ششمین تعویض ایران برابر انگلیس غیرقانونی بود؟

ششمین تعویض ایران برابر انگلیس غیرقانونی بود؟
کدخبر : 570363

تعویض ششم تیم ملی و حضور سردار آزمون به جای احمد نوراللهی، سوالات زیادی را در پی داشت.

در شرایطی که کارلوس کی روش در دقیقه ۶۳ و با حضور مهدی ترابی به جای میلاد محمدی هر پنج تعویض خود را انجام داده بود، سردار آزمون کنار زمین مشغول گرم کردن شد تا به نظر برسد قصد دارد وارد زمین مسابقه شود.

انجام پنج تعویض که پس از شیوع ویروس کرونا به یک قانون ثابت در فوتبال تبدیل شده است، برای نخستین بار در رقابت های جام جهانی نیز اعمال می شود اما در دقیقه ۷۷ سردار آزمون جایگزین احمد نوراللهی شد که این تعویض باعث علامت سوال های زیادی برای هواداران شد.

حسین حسینی، علی قلی زاده، سعید عزت اللهی، حسین کنعانی زادگان و مهدی ترابی پنج تغییر ایران تا دقیقه ۷۷ بودند و در شرایطی که برخی گمان می کردند تعویض ششم تیم ملی و حضور آزمون به جای نوراللهی یک اشتباه بزرگ از سوی اعضای تیم ملی بوده، اما فیفا چند وقتی است که قانون جدیدی را تصویب کرده که تیم ها در شرایط ویژه می توانند از تعویض ششم نیز استفاده کنند.

این طرح آزمایشی ابتدا در جام باشگاه های جهان اجرا شد که طی آن به تیم ها اجازه داده می‌شود که اگر بازیکنی در طول دیدار مشکوک به آسیب‌دیدگی از ناحیه سر باشد، بازیکن مذکور را بلافاصله تعویض کنند، بدون اینکه آن تغییر در ترکیب، در جمع پنج تعویض تیم مذکور جای گیرد.

البته این مصدومیت و تعویض اجباری، باید از سوی پزشک ارشد فیفا که در ورزشگاه حضور دارد، مورد تأیید قرار بگیرد تا علاوه بر اینکه تیمی که بازیکن مصدوم داشته می تواند ۶ تعویض را انجام دهد، به تیم مقابل نیز این اجازه داده می شود که ۶ تغییر را در ترکیب خود ایجاد کند.

بدین ترتیب به نظر می رسد که مصدومیت علیرضا بیرانوند و تعویض اجباری او با سیدحسین حسینی، از سوی پزشک فیفا به عنوان مصدومیت از ناحیه سر قلمداد شده و به همین دلیل کارلوس کی روش اقدام به انجام ۶ تغییر در ترکیب تیمش کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: