شورای رقابت | بازار خودرو

تغییر قیمت خودرو در محصولات تولیدی خودروسازان | خودرو درب کارخانه گران می‌شود؟

تغییر قیمت خودرو در محصولات تولیدی خودروسازان | خودرو درب کارخانه گران می‌شود؟
کدخبر : 585033

شرکت های خودروساز با توجه به ورود به نیمه دوم سال به دنبال کسب مجوز تازه برای افزایش قیمت محصولات خود هستند. البته هنوز این مساله مرود تایید اعضای شورای رقابت قرار نگرفته است. اما به نظر می رسد نامه ایران خودرو تاثیر خود را بگذارد و شورای رقابت بررسی درخواست افزایش قیمت خودرو در مبدا را در دستورکار قرار دهد.

به گزارش شما واقتصاد : بررسی دستور جلسه ۶۱۰ شورای رقابت نشان می دهد این احتمال وجود دارد تا اعضای این شورا ۲۲ مهر ۱۴۰۲ (امروز) نسبت به بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا اقدام کنند. اعضای شورای رقابت طبق برآرود صورت گرفته قصد دارند امروز حدود ۵۰ دقیقه درباره برخی موضوعات (که در دستور کار جلسه تحت عنوان سایر موضوعات ذکر شده) صحبت کنند. با توجه به نامه ایران خودرو به رییس شورا درباره خروج خودرو از ذیل بازارهای انحصاری و امکان بازگشت خودرو روی تابلوی بورس کالا به نظر می رسد، شورای رقابت باید پاسخی به این نامه دهد.

بررسی نامه ایران خودرو تا حدی بار حقوقی هم دارد، زیرا این خودروساز به صورت وکالتی به رییس شورای رقابت نامه نوشته و نامه خود را با تقدیم وکالتنامه الکترونیکی و اعلام وکالت از شرکت ایران‌خودرو آغاز کرده است. بنابراین شورای رقابت نمی تواند از کنار آن نامه به راحتی عبور کند و باید پاسخی را برای آن تدارک ببیند. گمانه زنی ها نشان می دهد اگر پاسخ به این نامه در جلسه امروز نهایی نشود در جلسه ۶۱۱ شورای رقابت که در روز سه شنبه ۲۵ مهر امسال طبق روال جلسه های شورای رقابت برگزار می شود، دستورکار قرار خواهد گرفت.

ایران خودرو و سایپا به دنبال این هستند تا اعضای شورای رقابت را مجاب کنند تا قیمت کارخانه ای خودرو را افزایش دهند حتی در این راه با اتهام احتکار محصولات خود مواجه شده و بار دیگر پای دستگاه قضا به این موضوع باز شد.

حال باید منتظر ماند و دید اعضای شورای رقابت در نهایت چه زمانی مجوز افزایش قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز را صادر می کنند؟ اما به نظر می رسد این انتظار خیلی طولانی نباشد، مگر اینکه همانند اداور گذشته در دقیقه ۹۰ اتفاقی ورق را به نفع تداوم قیمت های کارخانه ای فعلی برگرداند.    

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: