تهیه کیک ساده

آموزش تهیه کیک ساده در توستر

آموزش تهیه کیک ساده در توستر
کدخبر : 570457

کیک مغزدار یکی از محبوب ترین کیک های پذیرایی محسوب می شود که با طعم ها های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مغز دار در توستر با ما همراه باشید.

با این طرز تهیه کیک ساده در توستر یک کیک خوشمزه، سالم و راحت را می آموزید. برای افرادی که دور از خانواده و مجرد زندگی می کنند، توستر یک وسیله ی بسیار کار راه انداز است. درست کردن انواع ساندویچ های خوشمزه در توستر به سرعت ممکن است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در کمترین زمان ممکن و به راحتی می توانید کیک خانگی خوشمزه ای در توستر برای خودتان درست کنید. ضمناً توستر می تواند کیک سردشما را نیز به راحتی گرم کند تا یک صبحانه یا عصرانه ی لذت بخش را میل کنید.

مواد لازم برای کیک :

نصف فنجان آرد همه منظوره

یک سوم فنجان آرد ذرت زرد

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

یک سوم فنجان جو دو سر پرک

یک چهارم فنجان کره ذوب شده

یک چهارم فنجان شکر قهوه ای

یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

یک عدد تخم مرغ بزرگ

نصف فنجان شیر

نصف فنجان مخلوط میوه خشک (مثل تمشک و کشمش و …)

یک چهارم فنجان مغز گردو و بادام خرد شده

دستور پخت کیک ساده در توستر 

روش تهیه کیک ساده در توستر

اگر قصد پخت این کیک در فر را دارید، فر را از قبل تا دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتیگراد (سلسیوس) گرم کنید. برای پخت کیک در توستر باید از قالب های کوچک مثلا قالب مافین یا تابه پخت همبرگر استفاده کنید. قالب را نیز چرب کنید و کنار بگذارید تا خمیر را آماده کنید.

اگر کیک را در توستر می پزید، محفظه توستر را چرب کنید و قبل از ریختن خمیر آن را سه دقیقه گرم کنید.

آرد همه منظوره، شکر قهوه ای، آرد ذرت، جو دو سر پرک، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در ظرفی جدا گانه، کره ذوب شده، وانیل، تخم مرغ و شیر را با هم دیگر مخلوط کرده و هم بزنید. حالا مواد خشک را کم کم به این مخلوط اضافه کنید و در هر مرحله خوب هم بزنید.

دستور پخت کیک ساده در توستر 

پس از این که مواد کاملاً مخلوط شدند، خمیر شما آماده است تا در قالب کیکی که آماده کرده اید، ریخته شود. محفظه توستر، قالب یا قالب ها را پر کرده و سپس مخلوط میوه ها و مغز بادام و گردو را روی آن بپاشید.

کیک ها رادرون فر به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید و در توستر ۳ دقیقه یا در صورت لزوم بیشتر تا جایی که حاشیه کیک طلایی شود. برای اطمینان از کامل شدن پخت در کیک ها خلال دندان فرو کنید. اگر از خمیر به آن نچسبد یعنی پخت کیک کامل شده است و اگر پخت کامل نشده بود به آن کمی زمان بیشتر بدهید تا کاملاً بپزد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: