قیمت خودرو | بازار خودرو

از بازار خودرو چه خبر؟ ‌| بازار خودرو باب دل مردم شد؟

از بازار خودرو چه خبر؟ ‌| بازار خودرو باب دل مردم شد؟
کدخبر : 585912

نوسانات نرخ دلار از روز گذشته، کمتر شده و عملاً به صفر رسیده است. همین امر، تنها دلیل بازار خودرو مبنی‌بر تغییر را از آن گرفت و احتمالاً در روزهای آینده نیز تغییرات بازار خودرو، تنها در حد افت و خیزهای چند میلیونی باشد.

به گزارش شما واقتصاد : قیمت خودروهای داخلی امروز اغلب تغییر زیادی ندارد. قیمت خودرو کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی نارنجی‌پوشان جاده مخصوص محسوب می‌شود و طی هفته‌های گذشته قیمت خودرو کوییک  نوسانات جزئی داشت. قیمت خودرو طی دو روز گذشته تنها یک میلیون تومان افزایش داشت و امروز نیز، یک میلیون تومان دیگر بالا رفته و روی نرخ ۳۴۹ میلیون تومان ثابت شد.

شاهین G که محصول گران قیمت سایپا به شمار می‌رود، همانند کوییک و دیگر محصولات، از هفته‌های گذشته در محدوده ۵۸۰ میلیون تومان نوسان می‌کند و تغییری ندارد. این خودرو امروز تنها چهار میلیون تومان کاهش یافته و روی کانال ۵۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU۵ سدان محبوب ایران خودرو است که اخیراً اخباری مبنی‌بر پاس نکردن استانداردهای ۸۵ گانه آن به گوش می‌رسد. این خودرو تنها سه میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ ۶۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ از سدان‌های رده بالای ایران خودرو بوده که نسبت به روز گذشته، تنها دو میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ۷۴۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی در اغلب موارد نسبت به روز گذشته باثبات است؛ اما برخی از خودروها، افت چند میلیونی تجربه کردند.

جک J۴ آپشنال یکی از اقتصادی‌ترین سدان‌های مونتاژی شرکت کرمان موتور است، که روز گذشته هیچ تغییری نداشت اما امروز حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش داشته و با نرخ ۷۳۰ میلیون تومان درحال معامله است.

چری آریزو ۵ توربوشارژ جدید نیز یکی از سدان‌های مونتاژی شرکت مدیران خودرو محسوب می‌شود که دقیقا همانندJ۴ ده میلیون تومان افت داشته و به کانال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

هایما S۵ دنده‌اتوماتیک کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو، برخلاف دیگر محصولات حدود پنج میلیون تومان گران‌تر شد و به نرخ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان رسید.

چری تیگو ۷IE یک کراس‌اوور مونتاژی دیگر بازار بوده که یکی از رکوردداران افت قیمت بازار نیز به شمار می‌رود. این خودرو ۲۰ میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرد و به مبلغ یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به ثبات نسبی که نرخ دلار از روز گذشته به آن دست یافته و همچنین روند تحویل خودروهای تولیدی و وارداتی، بسیار دور از انتظار است که قیمت خودرو در روزهای آینده شاهد تغییراتی باشد. بنابراین حداقل تا انتهای هفته جاری نیز بازار خودرو در رکود خود به سر خواهد برد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: