سهمیه بنزین | کارت سوخت

حذف کارت سوخت آغاز شد | کارت ملی جایگزین کارت سوخت شد؟

حذف کارت سوخت آغاز شد | کارت ملی جایگزین کارت سوخت شد؟
کدخبر : 585979

ادغام کارت سوخت با کارت بانکی از مدتی پیش آغاز شد و قرار است کارت سوخت بزودی حذف شود.

به گزارش شما واقتصاد : جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مدتی به طور آزمایشی طرح تخصیص سهمیه بنزین به جای کارت سوخت با کارت ملی اجرایی شد اما این سهمیه بنزین  آسیب‌های زیادی بررسی شد، اگر شرایط فراهم بود مجدد این طرح سهمیه بنزین اعلام خواهد شد.

جلیل سالاری در ادامه گفت که تخصیص بنزین به کدملی به جای خودرو در مرحله مطالعاتی است.

پیش ازاین مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود: در حال اجرای فرآیند آزمایشی هستیم که بتوانیم از کارت بانکی هم بجای کارت سوخت استفاده کنیم؛ این کار نیاز به دریافت اطلاعات مربوط به خودرو و الحاق آن به سامانه هوشمند سوخت دارد که کار‌های نرم‌افزاری آن انجام شده است.

مدیر عامل پالایش و پخش فراورده‌های نفتی امروز درباره تخصیص بنزین به کدملی به جای خودرو گفت: مطالعات این برنامه انجام می شود، پیشنهاداتی در این رابطه مطرح بود و در گذشته پایلوت آن در کیش انجام شده است.

وی ادامه داد: بنا این است که بحث کارت هوشمند به سمت کارت مغناطیسی برود، در این حوزه مسایل و آسیب‌ها بررسی می‌شود و اگر شرایط فراهم بود اعلام خواهد شد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران همچنین گفت اکنون میانگین مصرف بنزین به رقم ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون لیتر رسیده و این در حالی است که در اوج مصرف ۱۲۲ میلیون لیتر در روز هم مصرف داشتیم.

جلیل سالاری در پاسخ درباره ناترازی بنزین اظهار داشت: با توجه به عبور از فصل تابستان، اوج‌مسافرت‌ها و اربعین مصرف کاهش یافته است.

وی افزود: اکنون میانگین مصرف به رقم ۱۱۵ تا ۱۱۶ میلیون لیتر رسیده و این در حالی است که در اوج مصرف ۱۲۲ میلیون لیتر در روز هم مصرف داشتیم.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: در گذشته افزایش کارت‌های مجاری عرضه را داشتیم تا سفرهای مردم دچار مشکل نشود اکنون باتوجه به آمار سامانه روند کاهشی شده و امیدواریم باتوجه به فصل سرما مصرف نیز کاهش بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: اکنون همچنان حوزه حمل و نقل عمومی ضعیف است و مسافرت‌ها به صورت تک سرنشین است و این موضوع ترافیک درون شهری را افزایش می دهد هرچند مسافرتهای بروندشهری کاهش یافته باشد.

سالاری گفت: در حال حاضر در مجموع روند مصرف کاهشی است و موازنه بین تولید و مصرف برقرار است.

وی درباره توزیع بنزین سوپر گفت: عمده بنزین سوپر در پالایشگاه سازند تولید می شود و باتوجه به تعمیرات واحد کراکر قطعا عرضه باید انجام شود.

معاون وزیر نفت درباره وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها بیان داشت: فعلا وضعیت نیروگاه‌ها مناسب است، چون از ابتدا پیش بینی های لازم انجام شده و ۴.۸ میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره سازی دیده شده است.

وی ادامه داد: برای برخی نیروگاهها برنامه ریزی شده و نامه زدیم که ظرفیت ذخیره سازی را افزایش دهند تا زمانی که پیک مصرف سوخت مایع است به اندازه ۵ تا ۶ روز ظرفیت ذخیره سازی داشته باشند،چراکه در این شرایط برای ما مشکل است که بتوانیم سریعا سوخت تامین کنیم.

سالاری خاطرنشان کرد: برنامه ما این است زمانی که مصرف گاز حداکثری است سوخت مایع ذخیره سازی شود، اما برخی نیروگاهها ظرفیت لازم را ایجاد نکرده اند، ما اعلام کردیم که باید این ظرفیت دیده شود.

وی افزود: در منطقه شرق کشور ظرفیت ذخیره پایین است باید اقداماتی صورت گیرد که دچار مشکل نشویم و فشار به بخش حمل و نقل وارد نشود.

سالاری تصریح کرد: باتوجه به مسایل پارسال پیش بینی‌های لازم انجام شده که نفت سفید و گاز مایع ذخیره سازی شود و اگر نیاز به عرضه سوخت مایع بود به میزان لازم توزیع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: