قیمت پراید

قیمت پراید در دیوار چقدره؟ | علت بالا بودن قیمت پراید در دیوار چیست؟

قیمت پراید در دیوار چقدره؟ | علت بالا بودن قیمت پراید در دیوار چیست؟
کدخبر : 583076

چند روزی است که قیمت پراید مدل های پایین به طرز عجیبی در دیوار بالا است عللت چیست؟

قیمت منصفانه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی دیوار است اما به تازگی اگر دیوار را بازکنید متوجه می شوید قیمت پراید به طرز عجیبی با قیمت های نجومی درج شده است. مثلا قیمت پراید مدل ۸۵ که ۹۰ میلیون فی می خورد با سه برابری قیمت پراید ۳۵۰ میلیون برای آگهی فروش قرار داده شده است. قیمت پراید مدل های پایین بعد از مبحث واردات خودرو به این افزایش قیمت رسیده است. اما به راستی کسی هست که قیمت پراید با این مبلغ را خریداری کند. قیمت پراید در دیوار مثل حباب در آستانه ترکیدن است. و به زودی قیمت پراید به قیمت سابق بر می گردد.

قیمت پراید در دیوار چقدره؟

چرا ماشین های فرسوده گران شد؟

یک ابلاغیه جدید درباره واردات خودرو در روزهای اخیر جنجالی شده است و همین موضوع باعث افزایش قیمت خودروهای فرسوده و اسقاطی شده است.

واردات هر دو خودرو به شرط اسقاط یک خودرو

در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده، نامه‌ای را به کلیه تولیدکنندگان خودرو، مراکز اسقاط و بازیافت مجاز کشور و واردکنندگان خودرو ابلاغ و شروط مربوط به اسقاط خودرو را تعیین کرد.

طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مهران سالاریه ضمن اشاره به اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، اظهار کرد: بر این اساس تمامی شرکت‌های واردکننده خودرو اعم از نو و کارکرده، جز کامیون‌های مشمول بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی که بخشی مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه‌اند، مابقی مکلف به ارائه گواهی اسقاط هستند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده تاکید کرد: این دسته از واردکنندگان صرفا بایستی نسبت به تهیه گواهی اسقاط خودرو برای خودروهای وارداتی خود جهت شماره‌گذاری اقدام کنند و امکان پرداخت ۱.۵ درصد قیمت فروش برای آن‌ها میسر نیست. این واردکنندگان باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری خودرو‌های خود طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعلا تا زمان تصویب آیین‌نامه مربوطه، واردکنندگان خودرو مکلفند به ازای واردات هر دو دستگاه خودرو، گواهی یک خودرو فرسوده را ارائه کنند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط: واردات موجب افزایش قیمت خودرو‌های فرسوده نمی‌شود

چرا ماشین اسقاطی گران شد؟ دبیر انجمن مراکز اسقاط در مرداد ماه امسال، درخصوص احتمال گرانی خودرو‌های فرسوده با واردات خودرو، گفت: طرح این موضوع شایعه است، تجربه ثابت کرده در صورت واردات، قیمت خودرو‌های صفر کیلومتر و اسقاطی کاهش می‌یابد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدامیر احمدی؛ اظهار داشت: قیمت خودروی فرسوده متأثر از نرخ خودروی صفرکیلومتر در بازار است. به بیانی بهتر، به هر میزان خودروی صفرکیلومتر رشد قیمت داشته باشد به‌ازای آن نیز خودروی فرسوده گران می‌شود. در صورتی که خودروی صفرکیلومتر نیز ارزان شود، به همان مقدار قیمت خودروی فرسوده کاهش می‌یابد.

وی در واکنش خبری مبنی بر اینکه واردات خودرو موجب افزایش قیمت خودرو‌های فرسوده می‌شود با تصریح بر اینکه طرح این موضوعات شایعه است، چرا که تجربه ثابت کرده است با واردات خودرو به بازار کشور، قیمت خودرو‌های صفرکیلومتر و فرسوده کاهش می‌یابد، افزود: مزید اطلاع قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران باید اعلام کنم که در سال ۱۳۹۳ که واردات خودروی قابل‌توجهی به کشور انجام شد، ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شد. این درحالی است که سال گذشته علی‌رغم تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو، فقط ۳۵ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شد.

اگر قیاسی بین آمار خروج خودرو‌های فرسوده سال ۱۳۹۳ با سال گذشته انجام دهید، متوجه خواهید شد که یک‌دهم سال‌های واردات خودرو، ناوگان فرسوده از رده خارج شدند. دبیر انجمن مراکز اسقاط، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با افزایش واردات و تولید خودرو آیا کمبود گواهی اسقاط برای فعالان این حوزه ایجاد می‌شود؟ گفت: تجارب سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ نشان داده است که کمبود از نظر گواهی اسقاط وجود ندارد و در پاسخ به قسمت دوم سؤال شما، باید اعلام کنم که حدود ۴۰ هزار گواهی اسقاط در کشور موجود است؛ بنابراین مسؤولان نباید نسبت به کمبود گواهی اسقاط یا افزایش قیمت خودرو‌های فرسوده نگرانی واهی ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: