معاینه فنی | وسایل نقلیه

لغو معاینه فنی این گروه از خودروها به زودی | جزئیات

لغو معاینه فنی این گروه از خودروها به زودی | جزئیات
کدخبر : 585248

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با وسایل نقلیه دودزا، ناایمن و فاقد معاینه فنی در تهران خبر داد و اعلام کرد که از این پس «پلاک اعزام به تعمیرگاه» در تهران نخواهیم داشت.

به گزارش شما و اقتصاد :  باید برود و خودروی خود را رفع نقص کند و در غیر این‌صورت باید ماشین را در خانه بگذارد و ترددی با آن نداشته باشد، چرا که در غیر این‌صورت هر روز به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه می‌شود و رقم آن رقم بالایی خواهد بود. این اتفاق خوبی است که در پلیس راهور پایتخت آغاز شده و موافقت پلیس راهور فراجا را نیز همراه دارد. امیدواریم که این طرح به زودی در دیگر شهرهای کشور نیز اجرایی شود.

وی درباره اینکه چه مواردی ممکن است سبب ابطال معاینه فنی از سوی ماموران پلیس راهور شود، به ایسنا گفت: آلاینده و دودزا بودن خودرو، شکستگی در شیشه جلوی خودرو، آج‌دار نبودن لاستیک و... از جمله مواردی است که می‌تواند منجر به ابطال معاینه فنی خودرو در محل شود.

ابطال معاینه فنی ۳۳۵ خودرو در تهران طی ۲ هفته

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره اینکه تاکنون چند تعداد خودرو با ابطال معاینه فنی مواجه شده‌اند گفت: طی دو هفته که ازاجرای این طرح گذشته است، معاینه فنی ۳۳۵ دستگاه خودرو باطل شده است.

وی درباره معدود خودروهایی که ممکن است همچنان با پلاک اعزام به تعمیرگاه در معابر تردد کنند نیز گفت: با اجرای این طرح این پلاک‌ها فاقد اعتبار بوده و در معابر تهران به عنوان پلاک غیرمجاز شناخته می‌شود و طبیعی است که ماموران پلیس راهور در صورت رویت چنین پلاک‌هایی‌ها نسبت به توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ اقدام خواهند کرد. رانندگان این خودروها باید هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقص خودرو و دریافت معاینه فنی اقدام کرده و پلاک اصلی خودروی خود را دریافت کنند.

موتورسیکلت‌ها هم باید معاینه فنی بگیرند

موسوی‌پور درباره معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز گفت:‌ معاینه فنی موتورسیکلت‌ها چندسالی دارای یکسری مشکلات در حوزه اجرا بود که خوشبختانه با اقدامات شهرداری تهران و وزارت کشور این مشکل در تهران حل شده است. موتورسیکلت‌ها نیز باید معاینه فنی بگیرند و برخورد پلیس با موتورسیکلت‌ها متفاوت از خودروهای سواری نیز و همانطور که در قانون آمده از ادامه تردد وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی جلوگیری خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امکان جریمه موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی از سوی دوربین‌های سطح شهر نیز وجود دارد. در همین راستا لازم است که مالکان موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی نیز برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: