بارداری

از کجا بفهمم باردارم؟

از کجا بفهمم باردارم؟
کدخبر : 570622

آیا شما باردارید؟ برخی از علایم امکان دارد هنگامی که دوره قاعدگی تان به تعویق می افتد یا یک یا دو هفته بعد از آن ظاهر شوند.

آغاز اولین علایم بارداری در خانم‌ها متفاوت است، ولی رایج ترین علامت بارداری عقب افتادن عادت ماهانه ( پریود) است. و بیشتر برای کسانی است که قاعدگی مرتب دارند.

در صورتی که قبلا باردار شده باشید، امکان دارد علامت های بارداری دوم شما متفاوت از حاملگی قبل باشد.

گرچه تنها راه تشخیص قطعی بارداری، انجام تست بارداری است ولی علایم و نشانه هایی وجود دارد که باتوجه به آنها میتوانید تاحدودی به وقوع بارداری و حاملگی مشکوک شوید.

چند روز تاخیر در پریود نشانه بارداری است, از کجا بفهمم باردارم, چگونه بفهمیم بارداریم

تست بارداری چند روز بعد از عقب افتادن پریودی جواب میدهد

علل رایج اختلال در قاعدگی

سطح استرس بالا

سطح استرس شما میتواند بر چرخه قاعدگی تاثیرگذار باشد. چنانچه استرس شدید را تجربه می کنید، این شرایط میتواند قاعدگی های نامرتب یا فقدان آنرا باعث شود.

زمانی که بدن در تلاش است به سطح بالای استرس رسیدگی کند، مغز تولید استروژن و دیگر هورمون های تولید مثلی موردنیاز برای تخمک گذاری را متوقف می کند. این اقدام به منظور جلوگیری از تولیدمثل در محیطی تهدیدآمیز و همینطور، محافظت از انرژی صورت می گیرد. در نتیجه، امکان دارد در زمان مقرر دوره قاعدگی را تجربه نکنید.

پس از یک روز کاری شلوغ، اقداماتی در راستای کسب ارامش و استرس زدایی از ذهن و بدن خود انجام دهید. انجام یوگا، یک استحمام گرم یا مطالعه کتاب میتوانند در این زمینه مؤثر باشند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

کیست های تخمدانی یکی از موارد در تأخیر قاعدگی میباشد و سبب می شود که تخمک گذاری دچار اختلال شود که علایم آن شامل رشد موهای زاید، افزایش وزن می باشد. بهتر است با انواع و علایم کیست های تخمدان آشنا شوید.

استفاده دارو

چنانچه اخیرا دچار بیماری شده باشید و داروهایی استفاده نموده باشید امکان دارد داروها سبب عقب افتادن قاعدگی شما باشد. به این علت دارو امکان دارد در چرخه قاعدگی تأثیر بگذارد که بیشتر داروها در تولید استروژن و پروژسترون (Progesterone) در بدن اختلال ایجاد می کنند.

قرص های ضد بارداری

بعضی زنان برای جلوگیری از بارداری از قرص های هورمونی ضد بارداری استفاده می کنند که امکان دارد در زمان آغاز استفاده قرص های ضد بارداری تأخیر در قاعدگی را تجربه کنید.

زمانی که آغاز به استفاده قرص های ضد بارداری می کنید بدنتان می بایست با این قرص ها و دوز های هورمونی که قرص های ضد بارداری وارد بدنتان می کنند عادت کند.

دوره قبل از یائسگی

دوره ای که خانم از سن باروری به سن غیر باروری میرود را دوره یائسگی می گویند. عادات ماهیانه در این دوران امکان دارد بیشتر یا کم تر شوند که البته این امر عادی نیست و چنانچه تصمیم بارداری ندارید بهتر است از یک شیوه جلوگیری مطمئن استفاده کنید زیرا تا چند وقتی هنوز احتمال باروری وجود دارد.

یائسگی

زمانی است که شما به نقطه ای از زندگی میرسید که دیگر تخمک گذاری نمی کنید و یک رویداد طبیعی در زندگی است.

بارداری

زمانی که یک زن باردار می شود سطح هورمون های آن متفاوت میباشد و ترشح هورمون ها با غیر از دوران بارداری متفاوت میباشد که این سبب توقف قاعدگی می شود.

البته در بعضی از زنان بارداری پیش از این که عادت ماهانه آن ها قطع شود، کم شدن خونریزی و یا عقب افتادن آنرا تجربه می کنند.در چنین مواردی چنانچه احتمال بارداری می دهید به پزشک زنان مراجعه کنید.

اختلال تیروئید

هر گونه نقص در عملکرد غده تیروئید، چه پرکاری تیروئید و یا کم کاری آن، میتواند به بی‌نظمی های قاعدگی منجر شود. غده تیروئید هورمون هایی را ترشح می کند که سوخت و ساز بدن را حفظ نموده و بر بسیاری از هورمون های جنسی تاثیرگذار هستند. تغییرات در هورمون های استروژن و کورتیزول میتواند تخمک گذاری را متوقف کند، که به نوبه خود بر چرخه قاعدگی تاثیرگذار است.

چند روز تاخیر در پریود نشانه بارداری است, از کجا بفهمم باردارم, چگونه بفهمیم بارداریم

علت دیر پریود شدن

در این مقاله با علایم و نشانه های اولیه ی حاملگی و بارداری اشنا خواهید شد.

نخستین علایم حاملگی یا نشانه های بارداری پیش از هنگام پریود، معمولاً تا ۳ هفته پس از لقاح صورت ظاهر می شوند.

بستگی به سیستم بدن شما، علائم بارداری پیش از پریود در هفته نخست پس از لقاح میتواند متفاوت باشد.

گاهی علامت های بارداری چند روز پیش از پریود خودشان را نشان می دهند. و گاهی چند روز پس از آن.

بیزاری از غذا

چنانچه شما به تازگی باردار هستید، طبیعی است که از بوی ساندویچ یا یک فنجان قهوه یا رایحه ای خاص حس تهوع کنید. اگر چه هیچ کس بطور قطع علت آنرا نمی داند ولی امکان دارد از عارضه های افزایش سریع میزان استروژن در سیستم بدن شما باشد. در این شرایط امکان دارد حتی حس کنید نسبت به غذای مورد علاقه تان احساس نفرت دارید.

خستگی در ابتدای بارداری

هورمون پروژسترون در ابتدای بارداری به شدت افزایش پیدا می کند و سبب خستگی و کِسلی می شود.

گاهی امکان دارد به صورت ناگهانی خسته شوید و یا حس خواب آلودگی کنید.

خستگی هم که از علایم بارداری در ماه نخست پیش از پریود و آغاز بارداری میباشد علل مختلفی دارد،!

از جمله این که جریان خون برای رشد جنین افزایش پیدا می کند، حتماً به اندازه کافی استراحت کنید و از ویتامین های قبل حاملگی با مشورت و دستور پزشک استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: