علت واریز نشدن یارانه اسفند مشخص شد + زمان واریز

علت واریز نشدن یارانه اسفند مشخص شد + زمان واریز
کدخبر : 576796

پیگیری‌ها حاکی از این بود که واریز وجه در بانک به مشکل خورده و بانک‌ها وعده داده بودند نهایتا ظرف دو تا سه روز این مشکل برطرف و یارانه به حساب افراد واریز می‌شود.

یارانه نقدی اسفند ماه روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما برخی از افراد می‌گویند یارانه نگرفته‌اند و برخی دیگر هم می‌گویند مبلغ دریافتی کمتر از ماه‌های قبل است. اما علت چیست؟

یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در حالی روز گذشته واریز شد که برخی از عدم واریز یارانه نقدی گله دارند و برخی از کم واریز شدن آن.

این مشکل محدود به ماه جاری نیست و ماه گذشته هم بسیاری از یارانه‌بگیران چنن انتقادی را داشتند. زمانی که یارانه بهمن واریز شد تعدادی اعلام کردند که یارانه به حساب آن‌ها واریز نشده است. بیشتر این پیام‌ها از طرف افرادی بود که حساب یارانه آن‌ها به چند بانک مشخص مربوط می‌شد.

پیگیری‌ها حاکی از این بود که واریز وجه در بانک به مشکل خورده و بانک‌ها وعده داده بودند نهایتا ظرف دو تا سه روز این مشکل برطرف و یارانه به حساب افراد واریز می‌شود.

اما برخی از فراد اعلام کردند که همچنان پولی به حساب آن‌ها واریز نشده است. سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود این سازمان واریزی‌ها را انجام داده و اگر مشکی وجود دارد، مربوط به بانک است و به این سازمان ارتباطی ندارد.

اما این مشکل برای یارانه اسفند هم تکرار شده است.

«یارانه بهمن برای من واریز نشده علت آن چیست؟

«دقیقا الان ساعت ۰۲:۴۶ بیست و یکم اسفنده، اما هنوز واریز نشده که بخواد قابل برداشت باشه.»

«این ماه هم یارانه ما واریز نشده مشکل از کجاست؟»

«من از اول یارانه نقدی می‌گرفتم، اما این ماه هیچ پولی به حسابم واریز نشده؟ ماجرا چیه یعنی جزو دهک دهم شدیم و یارانه ما رو قطع کردن؟»

این پیام‌های برخی از مخاطبان است که به واریز نشدن یارانه اسفند انتقاد کرده اند.

دلیل کم واریز شدن یارانه چیست؟

انتقادات از یارانه اسفند تنها محدود به واریز نشدن یارانه‌ها نیست. برخی از افراد می‌گویند مبلغ یارانه آن‌ها کمتر از ماه‌های قبل است.

«دو ماهه یارانه من رو کم کردن. قبلا ۴۰۰ بود الان ۳۰۰ می‌گیذم. من یه کارگرم و غییری تو زندگیم ایجاد نشده. مشکل کجاست؟»

«ما تا الان جز دهک سوم بودیم نفری چهارصد میگرفتیم دیشب نفری صدشو کم کردن چرا؟ باید کجا اعتراض کنم؟»

«سلام چقدر این دولت قشنگه من وام یک ملیونی اصلا نگرفتم، ولی دوماه هست قسط وام از یارانم کم میکنن. چرا؟»

«سلام یارانه این ماه مارونفری صدکم کردن چرا؟»

درباره دلیل کم واریز شدن یارانه اسفند هم هیچ توضیحی ارائه نشده، اما قبل از این اعلام شده بود که دهک‌های درآمدی خانوار‌ها شناور است و ممکن است دهک درآمدی افراد در طول زمان تغییر کند و بر اساس آن یارانه کم و زیاد و یا حذف شود.

البته اعلام شده بود که تغییر دهک‌ها هر شش ماه یکبار اتفاق می‌افتد. اما حالا مشخص نیست که آیا دهک‌بندی این افراد تغییر کرده و یا خطایی در سیستم رخ داده است. چون پیام‌های مخاطبان حاکی از این است که تغییری در درآمد آن‌ها ایجاد نشده، اما دهک درآمدی آن‌ها تغییر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • روح الله راشدی

    بخدا من یک کارگرم فقط ب امید این یارانه بودم ک نریختن