مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

پروازهای عتبات امسال افزایش ۳۰ درصدی دارد/ اجرای فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از محل تهاتر نفت

پروازهای عتبات امسال افزایش ۳۰ درصدی دارد/ اجرای فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از محل تهاتر نفت
کدخبر : 582910

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام افزایش ۳۰ درصدی پروازهای عتبات امسال، گفت: ۲۸۴ پرواز از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و ۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر به سرزمین عتبات عالیات اعزام شده اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان عملیات این تعداد به ۲۲۰ هزار زائر برسد.

به گزارش شماواقتصاد: سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مذاکرات برای ساخت ترمینال جدید در فرودگاه امام با شرکت‌های داخلی و خارجی در حال انجام است. او اعلام کرد که ترمینال جدید با هزینه تقریبی 2.5 تا 3 میلیارد یورو ساخته خواهد شد و احتمالاً در پایان شهریور ماه اجرای طرح آغاز خواهد شد. همچنین، او به نقدهایی درباره مدیریت نامناسب فرودگاه امام در گذشته اشاره کرد و بیان کرد که فاز اول فرودگاه هنوز کامل نشده است.

وی افزود: فاز دوم طرح توسعه فرودگاه امام شامل ساخت یک فرودگاه جدید در ضلع جنوبی فرودگاه، کنار هتل و برج مراقبت است، ترمینالی ۴۱۰ هزار متری در ضلع جنوبی فرودگاه احداث می‌شود و تأمین منابع مالی هم از سوی وزارت راه و ریاست‌جمهوری از محل تهاتر نفت، نهایی شده است. ترمینال جدید با زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات مستقل از ترمینال فعلی ساخته خواهد شد.

افزایش ۳۰ درصدی پروازهای عتبات امسال

چلندری پروازهای عتبات امسال را با افزایش ۳۰ درصدی اعلام کرد و گفت: فرودگاه امام برای اربعین سال جاری برنامه‌ریزی برای انجام 2 هزار و 500 پرواز به عراق دارد. تا به امروز، 920 مجوز پرواز از فرودگاه امام به عراق صادر شده است. او افزود که در این روزها، 70 درصد از پروازهای عتبات از ترمینال سلام فرودگاه امام و 30 درصد باقیمانده از سایر فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تاخیرات در پروازها باید حداقل باشد و تاکنون مشکل عملیاتی در فرودگاه امام وجود نداشته است، تصریح کرد: فرودگاه امام (ره) تمام امکانات رفاهی لازم را برای مسافران در صورت تاخیر پروازها فراهم کرده است و اگر پروازها بیش از 6 ساعت تاخیر داشته باشند، مسافران به هتل فرودگاه منتقل می‌شوند.

چلندری اظهار کرد: طبق تجربه سنوات جای پارک خودروها از جمله مشکلاتی است که افراد با آن مواجه می شوند چرا که به نسبت هزینه آن بالاتر است. در حال اجرای عملیات ساخت پارکینگ‌های خودرویی در ترمینال سلام هستیم. ترمینال سلام تا سال ۱۴۰۱ سامانه برق اضطراری نداشت و از منبع برق پرتابل استفاده می‌کردیم و هم اکنون سامانه اطفای حریق آن نیز در حال تکمیل است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه در اکنون بهره بردار ترمینال سلام، بنیاد مستضعفان نیست گفت: بابت ساخت این ترمینال، هم اکنون ماهانه ۱۱ میلیارد تومان به بنیاد مستضعفان قسط پرداخت می‌کنیم. پیشنهاد سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی نیز در شهر فرودگاهی امام خمینی داریم که در حال بررسی مجوز‌ها هستیم.

 

 دلیل گرانی بلیت پرواز اربعین

چلندری درباره گرانی بلیت پروازهای اربعین گفت: فرودگاه نجف بابت هر بلیت رفت و برگشت حدود ۵ میلیون تومان از هر مسافر دریافت می‌کند و بابت هر خدمات ویلچر ۳۵ دلار دریافت می‌کند، به همین دلیل نتوانستیم امسال ۱۰۰ درصد ظرفیت جابه‌جایی زوار اربعین افزایش یابد اما ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافت.

وی اظهار کرد: بالای ۲۰ جلسه قبل از شروع پروازهای اربعین با وزیر راه و شهرسازی برگزار کرده‌ایم، تاکید شد بلیت گروهی و چارتری صادر نشود و حتما بلیت از طریق سامانه ایرلاین صادر شود. گران‌فروشی بلیت پروازهای اربعین را فقط از چشم ایرلاین می‌بینیم، هر نوع عرضه بلیت اربعین خارج از نرخ مصوب باید حتما از سوی شرکت هواپیمایی به زائر عودت داده شود.سازمان هواپیمایی کشوری در این باره پیگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد:  ۳ شرکت با بیشترین پرواز در فرودگاه داریم که شامل ترکیش، ماهان‌ایر و هما است همچنین بیشترین پروازهای مربوط به ترکیه و عراق است.

چلندری به افزودن 4 شرکت هواپیمایی خارجی و 9 مسیر پروازی جدید در فرودگاه امام در یک سال اخیر اشاره کرد. همچنین، او از آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد و تجاری فرودگاه امام و افزایش فعالیت‌های تجاری در این منطقه نیز خبر داد.

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: