پیام جدید وزیر آموزش و پرورش برای معلمان

پیام جدید وزیر آموزش و پرورش برای معلمان
کدخبر : 584318

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بیست و هشتمین کنگره قرآنی سمپاد یک پیام مهم صادر کرد.

به گزارش شما واقتصاد : وزیر آموزش و پرورش به جایگاه قرآن کریم در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: تلاش شده مفاهیم قرآنی در همه موارد این سند دیده شود و تفکر، تعقل و تدین در سراسر مأموریت ما مورد توجه قرار گرفته است.

رضامراد صحرایی، در پیام تصویری به بیست و هشتمین کنگره قرآنی سمپاد به میزبانی استان یزد، گفت: گردهمایی شما دانش‌آموزان در قالب این کنگره، سراسر برکت و خیر است زیرا قرآن کریم کتاب هدایت انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها است.

وی با اشاره به زنده بودن قرآن کریم بیان کرد: هیچ امری از زندگی ما نیست که قرآن کریم برای آن راهکاری ارائه نکرده باشد و دعاهای قرآنی گواه بر این مهم است. حقیقتاً درک و فهم ما از قرآن کمتر از آنچه است که در قرآن وجود دارد و البته درک شما دانش‌آموزان متفاوت با دیگران است.

صحرایی به جایگاه قرآن کریم در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: تلاش شده قرآن و مفاهیم قرآنی در همه موارد این سند دیده شود و تفکر و تعقل و تدین در سراسر مأموریت ما در قالب سند تحول مورد توجه قرار گرفته است. هر چند جایگاه قرآن هنوز آن‌گونه که شایسته است، به جمع مدارس نرفته و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد لذا اهتمام بیشتری می‌طلبد.

وی با تأکید بر جایگاه قرآن در زیست عمومی و اجتماعی در فضای مجازی و حقیقی افزود: برای نجات از پلیدی‌ها و آلودگی‌ها که در اطراف جهان قرار گرفته، چاره‌ای نداریم خود را به دریای قرآن سپرده و خود را پاک نگه داریم. میزان انس و ارتباط با قرآن با میزان عاقبت بخیری و سعادت ما ارتباط دارد و لذا باید راه خود را پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان سمپاد از جایگاه برتر علمی برخوردار بوده و در هر رشته‌ای که تحصیل داشته باشند، اگر با قرآن مأنوس شوند، می‌توانند رابطه‌ای بین رشته تحصیلی با قرآن کریم پیدا کنند و قرآن برای همه آنها حرف‌های ناب دارد.

صحرایی در پایان گفت: قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه سه ضلع مثلث معرفتی ما شیعیان است که هر چه به آنها توجه کنیم، درک عمیق‌تری از قرآن خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: