عملکرد شایسته بانک ایران زمین در پرداخت وام‌های تکلیفی

عملکرد شایسته بانک ایران زمین در پرداخت وام‌های تکلیفی
کدخبر : 586279

این‌روزها دریافت وام‌های تکلیفی از جمله فرزندآوری و ازدواج در بسیاری از بانک‌های کشور به یک مشکل اساسی برای جامعه هدف تبدیل شده است. تعداد بانک‌هایی که رضایت مشتریان و کاهش آلام را مدنظر قرار بدهند شاید انگشت‌شمار و یا به سختی قابل تشخیص باشد. اما بانک ایران زمین در این زمینه اقدامات شایسته‌ای را به انجام رسانید که رضایت متقاضیان و مشتریان را به همراه داشت.

به گزارش شماواقتصاد: آخرین داده‌های بانک مرکزی ایران از وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج، مربوط به پایان شهریور ماه سال جاری است. بر اساس آمارهای منتشر شده، رقم اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج از سوی بانک ایران زمین در نیمه اول سال ۱۴۰۱ معادل ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ با رشد قابل توجه ۳۶۵ درصدی مواجه شده است.

اصلاح ساختار بانک ایران زمین، با هدف کاهش هزینه ها، بدهی ها و بهبود درآمد، توسعه بانکداری الکترونیک و استارتاپ ها، بهره وری دارایی ها و کاهش هزینه ها موجب شد تا مجموع درآمدهای عملیاتی «وزمین» همچنان در مدار صعودی قرار بگیرد. افزایش سود و بهره‌وری این بانک اقداماتی است که نتیجه آن کمک و حمایت تسهیلاتی بیشتر به جامعه هدف اقشار کم‌درآمد خصوصا در وام‌های تکلیفی ازدواج و فرزندآوری بوده است.

آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۳۶۵ درصدی پرداخت وام ازدواج و رشد ۳۴۷ درصدی اعطای تسهیلات فرزندآوری توسط بانک ایران زمین حکایت دارد.

بانک ایران زمین که از فروش ۳ ملک مازاد، ۵۳ میلیارد ریال سود اندوخته کرد در نیمه نخست سال جاری حدود ۴۶۵ میلیارد تومان به متقاضیان دریافت وام ازدواج، تسهیلات پرداخت کرده است. همچنین میزان پرداخت این تسهیلات از نظر تعداد وام‌های پرداختی نیز به دو هزار و ۳۱۲ فقره وام رسیده است.

همچنین در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری حمایت‌های بانک ایران زمین از جامعه هدف به طور کامل محسوس و درخور تقدیر است. گزارش عملکرد بانک‌ها که از سوی بانک مرکزی در پایان شهریور ماه ارائه شده است نشان می‌دهد که بانک ایران زمین میزان پرداخت وام فرزندآوری به متقاضیان را از ۲۰ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته، به ۸۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان در دوره مشابه سال جاری افزایش داده است.

به عبارت دیگر بانک ایران زمین با پرداخت هزار و ۵۰۷ فقره وام فرزندآوری در بهار و تابستان سال جاری، عملکرد خود در زمینه پرداخت این تسهیلات را به میزان ۳۴۷ درصد بهبود بخشیده است.

بانک ایران زمین از جمله بانک‌های خصوصی است که در دهه ۸۰ و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای به‌وجود آمد، این بانک در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد. سهام بانک در سال ۱۳۸۹ در بازار فرابورس ایران منتشر شد .

بانک ایران زمین در کنار گسترش شبکه بانکداری الکترونیکی، رشد تراکنش ها، گسترش شبکه و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به جای شعب و کاهش هزینه های خود، بهره وری دارایی ها و بهبود درآمد و کاهش هزینه ها، افزایش سود عملیاتی و مثبت شدن سود، همزمان به تحقق مسئولیت های اجتماعی خود از جمله وام ازدواج، وام فرزند، کمک به تولید مسکن در کشور، وام مرابحه به مردم و تولید کنندگان و بهبود قدرت خرید مردم،  توجه داشته است.

آمار بانک مرکزی از تسهیلات جهش تولید مسکن در بانک های کشور از ابتدای اجرای قانون تا پایان مرداد ۱۴۰۲ نشان می دهد که بانک ایران زمین با پرداخت ۹۱۲۰۰ میلیون تومان در کمک به تولید مسکن در کشور مشارکت فعال داشته است. همچنین بانک ایران زمین در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۲ به ۱۳۶۲ خانوار معادل ۹۶ میلیارد تومان وام فرزند داده است.



گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: