قیمت لوازم خانگی|لوازم خانگی

لوازم خانگی | این بار لوازم خانگی قربانی قیمت گذاری دستوری

لوازم خانگی | این بار لوازم خانگی قربانی قیمت گذاری دستوری
کدخبر : 586117

با وجود انتقاد و اعتراض شدید تولیدکنندگان، صاحبان کسب و کار و اقتصاددانان نسبت به قیمت‌گذاری دستوری اما متاسفانه گوش شنوایی برای حل این مشکل وجود ندارد.

به گزارش شما و اقتصاد : لوازم خانگی یکی از اصلی ترین مواردی است که برای زندگی ضروری است.در چند سال اخیر قیمت لوازم خانگی به شکلی نجومی شده است که در صورت خرابی لوازم خانگی باید بیخیال تهیه دوباره آن شد.محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی گفت:در حوزه کسب‌وکارها یکسری موانع و چالش وجود دارد که به علت اینکه برای رفع آن چاره‌ای اندیشیده نشده و دلتمردان نیز در این سال‌ها برای رفع آن اقبالی نشان نداده‌اند، در چالش‌ها سیستم اقتصادی کشور رسوخ کرده است.

 

او در ادامه به خروج شرکت‌های خارجی در صنعت لوازم خانگی ایران بعد از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اما خوشبختانه شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی درخشش بسیار خوبی داشتند و توانستند جای شرکت‌های خارجی را پر کنند.

 

نجفی عرب گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمامی نیازهای بازار در حوزه کالاهای لوازم خانگی در کشور توسط تولیدکنندگان تولید و بازار را پوشش می‌دهد.

 

او به افزایش کیفیت لوازم خانگی در طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه صنعت لوازم خانگی نیز به مانند سایر صنایع دیگر، مبتلاء به بیماری مزمن «قیمت‌گذاری دستوری» است. با وجود انتقاد و اعتراض شدید تولیدکنندگان، صاحبان کسب و کار و اقتصاددانان نسبت به قیمت‌گذاری دستوری اما متاسفانه گوش شنوایی برای حل این مشکل وجود ندارد.

 

او گفت: که دولت باید دست از قیمت‌گذاری دستوری بردارد و اجازه رقابت شرکت‌ها و تعیین قیمت کالاها بر اساس عرضه و تقاضا را بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: