معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور:

کاشان سرزمین ریشه‌های فرهنگی و هنری ایران‌زمین است

کاشان سرزمین ریشه‌های فرهنگی و هنری ایران‌زمین است
کدخبر : 586750

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین پاسداشت ثبت جهانی کاشان به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی، کاشان را سرزمین ریشه‌های فرهنگی و هنری ایران‌زمین معرفی کرد.

به‌ گزارش شماواقتصاد: عصر امروز ۱۵ آبان ماه و در ادامه آیین پاسداشت ثبت شهر تاریخی کاشان به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی، مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ایراد سخنانی گفت: امروز مسئولیت ما چنان سنگین است و باید بتوانیم با روایت میراث ارزشمند فرهنگی هنری‌مان، آن را به نیکی به جهانیان معرفی کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: به‌راستی کاشان سرزمین ریشه‌های فرهنگی و هنری ایران‌زمین است، با این وصف حیات امروز ما در کاشان از تاروپود شروع می‌شود، بنابراین بی‌تردید ثبت جهانی کاشان نشان از ریشه‌های فرهنگی این سرزمین دارد، لذا تار نماد ایمان و پود نماد غیرت ایرانیان است و این نکته باعث بروز چنین حماسه‌ای شده است.

او افزود: کار ما ایرانیان یافتن است، همان یافته‌هایی که توسط مادران این سرزمین با تکیه‌بر مهر و ایمانشان پدید آمد.

جلالی تصریح کرد: از امروز نه‌تنها هنرمندان و پیشکسوتان، بلکه حتی کودکانی که در کاشان متولد می‌شوند در این حماسه بزرگ جهانی نقش دارند، پس بکوشیم بیش از گذشته تلاش کنیم تا نام کاشان به جهان بدرخشد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: امروز حامل سلام گرم و تبریک مهندس عزت‌الله ضرغامی مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شما بزرگواران هستم که با هوش والای فرهنگی خود توانستید ریشه‌های فرهنگی و هنری این سرزمین را مستحکم‌تر از گذشته کنید.

او تأکید کرد: بی‌تردید ثبت جهانی روشی فرهنگی و اقتصادی برای ماندگاری ایرانیان است، لذا تلاش می‌کنیم تا این رویداد فرهنگی ادامه یابد.

پس از سخنان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع، لوح ثبت جهانی کاشان به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی توسط مریم جلالی دهکردی به فرماندار ویژه کاشان به‌عنوان دبیر شهر جهانی کاشان تقدیم شد و از تمبر یادبود پاسداشت ثبت جهانی کاشان رونمایی شد و همچنین از فرهیختگان و هنرمندان جوان این عرصه نیز تقدیر و تجلیل شد.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: