شماواقتصاد گزارش میدهد:

مشتری‌مداری از محورها و اصول بانکداری ایران زمین

مشتری‌مداری از محورها و اصول بانکداری ایران زمین
کدخبر : 586709

بانک ایران زمین همواره رویکرد فعالیت خود را در کنار حمایت از کسب و کارهای تولیدی و توسعه اقتصاد ملی بر مبنای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه با اصل مشتری‌مداری بنیان نهاده است. این بانک براساس چشم اندازی که برای باشگاه مشتریان خود در نظر دارد نه تنها تصمیم به بهبود تجربه مشتری و افزایش وفاداری مشتریان به بانک دارد، بلکه با دریافت سرویس‌هایی که در این باشگاه در نظر گرفته شده با بازاریابی و جذب مشتریان ارزشمند در نظام بانکی، قصد دارد مسیر جدیدی را در ارایه سرویس‌های باشگاه مشتریان در نظام بانکی ترسیم کند.

به گزارش شماواقتصاد: ارائه خدمات ویژه و با کیفیت در باشگاه مشتریان می‌تواند مشتریان را ترغیب به باقی‌ماندن در بانک و سبب افزایش وفاداری آن‌ها به بانک شود. بهبود تجربه‌ای که دو بانک سینا و بانک ایران زمین را بر آن داشت تا با یک اقدام مشترک با بهره‌گیری از یک مدل استاندارد و جهانی نسبت به پیشبرد این هم‌افزایی فارغ از مباحث رقابتی اقدام نمایند.

بانک ایران زمین که در نیمه نخست سال جاری توانست سود خالص وزمین را در ۶ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد ۱۲ درصدی همراه سازد، همواره مبحث حمایت از مشتریان و اقشار آسیب‌پذیر را علاوه بر فعالیت‌های تولیدی و حمایتی از پروژه‌های ملی به کار می‌گیرد. موضوعاتی که نقشی اساسی را در ایجاد حس اعتماد مشتریان و وفاداری آنها به بانک را افزایش می‌دهد و سبب تقویت ارتباط و تعامل میان مشتریان با بانک ایران زمین می‌شود.

 بانک ایران زمین در اطلاعات صورت های مالی میاندوره ای ۶ ماهه خود در کدال درآمد ناشی از تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی را ۳۴۶۷ میلیارد تومان برای نیمه نخست امسال اعلام می کند که خود نشان از یک رشد ۲۴۳ درصدی درآمدی در ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته که معادل ۱۰۱۰ میلیارد تومان بوده است، دارد.

مجموع درآمد عملیاتی این بانکنیز  در گزارش کدال برای سالجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد و خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری نیز در سالجاری ۲۷ درصد رشد نشان می دهد. سپرده‌گذاری و اعطای تسهیلات از محورهای شاخص برای جذب مشتریان و سنجش میزان اعتماد مشتریان است. اگرچه بسیاری این شاخص‌ها را به نوعی آمارسازی می‌دانند، اما واقعیت در عملکرد رو به رشد این شاخص‌ها می‌باشد که در ایران زمین این موضوع به خوبی به اثبات رسیده است. 

شاخص جذب میزان سپرده‌گذاری زمانی آمارسازی محسوب می‌شود که هیچ شفافیتی در حوزه مخارج این منبع درآمدی برای بانک‌ها وجود نداشته باشد، این در حالی است که در بانک ایران زمین بارها تقویت بنیه اعطای تسهیلات به آحاد مردم جامعه، پرداخت وام‌های تولیدی در جهت جلوگیری از تعدیل و تعطیلی کسب‌و کارها، حمایت از دانش‌بنیان‌ها و کسب‌وکارهای جوان، حمایت از پروژه‌های ملی و تولیدی با آمار مندرج و شفاف در سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده است. 

یکی از اتفاقات مهمی که توسط بانک ایران زمین در حوزه جذب اعتماد مشتریان به انجام رسیده است، تعامل و همکاری با بانک سینا به عنوان یک رقیب در راستای بهره‌گیری از توان حداکثری رضایت مشتریان است. بانک ایران زمین همواره محوریت مشتری‌مداری را از اصول بانکداری خود درنظر گرفته است.

این نگرانی که اطلاعات مشتریان در اختیار رقیب قرار نگیرد، برای تمامی بانک‌های کشور وجود دارد، اما این همکاری نشان داد چنانچه اراده‌ای برای کاهش هزینه‌ها و ورود سریع به بازار وجود داشته باشد، قطعا راه برای رسیدن به اهداف مشترک بدون آسیب به کسب و کار بانک‌ها در کشور وجود دارد. همراهی دو بانک سینا و ایران زمین در این حوزه می‌تواند نه تنها به ارتقاء توانمندی فناوری و انفورماتیک آن‌ها کمک کند، بلکه به ارائه خدمات بانکداری دیجیتال بهتر به مشتریان، بهبود روش‌ها و فرآیندها، اشتراک گذاری دانش دو بانک و بهره‌مندی از تجارب و دانش‌ یکدیگر منجر شود.



گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: