شخصیت شناسی | تست شخصیت | فال

افراد متولد این فصل از سال شادترین شخصیت ها را دارند

افراد متولد این فصل از سال شادترین شخصیت ها را دارند
کدخبر : 582787

محققان مجارستانی یعد بررسی 400 نفر از افراد به این نتیجه رسیدن که متولدین این افراداز سال شادترین افراد هستند

به گفته محققان مجارستانی که شخصیت ۴۰۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که متولدین تابستان بیشتر احتمال دارد به اختلال سیکلوتیمیک و مثبت اندیشی بالاتری مبتلا شوند، فصل تولد ممکن است با اختلالات خلقی در بزرگسالی مرتبط باشد.

پژوهش جدیدی که توسط محققان مجارستانی انجام شده است نشان می دهد که فصل تولد می تواند با خطر ابتلا به برخی اختلالات خلقی در بزرگسالی مرتبط باشد. پس از بررسی بیش از 400 نفر، مشخص شد که نوزادان تابستانی بیشتر به اختلال شخصیت سیکلوتایمیک یا اختلال خلقی دوره‌ای مبتلا می‌شوند که با تغییرات مکرر بین شادی و غم مشخص می‌شود، در حالی که نوزادان بهاری یا تابستانی تمایل به مثبت‌گرایی بیش از حد نشان دادند. از طرف دیگر، نوزادان زمستانی نسبت به نوزادان زمستانی کمتر تحریک پذیر بودند و احتمال افسردگی کمتری داشتند.

به گفته محقق این تحقیق، مطالعات بیوشیمیایی حاکی از آن است که فصل تولد بر روی برخی از انتقال دهنده های عصبی مونوآمین مانند دوپامین و سروتونین تأثیر دارد و این تأثیر حتی در بزرگسالی نیز قابل مشاهده است. وی همچنین اظهار داشت که این امر باعث شد تا آنها به این باور برسند که فصل تولد ممکن است تأثیر طولانی‌مدتی بر شخصیت داشته باشد.

 

پروفسور ادوارد ویتا، مدیر برنامه اختلالات دوقطبی در دانشگاه بارسلونا، اسپانیا درباره این مطالعه اظهار داشت: "فصول بر خلق و خو و رفتار ما تأثیر می گذارد. حتی فصل تولد ما ممکن است بر خطر ابتلا به برخی بیماری ها، از جمله برخی موارد خاص، تأثیر بگذارد. اختلالات روانی". وی در ادامه افزود: آنچه در این تحقیق جدید است، تأثیر فصل تولد بر خلق و خوی است که فرآیندهای رفتاری و عاطفی مبتنی بر زیست‌شناسی هستند.

هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی در خلق و خوی افراد نقش دارند و این تحقیقات بیشتر نشان می دهد که فصل تولد نیز در این امر نقش دارد. بسیار جالب است که دریابیم نوزادان تابستانی تمایل به خلق و خوی بالا یا بهینه دارند.

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: