خودرو | سامانه یکپارچه

امروز آخرین روز ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش

امروز آخرین روز ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش
کدخبر : 585470

­ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی که از روز دوشنبه ۲۴ مهر آغاز شده بود امروز ۲۷ مهر به پایان می‌رسد.

به گزارش شما واقتصاد : سامانه یکپارچه فروش خودرو ، سامانه ای است که با هدف تنظیم بازار خودرو، کوتاه کردن دست دلالان از بازار و در نهایت کاهش قیمت خودرو در بازار رونمایی شد. در این طرح خودروسازان بر اساس برنامه های تولید خود، اقدام به پیش فروش محصولات خود می کردند.

این مرحله از ثبت نام، متفاوت از ثبت نام‌های قبلی بود، زیرا دیگر نیازی به افتتاح حساب وکالتی نبود و متقاضیان باید کل مبلغ را واریز می‌کردند و پس از آن احراز شرایط خواهند شد، ضمن اینکه فروش در این مرحله فوری بود. 

در این مرحله از ثبت نام ایران خودرو و سایپا شرکت نکردند، چون به گفته خودشان مازاد تولید نداشته اند.

 آقای محمدعلی تیموری مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا می‌گوید: ۴۳۹ هزار نفر در مرحله دوم، خودرو شاهین ثبت نام کرده اند، در صورتی که ظرفیت تولید شاهین اگر با بهره وری ۹۰ درصد کار کند, ۱۰۰ هزار خودروست. 

وی افزود: خودرو اطلس و سهند، خودرو‌های جدیدی هستند که امسال وارد بازار می‌شوند؛ این خودرو‌ها در مرحله نخست ثبت نام در سامانه حضور داشتند که باید آن‌ها را تحویل دهیم و در صورت ظرفیت مازاد در مرحله‌های بعد شرکت خواهیم کرد. 

به گفته آقای مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، عرضه خودروسازان در این سامانه به صورت انبوه نیست؛ بلکه عرضه خودرو در این مرحله بر اساس افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد خودروسازان است، هر زمان که خودروسازان ظرفیت مازاد داشته باشند می‌توانند اعلام و در سامانه عرضه کنند. 

آقای منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت دلیل این روش عرضه را اشباع بازار خودرو می‌داند؛ با توجه به اینکه تیراژ تولید بازار خودرو بالا رفته و قرار است خودرو‌های کارکرده و نو وارد شوند به مرحله‌ای خواهیم رسید که بازار به حالت اشباع نزدیک می‌شود، بنابراین خودروسازان به صورت مستقل محصولات خود را عرضه می‌کنند و در سامانه ثبت خواهد شد. 

کسانی که در مرحله اول و دوم خودرو دریافت نکرده اند می‌توانند تا پایان وقت امروز (پنجشنبه ۲۷ مهر ماه) به سامانه مراجعه کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: