قیمت برنج های پرطرفدار ایرانی در فروشگاه‌های اینترنتی + جدول

قیمت برنج های پرطرفدار ایرانی در فروشگاه‌های اینترنتی + جدول
کدخبر : 577687

برنج ایرانی طبق آخرین آمار‌های رسمی کیلویی ۱۲۰ هزار فروخته شده است

قیمت برنج ایرانی طبق آخرین آمار‌های رسمی به‌طور میانگین ۱۲۰ هزار تومان بوده است. این عدد را مرکز آمار در پایان بهمن پارسال اعلام کرده و هنوز گزارشی از متوسط قیمت اقلام خوراکی در اسفند ۱۴۰۱ منتشر نشده است. با این حال طبق بررسی‌های فرارو در هفته‌های قبلی قیمت برنج تقریبا ثابت بوده و در فروشگاه‌های اینترنتی الان کیسه‌های برنج ایرانی بدون افزایش قیمت فروخته می‌شوند. در فهرست محصولات پرفروش فروشگاه‌های اینترنتی علاوه بر برنج هاشمی و طارم که جزو نمونه‌های گران‌قیمت محسوب می‌شوند، اسم برنج‌های ارزان‌تر میثل شیرودی هم به‌چشم می‌خورد.

برنج طارم گلستان که در کیسه ۴.۵ کیلویی فروخته می‌شود، الان ۶۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد. یکی از محبوب‌ترین کیسه‌های برنج ایرانی در فروشگاه‌های اینترنتی است که باید قیمت هر کیلو از آن را تقریبا ۱۵۰ هزار تومان محاسبه کنیم. رقم تقریبا ۶۷۵ هزار تومانی قیمت کیسه ۴.۵ کیلویی برنج طارم گلستان در هفته‌های گذشته که تعطیلات عید را داشتیم، تغییری نکرده، اما بدنیست بدانید نسبت به یک سال قبل همین کیسه را تقریبا ۶۵ درصد گران‌تر می‌فروشند.

برنج دم‌سیاه یکی از گران‌ترین نمونه‌های برنج ایرانی است و معمولا آن را در گیلان کشت می‌کنند. در فروشگاه‌های اینترنتی یکی از محبوب‌ترین کیسه‌های برنج، کیسه ۱۰ کیلویی برنج دم‌سیاه آقاجانیان محسوب می‌شود که درحال حاضر قیمتش یک میلیون و ۴۷۷ هزار تومان است. یعنی قیمت هر کیلو از آن را می‌توانیم ۱۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان محاسبه کنیم. این یکی کیسه هم در هفته‌های گذشته بدون افزایش قیمت فروخته شده، اما فروردین پارسال کیسه ۱۰ کیلویی برنج دم‌سیاه آقاجانیان حدود ۶۵۰ هزار تومان ارزش داشت. برنج دم‌سیاه همانطور که گفتیم جزو گران‌ترین برنج‌های ایرانی است، اما موقع کاشت نسبت به برنج هاشمی محصول کمتری می‌دهد.

خرید برنج هاشمی برند چاپار کیلویی ۱۱۱ هزار تومان هزینه دارد. چون کیسه پنج کیلویی برنج هاشمی چاپار را ۵۵۵ هزار تومان می‌فروشند که یکی از ارزان‌ترین نمونه‌های برنج هاشمی در بازار به‌حساب می‌آید و احتمالا به‌همین خاطر در فهرست کیسه‌های پرفروش برنج در فروشگاه‌های اینترنتی قرار گرفته است. از همین برند چاپار که نسبت به برند‌های دیگر اسم آن را کمتر شنیدیم، کیسه‌های برنج شیرودی، نیم‌دانه هاشمی، دودی، طارم و البته چیز‌هایی مثل حبوبات و خشکبار در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد. بین مدل‌های محبوب هاشمی در فروشگاه‌های اینترنتی باید به برنج هاشمی طبیعت که در کیسه ۱۰ کیلویی فروخته می‌شود هم اشاره کنیم. کیسه ۱۰ کیلویی برنج هاشمی طبیعت را یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌فروشند تا قیمت هر کیلو از آن معادل ۱۲۵ هزار تومان باشد. به‌این ترتیب درمقایسه با فروردین ۱۴۰۱ که کیسه ۱۰ کیلویی برنج هاشمی طبیعت نزدیک ۷۹۰ هزار تومان قیمت داشت، شاهد رشد تقریبا ۶۰ درصدی ارزش آن هستیم.

برنج کشت دوم مهمان‌نواز تقریبا کیلویی ۱۳۵ هزار تومان قیمت دارد. چون در فروشگاه‌های اینترنتی قیمت کیسه ۱۰ کیلویی برنج کشت دوم مهمان‌نواز به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده که درقیاس با پارسال تقریبا دوبرابر شده است. برنج کشت دوم مهمان‌نواز از نوع برنج هاشمی است. معمولا کشاورزان بعد از برداشت اول در مرداد، کار کشت دوم را انجام می‌دهند و به‌همین دلیل به این نوع برنج، برنج کشت دوم گفته می‌شود.

برنج شیرودی درکنار مدل‌هایی به‌اسم فجر، عنبربو و نیم‌دانه جزو ارزان‌ترین برنج‌های ایرانی قرار می‌گیرند و قیمتشان با نمونه‌های درجه یک پاکستانی و هندی تقریبا فرقی ندارد. یکی از کیسه‌های برنج شیرودی محبوب در فروشگاه‌های اینترنتی، الان با اسم برنج شیرودی آقامیر حدود ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و به‌این ترتیب با عدد ۸۰ هزار تومان به‌عنوان قیمت هر کیلو از آن سروکار داریم. برخی از خریداران برنج شیرودی آقامیر که از طعم و عطر آن راضی نیستند، مخلوط کردنش را با نمونه‌های گرانقیمت توصیه می‌کنند.

پرفروش‌ترین کیسه برنج ایرانی در فروشگاه‌های اینترنتی

برند

وزن

قیمت

گلستان (طارم)

۴.۵ کیلو

۶۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان

آقاجانیان (دم‌سیاه)

۱۰ کیلو

یک میلیون و ۴۷۷ هزار تومان

چاپار (هاشمی)

پنج کیلو

۵۵۵ هزار تومان

طبیعت (هاشمی)

۱۰ کیلو

یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

مهمان‌نواز (کشت دوم)

۱۰ کیلو

یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

آقامیر (شیرودی)

۱۰ کیلو

۸۰۰ هزار تومان

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: