با توجه به اعمال تغییرات ناشی از استقلال مس سونگون به دست آمد:

ثبت ۳ رکورد پیاپی در بهار ۱۴۰۲ توسط شمسا

ثبت ۳ رکورد پیاپی در بهار ۱۴۰۲ توسط شمسا
کدخبر : 581650

مجتمع مس سونگون با نماد بورسی شمسا، بنا دارد تا با تبدیل وضعیت به شرکت، استقلال معدن را برای درآمدزایی و نتایج حاصله از آن در رشد تولید و اشتغالزایی را به دست بیاورد. برنامه های این شرکت به‌گونه‌ای موفقیت‌آمیز پیش می‌رود که تنها در فصل بهار ۱۴۰۲ با تلاش جهادگران عرصه تولید، توانست به ۳ رکورد پیاپی دست پیدا کند.

به گزارش شماواقتصاد: مجتمع مس سونگون اعلام کرده که شرکت ملی مس (فملی) در حال حاضر یک سهامی عام است و تحت آن چند شرکت سهامی خاص فعالیت می‌کنند، از جمله شرکت مس آذربایجان که جدیدترین آنهاست. شمسا، جهت بهبود ساختار این شرکت، بازطراحی و ایجاد هلدینگ تخصصی معدنی مس و شرکت‌های تخصصی جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

مس_سونگون_ورزقان

استقلال مس سونگون در راستای درآمدزایی و اشتغال

در سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی، در دیدار با مردم تبریز، استقلال شرکت مس سونگون به طور رسمی اعلام شد. این تغییرات هدف اصلی از سفر رئیس جمهور به این منطقه بود و در راستای توسعه صنعت مس انجام شده است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در سفر ماه گذشته خود در دیدار مردمی با مردم در محوطه ارک علیشاه تبریز، گفت: «ما در سفر دور اول وعده پیگیری موضوعات مختلفی را دادیم که استقلال مس سونگون از جمله آنها بود و امروز اعلام می کنم استقلال این معدن ثبت شده است و از این پس درآمدهای آن برای توسعه منطقه هزینه می‌شود.»

با تشکیل شرکت مس آذربایجان، عوایدهای حاصل از مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده این معدن به استان آذربایجان شرقی خواهد رسید و در همین استان صرف خواهد شد. همچنین، قانون حساب‌های بانکی شرکت نیز تقضای محل فعالیت در استان مورد نظر را دارد.

این تغییرات ساختاری، باعث افزایش شفافیت و سهولت در تصمیم‌گیری‌ها و نفع‌برداری منطقه از عواید این شرکت‌ها خواهد شد. تشکیل شرکت مس آذربایجان همچنان جزئی از شرکت ملی مس است و عوایدها به فملی تعلق دارد، اما ساختار مدیریت آن بر اساس ساختار شرکتی خواهد بود.

به گفته مدیر مجتمع مس سونگون، عواید ناشی از تبدیل مجتمع مس سونگون به شرکت، به استان آذربایجان شرقی بازخواهد گشت و با حاکم شدن قوانین تجارت و چابکی در تصمیم‌گیری‌ها، رونق تولید و اشتغال را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

ثبت ۳ رکورد شمسا در بهار ۱۴۰۲

اعمال تغییرات در مسیر استقلال شرکت مس سونگون موجب می‌شود تا تصمیم‌گیری‌های بیشتری به هیات مدیره شرکت منتقل می‌شود و این امر به معنای چابکی در تصمیم‌گیری‌هاست و می‌تواند به افزایش ثروت سهامداران و تسهیل در سرمایه‌گذاری‌ها کمک کند.

در همین راستا و در مدت زمان کوتاه اعمال این تغییرات نشانه‌هایی از مثبت بودن حرکت انجام شده در شمسا دیده می‌شود. ثبت سه رکورد پیاپی در فصل بهار ۱۴۰۲ از جمله نتایج این اقدام سازنده به شمار می‌رود. 

کارکنان شرکت مس سونگون آذربایجان (شمسا) در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ موفق به ثبت رکورد تولید ۸۹ هزار و ۲۲۴ تن کنسانتره مس شدند. این مقدار نسبت به عملکرد سال قبل که ۸۵ هزار و ۶۹۱ تن بود، ۴ درصد افزایش داشته و نسبت به برنامه تولیدی که ۸۶ هزار و ۴۵۶ تن بود، ۳ درصد بیشتر است.

علاوه بر این، جهادگران تولید کنسانتره مولیبدن نیز با ثبت رکورد تولید ۸۰۴ تن در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، نسبت به عملکرد سال قبل که ۵۴۵ تن بود، ۴۸ درصد افزایش داشته و نسبت به برنامه تولیدی که ۵۴۴ تن بود، ۴۸ درصد بیشتر است.

همچنین، در مورد مس محتوی کنسانتره تولیدی نیز با ثبت رکورد ۲۱۳۵۱ تن در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، نسبت به عملکرد سال قبل که ۲۰۵۹۶ تن بود، ۴ درصد افزایش داشته و نسبت به برنامه تولیدی که ۲۰۳۷۸ تن بود، ۵ درصد بیشتر است.


گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: