با توجه به رشد ۶۳ درصدی درآمد گل‌گهر در نیمه نخست ۱۴۰۲ بررسی شد:

برنامه‌ها و پروژه‌های گل‌گهر برای جذب مشتریان | مسیر توسعه و درآمدزایی کگل در سال جاری

برنامه‌ها و پروژه‌های گل‌گهر برای جذب مشتریان  | مسیر توسعه و درآمدزایی کگل در سال جاری
کدخبر : 585476

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که در نیمه نخست سال جاری موفق به ثبت رشد ۶۳ درصدی در درآمدهای حاصل از فروش محصولات شد، این روزها با حضور فعال در دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس قصد دارد تا در مسیر ارتباطات و تعاملات با دانش‌بنیان‌ها و عقد قراردادهای مهم در تولید و فروش محصولات و تامین تجهیزات مورد نیاز نقش‌آفرینی گسترده‌ای داشته باشد.

به گزارش شما و اقتصاد: بررسی کارنامه فعالیت بزرگترین شرکت معدنی کشور حاکی از آن است که گل‌گهر در شرایط مطلوبی قرار دارد و عملیات تولید و فروش بر مبنای اهداف از پیش‌تعیین شده با همت و تلاش کارکنان این مجموعه پیش می‌رود. شرکت معدنی - صنعتی گل‌گهر سال جاری را با یک شروع خوب در درآمدزایی و رشد قابل ملاحظه نسبت به ۱۴۰۱ آغاز کرد. شروعی که نتیجه درخشان آن را می‌توان در عملکرد نیمه نخست ‍۱۴۰۲ مشاهده کرد.

گل+گهر

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ موفق شده بود ۶ میلیون و ۵۰ هزار و ۱۰۱ تن از محصولاتش را به فروش برساند، اما در شش ماهه اول امسال، میزان فروش محصولات با افزایش ۱۲ درصدی به ۶ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۴۱۹ تن رسید.

در کنار رشد مقداری فروش، افزایش نرخ‌ها و رشد صادرات محصولات به بازارهای هدف خارجی که عمده دلیل آن تنوع محصولات صادراتی بود سبب شد تا درآمدزایی کگهر شتاب بیشتری به خود بگیرد. 

p27-+(2)+copy

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ، با رشد ۱۲ درصدی حاصل از فروش محصولاتش (گندله، کنسانتره) در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه گذشته، موفق شد تا درآمدهای شرکت را هم ۶۳ درصد افزایش یابد که با این رشد درآمدی کگل به عنوان یکی از شرکت‌های اطمینان‌بخش و پرثبات بازار سرمایه توانست ۲۹۳ هزار و ۸۱۷  میلیارد و ۲۸ میلیون ریال درآمد از محل فروش محصولات را تا پایان شهریور ۱۴۰۲ به ثبت برساند. این در شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ شرکت موفق شده بود در همین بازه زمانی ۱۷۹ هزار و ۸۱۸  میلیارد و ۶۴۲  میلیون ریال درآمد را محقق کند. 

بنابر اعلام مدیرعامل این شرکت، کگل طی ۶ ماهه نخست امسال به رغم قطعی برق، ۱۲ رکورد کیفی و ۴ رکورد کمی در تولید داشت. به طوری که در باطله برداری ۲۳ درصد، استخراج سنگ ۱۶ درصد، معدنکاری ۲۲ درصد و تولید گندله ۷ درصد افزایش عملکرد داشته است. گل‌گهر ۴۹ طرح با سرمایه گذاری ۵ میلیارد یورو در حال اجرا دارد. از این میزان، ۱۳ طرح، جزء طرح‌های پیشران است.

بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن کشور طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری جهت دستیابی به اهداف درآمدی جدید به اجرا درآورده و پروژه توسعه و ارتقای کیفیت خطوط کنسانتره در شرف تکمیل است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند که در نتیجه آن، ضمن افزایش میزان تولیدات، کیفیت محصول تولیدی شرکت نیز بهبود می‌یابد.

علاوه بر این، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، برنامه بهره‌برداری از دو واحد احیا در دو شرکت زیرمجموعه یعنی شرکت جهان فولاد سیرجان که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان ماه گذشته بیش از ۷۷ درصد پیشرفت داشته و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر را تا پایان سال در دستور کار دارد تا به این ترتیب، گندله تولیدی شرکت گل گهر از طریق شرکت‌های تابعه وارد زنجیره تولید این شرکت شود.

از دیگر طرح های قابل بهره برداری گل گهر تا پایان امسال، خط دوم انتقال گاز به منطقه گل گهر، کارخانه مگامدول آهن اسفنجی توسعه آهن و فولاد طوبی، بهبود کیفیت محصول خط ۴ کارخانه پلیکام، کارخانه تولید انواع مفتول فولادی، واحد آبگیری و فیلتراسیون باطله کارخانه های کنسانتره (خطوط ۵-۶-۷)، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت به ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی گل گهر، طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق، کارخانه فولادسازی راور، فاز ۱ کارخانه فروسیلیسیم و نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاوات است.

گفتنی است؛ شرکت گل گهر به عنوان یکی از شرکت‌های پیشران معدنی و صنعتی با بازگشایی غرفه در دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس  که از ۲۵ مهرماه جاری آغاز به کار کرده است قصد دارد تا از تمام ظرفیت‌های فنی و اجرایی برای بهبود شاخص تولید و فروش محصولاتش بهره گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: