قیمت طلا | نرخ طلا

قیمت جهانی طلا امروز ۳ آبان

قیمت جهانی طلا امروز 3 آبان
کدخبر : 585923

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۷۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش شما واقتصاد : در شرایطی که بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی رو به افزایش است و تنش‌های خاورمیانه روز به روز شدیدتر می‌شود، تمایل به قیمت طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن هم تقویت شده است. سرمایه‌گذاران حالا به قیمت طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن نگاه می‌کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۷۲ دلار و ۴۰ سنت رسید. اما قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۹۸۳ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

سرمایه‌گذاران از نزدیک درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس را بررسی می‌کنند چون می‌تواند زنجیره‌های عرضه را مختل کرده و بحران بزرگتری ایجاد کند. این شرایط تمایل به طلا به عنوان یک گزینه ایمن‌تر برای سرمایه‌گذاری را تقویت کرده است. قیمت طلا طی دو هفته گذشته علیرغم بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا شرایط بازار را بیش از پیش پیچیده کرده است. وی در آخرین سخنرانی خود از لزوم مهار تورم سخن گفت. به طور کلی دورنمای قیمت طلا تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی و تغییر سیاست آمریکا در مورد سود اوراق قرض بسیار خوشبینانه است.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۲۴ کاهش به ۲۳ دلار و ۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۴ درصد کاهش، ۸۸۹ دلار و ۶۵ سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: