بورس| بازار سرمایه

پایان امروز بازار سرمایه | تاثیرات جنگ بر بورس

پایان امروز بازار سرمایه | تاثیرات جنگ بر بورس
کدخبر : 585437

شب گذشته بود که بیمارستانی در غزه مورد اصابت موشک قرار گرفت و همین موضوع بار دیگر بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد. از دلار گرفته تا بورس همگی از روز گذشته تا کنون جهش‌ و سقوط‌های سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند. به نظر می‌رسد تا خوابیدن تنش‌های جنگ، این موضوع ادامه خواهد داشت

به گزارش شما و اقتصاد : تجارت نیوز در گزارشی نوشت: بررسی معاملات بورس میدان فردوسی نشان می‌دهد از روز گذشته تا کنون قیمت دلار بیش از هزار و ۱۰۰ تومان، تحت تاثیر تنش‌های جنگ اسرائیل و حماس بالا رفته است. بورس نیز در روز جاری با نزولی شدید همراه بود و حدود ۷۶ درصد از سهم‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو بودند.با این حال نگاهی به تابلو بورس امروز نشان می‌دهد، شاخص کل بورس آنچنان که باید و شاید وضعیت وخیم بازار بورس امروز را به صورت شفاف نشان نداده است. چرا که با وجود نزول بیش از ۷۶ درصد از سهم‌ها و صفوف فروش ۴۹۲ میلیارد تومانی، شاخص کل یا همان شاخص دستوری کاهش بسیار اندکی را نشان می‌دهد.

بورس امروز در یک نگاه

همچنین شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد و بیشتر از ۶ هزار و ۹۰۰ واحد کاهش ارتفاع داد. به این ترتیب این شاخص در پایان بورس امروز با افت بیش از یک درصدی به سطح ۶۸۲ هزار و ۹۸۶ واحدی برسد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۷۵۷ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم حفارس، ثفارس و ثشاهد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های حفارس، دی و فاذر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت. زکشت با افزایش ۶.۹۸ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سصفها نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وآفر، فاذر و ریشمک تعلق گرفت. همچنین سهم‌های سدبیر، سیمرغ و چکارن نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای حفارس، خگستر و بپاس خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شصفها، گشان و وآفری رقم خورد. همچنین شپاکسا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد غدانه بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: