پیش بینی بورس | بازار سهام

بورس در چه محدوده ای قرار دارد | پیش‌بینی بورس شنبه ۲۹ مهر

بورس در چه محدوده ای قرار دارد | پیش‌بینی بورس شنبه ۲۹ مهر
کدخبر : 585548

کارشناس بازار سهام تصریح کرد: کلیت بازار سهام در حال حاضر در محدوده ارزندگی خود قرار دارد.

به گزارش شما و اقتصاد : شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۷ هزار و ۶۹۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۴۷ واحد رسید. بازدهی این شاخص منفی ۳۸ صدم درصد بوده است.

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۶ هزار و ۹۵۵ واحد در رقم ۶۸۲ هزار و ۹۸۶ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز منفی ۱.۰۱ درصد بوده است.

 

۲۵.۶% سود موثر سالانه با سرمایه‌گذاری مطمئن در صندوق لوتوس پارسیان

 

شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۶۰ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت ۲ هزار و ۴۱ واحد به سطح ۱۲۱ هزار و ۵۹۷ واحد رسید.

 

حمید دستجردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: برگشت بورس به مسیر صعودی طی روزهای گذشته به مسائلی همچون خبرهای حمایتی همچون تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط تثبیت و توسعه بازار به بورس، انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه برخی شرکت‌ها، کاهش قیمت سهام به محدوده‌های ارزندگی مرتبط است.

 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: متغیرهای کلانی همچون نرخ ارز، تلاش برای کنترل تورم، بازارهای جهانی و... نیز تا حدی اجازه شکل‌گیری روند صعودی قدرتمندی را به بورس نمی‌دهند.

 

وی به بررسی مسئله بازارگردانی در بورس پرداخت و ادامه داد: وجود بازارگردان برای بازار سهام امری واجب است که می‌تواند از بروز مشکلات زیادی جلوگیری کند؛ اما روند کنونی آن نیز با مشکلات زیادی مواجه است که می‌توان به ایستایی قواعد آن و نبود یک مسیر پویا اشاره کرد.

دستجردی تاکید کرد: در شرایطی که ارزش معاملات در محدوده‌های پایینی قرار دارد، یک سفارش سنگین می‌تواند اثر بالایی در روند بازار ایجاد کند و این اتفاق بایستی مطابق با شرایط روز بازار تغییر کند.

این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: کلیت بازار سهام در حال حاضر در محدوده ارزندگی خود قرار دارد، اگرچه در این میان برخی از سهام بالاتر از ارزندگی خود معامله می‌شوند و برخی نیز پایین‌تر از آن، اما به طور کلی می‌توان گفت که محدوده ۱.۹۵ تا ۲.۱۵ میلیون واحدی برای شاخص کل بورس را می‌توان محدوده ارزندگی نامید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: