قیمت بیت کوین | بیت کوین

بیت کوین رکوردها را شکست | حضور یک صندوق ارز دیجیتال در بورس آمریکا!

 بیت کوین رکوردها را شکست | حضور یک صندوق ارز دیجیتال در بورس آمریکا!
کدخبر : 585975

بعداز مدتها بیت کوین یک لرزه به تن بازار انداخت رکورد شکنی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته و افزایش قابل توجه حجم معاملات روزانه بیت‌کوین ( چهار برابر هفته گذشته ) بعد از فروردین امسال و رسیدن ارزش کل بازار ارز دیجیتال به بیش از ۱.۳ تریلیون دلار سبب شد تا بیشتر به بررسی اخبار و تحلیل این ارز دیجیتالی بپردازیم

به گزارش شما و اقتصاد : بعد از مدت ها قیمت بیت کوین با افزایش خود بازار رمزارز ها را تکان داد.بیت کوین نخستین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که بدون دخالت و نظارت واسطه‌هایی مثل بانک و دولت عمل می‌کند. ساختار بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده که از نرم‌افزار و رمزنگاری نظیربه‌نظیر (P۲P) بهره‌ می‌گیرد؛ یعنی ارتباط مستقیم و بدون واسطه میان دو کاربر عضو شبکه. تمامی تراکنش‌ها و کپی‌های آن در یک دفتر کل عمومی به نام بلاکچین ثبت و در سرورهای سراسر جهان نگهداری می‌شود. هر فرد می‌تواند از طریق یک رایانه، یکی از همین سرورها را راه‌اندازی کند که اصطلاحاً به آن نود (Node) گفته می‌شود. از طریق اجماع میان نودها، تراکنش تأیید و بلاک ساخته می‌شود و با اضافه شدن بلاک‌ها بلاکچین شکل می‌گیرد. شبکه بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده که با انگیزه دریافت پاداش، کاربران را به مشارکت در ساخت این زنجیره ترغیب می‌کند.بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به دست فردی ناشناس رونمایی شد و با پیمودن مسیر توسعه خود در سال ۲۰۱۰ به بهره‌برداری رسید. ارز دیجیتال در ابتدا مفهوم جدیدی بود و چندان مشتری نداشت. اما با گذشت زمان مزایای آن آشکار شد: سرعت بالای انتقال وجوه مالی، مخفی ماندن از چشم دولت‌ها و هزینه اندک انتقال.

 

بیت کوین که امروزه باارزش‌ترین ارز دیجیتال به شمار می‌آید، در آغاز راه چندان باارزش نبود. روزگاری قیمتش تنها ۰.۰۸ دلار بود و کارش به جایی رسید که در سال ۲۰۲۱ تا ۶۸۰۰۰ دلار بالا رفت.

جهش قیمت بیت کوین و افزایش سهم بازار این ارز دیجیتال:

قیمت بیت کوین

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، اکتبر ثابت کرده که ماه پر خیر و برکتی برای بیت کوین بوده، چرا که قیمت این ارز دیجیتال حالا به سطوح جدیدی در سال ۲۰۲۳ نزدیک می‌شود. خریداران بیت کوین با حفظ قیمت بیت کوین در بالای ۳۰ هزار دلار، حرکت قاطعی را در تاریخ ۲۳ اکتبر انجام دادند و قیمت را به ۳۱ هزار دلار رساندند. امروز ۲۴ اکتبر نیز با شدت گرفتن احساسات مثبت در خصوص تایید و راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین بلک راک، شب گذشته قیمت این ارز در رشدی انفجاری به ۳۵ هزار دلار رسید و اکنون در حال اصلاح است.

 

در ۲۴ ساعت گذشته ظاهرا بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که ETF بیت کوین شرکت بلک راک به زودی راه‌اندازی می‌شود و انتشار اخبار ضد و نقیض از آماده شدن این شرکت برای عرضه صندوق ETF خود در بورس ایالات متحده، باعث هجوم گاوها و رشد خیره‌کننده قیمت بیت کوین شده است؛ به طوری که قیمت پادشاه کریپتو در چند ساعت به مرز ۳۵ هزار دلار رسید و حالا مشغول آزمایش این مقاومت جدید شد.

 

در حالی که آرامش شاخص دلار ایالات متحده DXY یک نشانه مثبت است، اما ضعف در شاخص S&P ۵۰۰ (SPX) به عنوان نشانه‌ای منفی در نظر گرفته می‌شود. خطر دیگری که می‌تواند بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال را تهدید کند، ناشی از افزایش بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری است که بار دیگر به بالای ۵ درصد رسید. افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری نشان می‌دهد که فعالین بازار با گذشت زمان بیش از پیش امید خود را به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده نزدیک از دست می‌دهند.

 

از یک طرف تسلط بیت‌کوین به حدود ۵۳ درصد از کل بازار ارز دیجیتال رسیده و از یک طرف دیگر حجم معاملات روزانه آن حول‌وحوش ۴۹ میلیارد دلار یعنی چهار برابر مدت مشابه در هفته قبلی تخمین زده می‌شود. در بین ارزهای دیجیتال اتریوم نیز حدود ۸ درصد رشد را ثبت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: