یارانه | واریز یارانه

بن کارت ۳۵۰ هزار تومانی برای این دهک‌ها

بن کارت 350 هزار تومانی برای این دهک‌ها
کدخبر : 585355

رئیس کمیته امداد شهرستان قائمشهر گفت: ماهیانه بن کارت خانوارهای تحت حمایت و زنان باردار و شیرده در سطح استان که جزو دهک درآمدی یک تا پنج جامعه هستند برای خرید کالاهای خوراکی تا سقف ۳۵۰ هزارتومان شارژ می‌شود.

به گزارش شما واقتصاد : رئیس کمیته امداد شهرستان قائمشهر گفت: ماهیانه بن کارت خانوار های تحت حمایت و زنان باردار و شیرده در سطح استان که جزو دهک درآمدی یک تا پنج جامعه هستند برای خرید کالاهای خوراکی تا سقف ۳۵۰ هزارتومان شارژ می‌شود.

 جمال یعقوبی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قائمشهر با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال به بیش از ۷۰ زن نیازمند در طرح کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده کمک شده است، گفت: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

یعقوبی گفت: ماهیانه بن کارت خانوارهای تحت حمایت و زنان باردار و شیرده در سطح استان که جزو دهک درآمدی یک تا پنج جامعه هستند برای خرید کالاهای خوراکی تا سقف ۳۵۰ هزارتومان شارژ می‌شود.

وی ادامه داد: مادران مشمول از ابتدای ۴ ماهگی دوران حاملگی تا ماه ۶ شیردهی، ماهیانه بن کارت خرید کالاهای خوراکی ۳۵۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قائمشهر تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف شهرستان در این طرح ثبت نام و سپس توسط مراکز درمانی برای دریافت خدمت به کمیته امداد مراجعه نمایند.

حجم شیر مادر رابطه مستقیم با تکرر شیردهی دارد. تغذیه مکرر نوزاد با شیر مادر سبب می‌شود شیر بیشتری تولید شود. به همین دلیل توجه به مادران شیرده از سوی دستگاه‌های ذیربط مورد تاکید است و در همین راستا ماهیانه بن کارت خانوارهای تحت حمایت و زنان باردار و شیرده در مازندران که جزو دهک درآمدی یک تا پنج جامعه هستند برای خرید کالاهای خوراکی تا سقف ۳۵۰ هزارتومان شارژ می‌شود.

مادر شیرده باید تشویق شود تا در طول روز به میزان کافی استراحت کند و حجم کارهای خود را کاهش دهد و از اطرافیان در کارهای خود کمک بگیرد.

 غذای مادر شیرده باید حاوی مقادیر کافی از ۶ گروه غذایی اصلی یعنی هفت تا ۱۱ واحد نان و غلات، چهار تا پنج واحد میوه‌ها، سه تا چهار واحد سبزی‌ها، دو واحد گوشت و تخم مرغ، یک واحد حبوبات و مغزدانه‌ها و سه تا چهار واحد شیر و فرآورده‌های آن باشد تا از دریافت ویتامین و املاح معدنی به میزان کافی اطمینان حاصل شود.

کارشناسان معتقدند، مادران شیرده برای پیشگیری از پوکی استخوان باید از منابع غذایی کلسیم مانند شیر و لبنیات به میزان سه تا چهار واحد در روز استفاده کنند. لازم است مصرف قرص فروسولفات و مولتی ویتامین مینرال حاوی ید تا سه ماه بعد از زایمان ادامه یابد.

همچنین نیاز مادر شیرده به کالری بیش از دوران قبل از بارداری است و برای تامین این مقدار کالری علاوه بر مواد غذایی مقوی، از چربی‌های ذخیره شده در بدن مادر در دوران بارداری نیز استفاده می‌شود.

با شروع مصرف غذاهای کمکی و کاهش دفعات شیردهی، حجم شیر تولید شده کاهش می‌یابد و بنابراین نیاز افزایش یافته مادر به مواد مغذی نیز تعدیل می‌شود.

کارشناسان معتقدند، تولید شیر مادر بستگی به مقدار مایعات مصرفی مادر ندارد و مصرف مایعات سبب افزایش تولید شیر نمی‌شود اما برای پیشگیری از کم آبی بدن، مادران شیرده باید به مقدار کافی مایعات بنوشند. توصیه می‌شود روزانه حدود هشت تا ۱۰ لیوان مایعات شامل شیر، دوغ کم نمک و بدون گاز، چای کم رنگ و آب میوه طبیعی بنوشند و حتی مواد غذایی آب‌دار مانند انواع آش، سوپ و انواع خورش‌ها را میل کنند.

مادر شیرده حتی اگر مبتلا به سوء تغذیه باشد می‌تواند شیر تولید کند اما باید توجه داشت که در چنین شرایطی ذخایر بدن مادر صرف تولید شیر می‌شود و از ذخایر بدن مادر کاسته خواهد شد.

 

 واریز یارانه معیشتی 600 هزارتومانی

یارانه معیشتی برای مردم مهم است. یارانه معیشتی مهرماه به زودی واریز خواهد شد. یارانه معیشتی ممکن است از ماه های گذشته بیشتر واریز شود . یارانه معیشتی این خانوارها 2 برابر می شود . آخرین اخبار از یارانه معیشتی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع یک میلیون بسته لبنی برای خانواده‌های نیازمند سراسر کشور را اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است که برای این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

«سید پرویز فتاح» امروز( دوشنبه) در حاشیه بازدید از عملیات توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانواده نیازمند کشور با اعلام جزئیاتی از طرح‌های قبلی بنیاد مستضعفان در توزیع بسته‌های معیشتی محرومان، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا هر ۴ ماه یکبار بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند توزیع کرد و در آخرین مرحله از این طرح که از بهمن‌ماه 1401 تا خرداد 1402 ادامه داشت، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را در سراسر کشور توزیع کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است گفت: بنیاد مستضعفان در این مرحله ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و در صورت رضایت‌مندی از این طرح و میزان اثربخشی آن از نظر کالری، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی، این طرح جایگزین توزیع بسته‌های معیشتی می‌شود.

به گفته فتاح، با توجه به محتوای فسادپذیر بسته‌های لبنی، تمهیدات ویژه برای توزیع این بسته‌ها با استفاده از تریلرها، کامیون‌ها و وانت‌های یخچال‌دار از مبدأ تا مقصد دیده شده و این بسته‌ها باید در بازه زمانی مشخصی به دست خانوارهای هدف برسند.

بر اساس این گزارش، هر بسته لبنی شامل ۲۱ قلم محصولات از جمله شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است که میزان کالری آنها ۱۰۷۰۰ کالری و پروتئین آن ۴۷۳ گرم است که قرار است ۵۰۰ هزار بسته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۵۰ هزار بسته میان مددجویان سازمان بهزیستی کشور و ۲۵۰ هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مستضعفان توزیع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: