خودرو | محصولات سایپا

(خودرو)نقره داغ شدن متقاضیان محصولات سایپا | وعده تحویل زودتر یا احتمال افزایش قیمت‌ها؟

(خودرو)نقره داغ شدن متقاضیان محصولات سایپا | وعده تحویل زودتر یا احتمال افزایش قیمت‌ها؟
کدخبر : 586085

شرکت سایپا برای متقاضیان ساینا S در تماس تلفنی از متقاضیانی که مرداد ۱۴۰۳ خودرویشان را تحویل می‌گیرند، خواستار واریز وجه تکمیلی شد.

به گزارش شما و اقتصاد : شرکت سایپا در مرحله دوم سامانه یکپارچه، خودروهایی برای انتخاب متقاضیان در این سامانه عرضه کرد.متقاضیان در این طرح،  محصولات سایپا را انتخاب کرده‌اند که بعد از اعلام نتایج اولیه تحویل خودرو بعضی از افراد به نیمه دوم سال و تحویل عده‌ای دیگر به سال ۱۴۰۳ موکول شد.

با گذشت مدت زمان کوتاهی از اعلام نتایح قرعه کشی پیامک واریز وجه اولیه برای متقاضیان خودروهای سایپا ارسال شد، حتی متقاضیانی که موعد تحویل خودروی آن‌ها تابستان ۱۴۰۳ به بعد بوده است. موضوعی که سبب اعتراض تعداد زیادی از متقاضیان شد.

 

حالا بعد از گذشت چند ماه از واریز وجه اولیه، شرکت خودروسازی سایپا بدون اطلاع رسانی و ارسال پیامک امروز با متقاضیانی خودرو ساینا اس در تماس تلفنی تقاضای واریز وجه تکمیلی را برای خودرویی که قرار در ۹ ماه آینده تحویل داده شود، کرده است.

 

یکی از متقاضیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در این باره گفت: برای خرید خودرو ساینا S از طریق سامانه یکپارچه در خردادماه سال جاری اقدام کردیم. نتایج قرعه کشی که در پایان خردادماه اعلام و براساس آن موعد تحویل خودرو به بنده به تابستان ۱۴۰۳ (مردادماه) موکول شد.

 

وی افزود: بعد از گذشت ۲ ماه یعنی اواخر مردادماه سال جاری، پیامک واریز وجه اولیه در مدت زمان ۳ روزکاری به مبلغ ۱۲۴ میلیون تومان برای ما ارسال شد. این در حالیکه قرار بود خودرو مدنظر یک سال دیگر به ما تحویل داده شود.

 

این متقاضی بیان کرد: حالا نیز بعد از گذشت سه ماه از واریز وجه اولیه، شرکت سایپا امروز در یک تماس تلفنی از بنده خواسته است که وجه باقی مانده این خودرو یعنی ۱۶۷ میلیون برای خودرویی که قرار است تابستان سال آینده تحویل داده شود، واریز کنم. 

 

وی ادامه داد: در تماس تلفنی با شرکت سایپا به این موضوع اعتراض کردم، اما آن‌ها در پاسخ به اعتراض بنده گفتند که این یک دعوتنامه پیشنهادی است و با واریز وجه تکمیلی در این نوبت ممکن است خودرو یک‌ماهه تحویل داده شود.

 

این اولین باری نیست که متقاضیان شرکت سایپا از این شرکت خودروسازی بابت این مسائل گله‌مند هستند، چندی پیش درخواست وجه برای خودروی شاهین ۱۶ ماه زودتر از موعد مقرر نیز خبرساز شد. متقاضیان که تاریخ تحویل خودروی شاهین به آنان اسفندماه بود اما پیامک واریز وجه اولیه برای آنان در مهرماه سال جاری ارسال شد. تعدادی از متقاضیان از درخواست خود بابت این بی‌برنامگی‌ها انصراف دادند و از خرید خودرو در سامانه یکپارچه منصرف شدند.

 

این در حالی است که امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در فروردین ماه سال جاری درباره زمان واریز وجه متقاضیان گفت: روال معمول در خودروسازی ها به این صورت است که خودروساز سه ماه قبل از تحویل خودرو برای متقاضی دعوت نامه ارسال می کند تا متقاضی برای شروع فرآیند دریافت خودرو و تکمیل وجه اقدام کند.

 

باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی خرید خودرو، این روزها برای افراد کار آسانی نیست، بنابراین انتظار می‌رود خودروسازهای داخلی ساز و کارهای دقیق با برنامه‌ریزی بیشتری برای متقاضیان خودرو داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: