شما و اقتصاد گزارش می دهد:

سهم وتعاون، فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری

سهم وتعاون، فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری
کدخبر : 581398

شرکت بیمه تعاون با نیازسنجی اقشار مختلف جامعه و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، به ارائه خدمات و پوشش‌های جدید بیمه‌ای می‌پردازد و با افزایش طرح‌های متناسب با نیازهای افراد جامعه، سعی دارد تا سهم خود را در این صنعت افزایش دهد و رضایت مشتریان را به عنوان پایه‌ای برای فعالیت خود قرار دهد.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت بیمه تعاون که در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ با افزایش ۷۹ درصدی موفق به کسب سود خالص ۴۹ میلیارد تومانی و ثبت ۴۷ میلیارد تومان در سود انباشته شرکت شد. در این دوره، سرمایه شرکت با افزایش ۲۳۳ درصدی به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و رتبه توانگری مالی سطح ۱ را حفظ کرده است.

شرکت بیمه تعاون با نماد «وتعاون» از شرکت‌های بیمه دولتی در بدنه وزارت تعاون است که این روزها نگاه فعالان بازار معاملات بورس و سهامداران را به سوی معطوف ساخته است. نوسان این روزهای بازار سرمایه سبب شده تا نماد وتعاون هم از این امر مستثنی نباشد.

سهام این شرکت بیمه ای با ارزش بازاری معادل ۱,۲۲۰ میلیارد تومان در بازار سرمایه در حال داد و ستد می باشد؛ از ابتدای سال جاری تا کنون نیز حدود ۵۷ درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده است. موسسه اعتباری ملل و بانک توسعه تعاون از عمده ترین سهامداران این شرکت به شمار می روند.

این در حالی است که نگاهی به گزارش سه‌ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که نسبت خسارت «وتعاون» نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته که به افزایش هزینه‌ها و کاهش حاشیه سود شرکت منجر خواهد شد.

با این حال، برآورد سالانه سودآوری شرکت در سال ۱۴۰۲ پایین‌تر از سال ۱۴۰۱ خواهد بود. بنابراین، انتظار می‌رود عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۲ مانند سال ۱۴۰۱ باشد.

 اکثریت کارشناسان و فعالان بازار سرمایه، روند نزولی فعلی سهم «وتعاون‌» را یک روند طبیعی در شرایط بازار سهام عنوان می‌کنند. از نظر این گروه پرتعداد، بورس یعنی صبر که گاهی در یک ماه جواب مثبت و سوددهی دارد و گاهی ۶ ماه یا مثل وتعاون ۳ سال این تلاش به ثمر می‌نشیند. آنها معتقدند که وتعاون به زودی اخباری خوش برای سهامداران این نماد به همراه خواهد داشت.

شرکت بیمه تعاون با هدف ارتقای ارزش سهم خود در زنجیره صنعت بیمه، با ارائه خدمات نوین و تمرکز بر رضایت مشتریان، موفق به پرداخت خسارت و افزایش کیفیت خدمات بیمه‌ای شده است. این شرکت بیمه‌ای با توجه به اولویتی کردن سودآوری در سیاست گذاری خود، به تولید حق بیمه و کسب سهم بازار نیز توجه دارد.

برخی سهامداران مدعی هستند که «وتعاون» به زودی وارد اصلاح خواهد شد، چرا که به منطقه اشباع RSI خریداران رسیده است و این سهم دیگر برای خریداران مکان جذاب و مناسبی نیست. آنها می‌گویند که ۲ کندل بعدی می‌تواند با حجم کم نیز سبز باشد ولی از فردای آن روز صف فروش سهم افزایش پیدا خواهد کرد، دلیل این گروه کم‌تعداد در تحلیل سهم «وتعاون» استناد به گذشته سهم با شرایط فعلی است.

نماد وتعاون در صنعت بیمه وصندوق بازنشستگی به جزتامین اجتماعی فعال است و در بازار پایه زرد فرابورس ثبت نماد شده است. وتعاون جزو شرکت های کوچک بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه ۲۱ گروه خودش و در رتبه ۵۷۶ کل بازار قرار دارد.


گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: