طلا | قیمت طلا

قیمت طلا و سکه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ | قیمت طلا صعود کرد

قیمت طلا و سکه 16 مهر 1402 | قیمت طلا صعود کرد
کدخبر : 584549

قیمت طلا و سکه روز گذشته با افزایش قیمت دلار همراه شد. این افزایش قیمت بیشتر قطعات سکه را در کانال بالاتر قرار داد و قیمت طلا نیز افزایش قابل توجهی داشت.

به گزارش شما واقتصاد : روز گذشته بازار طلا در مسیر صعودی قرار گرفت. دیروز قیمت طلا و سکه با نوسانات افزایشی قیمت دلار و رشد محدود قیمت انس‌ جهانی طلا همراه شد و افت‌ قیمت هفته گذشته را جبران کرد.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا افزایش سه دلاری داشت و با قیمت ۱۸۳۲ دلاری معامله شد.

طی روزهای گذشته سیگنال اخبار مربوط به احتمال تمدید برخی تحریم‌های ایران که به روزهای پایانی نزدیک بود و موضوع ممنوعیت معامله با دلار در بازار عراق از سیگنال‌های سیاسی بود که بازارهای مالی را در مسیر افزایشی قرار داد.

فعالان بازار فلز زرد معتقدند قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و زمان مناسب برای ورود به این بازار است.

 

رشد قیمت در تمام قطعات سکه

دیروز شنبه ۱۵ مهر قیمت سکه امامی با رشد ۷۵۹ هزار تومانی پرچمدار بیشترین افزایش قیمت در خانواده سکه‌ها بود. متعاقب این رشد، سکه امامی به کانال بالاتر راه یافت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با افزایش۲۸۰ هزار تومانی به قیمت ۲۴ میلیون و ۸۸۱ هزار تومانی رسید.

روز گذشته نیم سکه ۲۵۰ هزار تومان گران شد و به کانال ۱۵ میلیونی ورود کرد. این قطعه با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله شد. ربع‌ سکه نیز رشد ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با ورود به کانال ۱۰ میلیونی با قیمت ۱۰میلیون و ۱۴۳ هزار تومان معامله شد.

دیروز سکه گرمی تغییر کانال نداد و با رشد ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

حباب سکه بهار کاهشی شد

روز شنبه قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۶۹ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۹۹۸هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۶۰ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزارتومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۲۷۳ هزار تومان معامله شد.

در پانزدهمین روز مهر فقط حباب سکه بهار کاهشی شد و افت ۱۴۹ هزار تومانی داشت. دیروز حباب سکه امامی۳۰۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵ هزار تومان و ربع‌ سکه ۸۷ هزار تومان و سکه گرمی ۳۲ هزار تومان افزایش داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: