در نشست خبری مدیرعامل نیروگاه ری اعلام شد:

تولید یک میلیارد و ۸۰۰ مگاوات ساعت انرژی در ۷ماهه ۱۴۰۲ | استفاده از ۴۵ هزار قطعه و ۱۲۵ تجهیزات ساخت داخل در نیروگاه ری

تولید یک میلیارد و ۸۰۰ مگاوات ساعت انرژی در ۷ماهه ۱۴۰۲ | استفاده از ۴۵ هزار قطعه و ۱۲۵ تجهیزات ساخت داخل در نیروگاه ری
کدخبر : 586275

مدیرعامل نیروگاه ری در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام اینکه تولید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات‌ ساعت انرژی در این نیروگاه طی هفت ماه گذشته انجام شد، از آغاز طرح توسعه این نیروگاه و نصب واحدهای جدید طی دو سال آینده و انتقال دو واحد جدید به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات از شهری دیگر خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد: حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه با نوسازی و احداث واحدهای جدید نیروگاه ری، یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی با راندمان ۵۵ درصدی جایگزین نیروگاه فعلی خواهد شد، گفت: طبق روال سال گذشته، بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه با تولید حداکثری همزمان شده است. نیروگاه ری مطابق با برنامه از پیش تعیین‌شده و باهماهنگی مرکز کنترل، با استفاده از توان متخصصان پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات ۴ واحد به طور هم‌زمان، از باقی‌مانده ظرفیت خود برای تولید انرژی به طور مطلوبی استفاده کند

 وی افزود: در حال حاضر راندمان نیروگاه ۲۲ درصد است که با تدابیر در نظر گرفته شده و با اجرای طرح نوسازی این راندمان را افزایش خواهیم داد. البته باید توجه کرد که میانگین راندمان نیروگاه‌های کشور حدود یک تا دو درصد از میانگین راندمان نیروگاه‌های برخی از کشورهای اروپایی بالاتر است.

مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به سیاست تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی به منظور افزایش راندمان تصریح کرد: بی‌شک این اقدام موجب افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور می‌شود اما در حال حاضر نیز وضعیت راندمان نیروگاه‌های ایران مطلوب است.

بادرستانی با بیان این‌که نیروگاه‌ ری متنوع ترین نیروگاه گازی دنیا است، اظهار داشت: در این نیروگاه از پنج فناوری از کشورهای ایتالیا، بلژیک، ژاپن و کشورهای دیگر استفاده می‌شود که بعد از ۴۷ سال هنوز در مدار بهره برداری قرار دارند که علت آن نیز تعمیرات و نگهداری خوبی است که در این نیروگاه انجام شده است.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان این‌که در سال ۱۳۵۶ نیروگاه‌ ری ۲۰ درصد کل برق کشور را تولید می‌کرد، اظهار کرد: سهم تولید این نیروگاه‌ به نسبت کل ظرفیت کشور اکنون کاهش یافته اما علی‌رغم قدیمی بودن نیروگاه‌ با اقداماتی که در حوزه تعمیرات و نگهداشت انجام داده‌ایم توانسته‌ایم تولید خوبی از این نیروگاه‌ داشته باشیم.

وی افزود: پست GIS نیروگاه در حال احداث است و بحث‌های مالی و قراردادی احداث نیروگاه جدید در وزارت نیرو در حال انجام است تا با به‌نتیجه رسیدن این مباحث، واحدهای جدید نصب شود و واحدهای قدیمی کنار گذاشته شوند. 

حمید بادرستانی عنوان کرد: در هفت‌ماه سال ۱۴۰۲، نیروگاه ری با انجام فعالیت‌های تعمیرات برنامه‌ریزی شده و پیش‌گیرانه، تولید حدود یک میلیارد و ۸۰۰هزار کیلووات‌ساعت انرژی در این نیروگاه را شاهد بود، ضمن این که از این میزان تولید حدود یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون کیلووات‌ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: عمر استاندارد یک نیروگاه‌ ۳۰ سال است اما در این نیروگاه علی‌رغم گذر زمان توانسته‌ایم از ۲۱ واحد با ظرفیت نصب شده ۸۰۰ مگاوات بهره برداری کنیم تا جایی که در تابستان حدود دو ساعت برق شبانه روز تهران به تنهایی توسط این نیروگاه تامین می‌شود.

بادرستانی با تاکید بر استفاده از تجهیزات و قطعات ساخت داخل در این نیروگاه، بیان کرد: بیش از ۴۵ هزار قطعه و ۱۲۵ تجهیز را با استفاده از دانش متخصصان داخلی تولید کرده‌ایم. 

به گفته وی سوخت دوم نیروگاه ری گازوئیل است که اکنون به صورت حداکثری ذخیره سازی صورت گرفته و تنها در صورت اضطرار از این سوخت استفاده خواهیم کرد اما تاکید ما روی استفاده از گاز است. در نیروگاه ری به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌شود و به طور کلی از نظر فنی نیز امکان استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه وجود ندارد.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان این‌که میزان خروجی اضطراری نیروگاه ری در شش ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در گزارش شش ماهه ۱.۵ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شده که این به معنای تحقق ۷۵ درصدی تعهد سالانه در مدت شش ماه است. براساس ارزیابی‌های صورت گرفته نیروگاه ری از رتبه ۱۶ به رتبه ششم ارتقاء پیدا کرده است.



گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: