قیمت خودرو | ایران خودرو

به چه دلیل تارا ۱۸۶ میلیون از تارا V۱ گرانتر شد؟ | ترفت ایران خودرو برای بالا بردن قیمت خودرو

به چه دلیل تارا ۱۸۶ میلیون از تارا V1 گرانتر شد؟ | ترفت ایران خودرو برای بالا بردن قیمت خودرو
کدخبر : 585541

تارا V1 پلاس ایران خودرو یکی از هشت محصول جدید این خودروساز است که به تازگی قیمت آن از سوی شورای رقابت اعلام شد. شورای رقابت ترفند ایران خودرو برای بالابردن قیمت این محصول را پذیرفت و حالا قرار است این خودرو به بهای کارخانه ۴۹۳ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۴۷ تومان به فروش برسد. اما این قیمت مصرف کننده تارا V1 پلاس نیست. چرا که با احتساب هزینه‌های جانبی، قیمت این خودرو به بیش از ۵۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش شما و اقتصاد : محمد فتح‌اللهی – در روزهای گذشته ایران خودرو موفق شد با ایجاد برخی تغییرات جزئی، قیمت هشت محصول قدیمی خود را افزایش دهد. یکی از این هشت محصولی که از نظر شورای رقابت، «جدید» قلمداد شد، تارا V۱ پلاس ایران خودرو بود.

همین ابتدای کار باید بدانیم که تارا V۱ پلاس هیچ تفاوت فنی‌ای با تارا V۱ ندارد! تنها فرق فنی این دو خودرو، مجهزشدن تارا V۱ پلاس به گیربکس شش سرعته دستی است. تارا V۱ از گیربکس پنج سرعته دستی استفاده می‌کرد.

در تارا V۱ پلاس علاوه بر گیربکس شش سرعته، گرافیک چراغ‌های عقب هم تغییر کردند. آنتن کوسه‌ای به این خودرو اضافه شد و حالا با تغییر رو دری‌ها، کلیدهای بالابر شیشه‌ها از کنسول وسط به روی درب‌ها منتقل شدند.

به غیر از این موارد، دوربین و سنسور عقب به لیست تجهیزات تارا V۱ پلاس اضافه شد و سنسور نور و باران هم در آن قابل مشاهده است.

تارا V۱ پلاس همچنین چراغ خوش‌آمدگویی درب‌های جلو را دارد و در ردیف دوم هم زیرآرنجی برای صندلی‌های عقب این خودرو تعبیه شد. از آنجایی که جای کلیدهای بالابر شیشه‌ها در کنسول وسط خالی می‌ماند، ایران خودرو این بخش را به جاموبایلی تغییر داد و این هم تبدیل به یک آپشن شد.

قیمت تارا V۱ پلاس ایران خودرو

تارا V۱ پلاس ایران خودرو

پس از اعمال این تغییرات بر روی تارا V۱، ایران خودرو موفق شد کد کلاس جدیدی برای این خودرو تعریف کند. کد کلاس جدید هم از نظر شورای رقابت به معنای ظهور یک خودرو جدید است. به همین دلیل، این شورا می‌بایست قیمت جدیدی برای این خودرو جدید! تصویب و اعلام می‌کرد.

با نگاهی به امکانات اضافی تارا V۱ پلاس ایران خودرو، می‌توان فهمید که بسیاری از آنها حتی استانداردهای اجباری‌ای بودند که باید به این خودرو اضافه می‌شدند.

اما پس از تجهیز این محصول ایران خودرو به جاموبایلی، زیرآرنجی، آنتن کوسه‌ای و… شورای رقابت قیمت تارا V۱ پلاس را ۴۹۳ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۴۷ تومان اعلام کرد. البته این رقم با اضافه شدن هزینه‌های جانبی (عوارض شهرداری، بیمه، مالیات و…) به ۵۸۰ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

به عبارت ساده‌تر، اضافه شدن یک دنده به گیربکس تارا V۱ و چند امکان ساده دیگر، قیمت آن را برای مصرف کننده ۱۸۶ میلیون تومان گرانتر از تارا V۱ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: