مدیرسرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی در گفت‌وگو با شما و اقتصاد؛

طرح‌های توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است

طرح‌های توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است
کدخبر : 582879

مدیرسرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی با بیان مزیت‌های جذاب این منطقه برای سرمایه‌گذاری، طرح‌های توسعه‌ای این منطقه را دارای پیشرفتی چشمگیر عنوان کرد که در بسیاری از موارد از جمله حوزه لجستیک و بندری، حمل و نقل ترکیبی، شهرک‌های صنعتی و واحدهای خدماتی و گردشگری فعال در زمینه توریسم و سلامت‌محور به بهره‌برداری رسیده‌اند.

به گزارش شماواقتصاد: جواد کشلی مدیر سرمایه گذاری بانک، بیمه سازمان منطقه ازاد تجاری صنعتی انزلی درباره دستاوردهای قابل ارائه در رویداد «روایت خدمت» به خبرنگار شما و اقتصاد، گفت: با حضور در این نمایشگاه علاوه برعرضه ظرفیت‌های تولیدی منطقه به معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و خدمات قابل ارائه به فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران می‌پردازیم.

وی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای این منطقه در کارکردهای مختلف بوده است که پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. در حوزه لجستیک و بندری، اسکله‌های منطقه آزاد انزلی آماده ارائه خدمات می‌باشد و اکنون در حال تخلیه و بارگیری است و حمل و نقل کالاها از آنجا صورت می‌گیرد. شهرک‌های صنعتی این منطقه آزاد نیز فعال شده‌اند و واحدهای تولیدی برای فعالیت در این شهرک‌ها مستقر هستند. واحدهای خدماتی و گردشگری نیز در حوزه طرح‌های توسعه‌ای توریسم و سلامت‌محور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. خوشبختانه پروژه‌های بسیار خوبی در منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

کشلی با بیان اینکه انزلی با قدمتی ۳۰۰ ساله از دیرباز به دروازه اروپا معروف بوده است، گفت: حمل و نقل کالا و فعالیت با حاشیه دریای خزر از شهر و بندر انزلی بسیار آسان است. در عین حال با دارابودن امکان حمل و نقل ریلی با اتصال راه‌آهن سراسری به مجتمع بندری کاسپین این امکان فراهم شده است که توان حمل و نقل و تخلیه و بارگیری با استفاده از حمل و نقل ترکیبی را به طور گسترده‌ای افزایش می‌دهد. این موارد سبب شده تا منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مناطقی که دارای موقعیت بسیار خوبی در کریدور شمال - جنوب و ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار آید.

مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی افزود: در این منطقه آزاد معافیت‌های گمرکی و اداری را به عنوان مشوق‌های سرمایه‌گذاری درنظر گرفته است. از طرفی مناطق آزاد با دارابودن مدیریت یکپارچه با سهولت در دریافت مجوزها و استعلامات در داخل خود سازمان‌های منطقه‌ای انجام می‌شود. کاهش مراحل اداری و قرارگرفتن در موقعیت‌های ژئوپلیتیک منطقه‌ آزاد انزلی از قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال و جنوب تا اتصال راه‌آهن سراسری، استفاده از  حمل و نقل ترکیبی، وجود شهرک‌ها برای واحدهای تولیدی فعال همگی از ویژگی‌ها و امتیازات منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی برای جذب سرمایه‌گذاران به شمار می‌آید.

جواد کشلی در پایان از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران برای بازدید از منطقه آزاد انزلی برای شروع فعالیت در این منطقه دعوت به عمل آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: