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت در طبقات مختلف جامعه وجود دارد.در خصوص برنامه دولت برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وعده تعیین تکلیف تا پایان شهریور را داده بود

تاریخ پرداخت سود سهام عدالت مشخص شد؟ | زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱ 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: