واردات خودرو | خودرو

مانع تراشی برای واردات خودرو پیگرد قانونی دارد

مانع تراشی برای واردات خودرو پیگرد قانونی دارد
کدخبر : 584696

رییس سازمان استاندارد ایران گفت: مانع تراشی این سازمان در واردات خودرو دروغ محض بوده و قابل پیگیری است.

به گزارش شما واقتصاد : مهدی اسلام‌پناه رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: این دروغ سبب می شود تا مردم نسبت به حاکمیت بی اعتماد شوند، در حالی که ما در صحنه حضور داریم و بازدید می کنیم و این تهمتی است که به ما می زنند.

وی افزود: در بعضی از موارد علت عدم ترخیص کالاها به خاطر عدم ارائه اظهارنامه توسط صاحبان کالاست که به دنبال افزایش قیمت هستند.

وی با پخش فیلمی از حضور کارشناسان استاندارد در انبارهای خودروسازان، با اشاره به انبار کردن خودروهای داخلی در پارکینگ ها گفت: معاونان ما سرزده در پارکینگ‌های خودروسازان حضور پیدا کردند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بیان‌داشت: این سازمان استانداردهای لازم را به شرکت های خودروساز داده است؛ در این زمینه می‌توانید به عنوان خبرنگار وارد پارکینگ‌ها شوید و کدهای روی خودروها را بزنید.

اسلام‌پناه با اشاره به اینکه ما برای بررسی تاییدیه استاندارد واردات میلیون ها خودرو آماده هستیم، گفت: واردات خودرو وظیفه ما نیست، در مجموع حدود ۶ هزار خودرو وارد کشور شده است که نصف این تعداد اظهار شده است.

وی بیان‌داشت: اگر واردکنندگان گواهی تایید نوع را قبل از ثبت سفارش گرفته باشند، اجازه ترخیص آنها را در کمتر از ٢۴ ساعت صادر می‌کنیم.

این مقام مسوول اظهار داشت: مدیرعامل این شرکت ها خودشان اعلام کردند که تاییدیه استاندارد گرفته اند.

اسلام پناه از افزایش رشد شاخص های سازمان استاندارد خبر داد و گفت: رضایتمندی مردم از این سازمان نسبت به سایر دستگاه ها هفت درصد افزایش یافته که نشانگر رضایت مردم از خدمات است.

وی ادامه‌داد: پاسخگویی سازمان از ٧٠ درصد به ٩٧ درصد در این دولت رسیده است و ارتقای بهره وری، شفافیت، اطلاع رسانی و هوشمندسازی از دیگر شاخص هاست.

این مقام مسوول عنوان داشت: گزارش شاخص کیفیت کالا در ۵۶ قلم کالا تهیه شده است که گزارش کامل آن را اعلام خواهیم کرد، در این میان خودرو و سیگار با کمترین سطح رضایت مردم است.

اسلام پناه با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی استاندارد روز جمعه ٢١مهرماه برگزار می شود، گفت: این آزمون دسترسی عادلانه و منصفانه را برای شرکت کنندگان فراهم می‌کند، این در حالی است که در گذشته به صورت افتخاری برگزار می‌شد.

وی افزود: مشارکت داوطلبان خانم در این آزمون به اوج خود رسیده است و جمع کثیری از داوطلبان در این آزمون که در ٣١ استان برگزار می‌شود را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

آیفون ١۴ ریجستری می شود

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه تلفن همراه آیفون ١۴ ریجستری می شود، گفت: وزارت ارتباطات این موضوع را انجام می‌دهد و در آینده این اتفاق می‌افتاد.

وی عنوان کرد: برای اینکه مردم در انتخاب تلفن های همراه حق انتخاب دارند استانداردهای اجباری اعمال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: