وام ودیعه مسکن | وام مسکن

وام ودیعه مسکن ویژه‌ی این افراد | جزئیات دریافت وام ۲۰۰ میلیونی

وام ودیعه مسکن ویژه‌ی این افراد | جزئیات دریافت وام 200 میلیونی
کدخبر : 586768

تهرانی ها می توانند وام ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند. در مراکز استان ها، این مبلغ به ۱۵۰ میلیون و در دیگر شهرها به ۱۰۰ میلیون تومان می رسد. همچنین قرار است که روستاییان نیز از وام ودیعه ی ۴۰ میلیون تومانی بهره مند شوند.

به گزارش شما واقتصاد : اجاره نشینان هم می تواند بدون دردسر، مبلغ این قسط را پرداخت کنند. تهرانی ها می توانند وام ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند. در مراکز استان ها، این مبلغ به ۱۵۰ میلیون و در دیگر شهرها به ۱۰۰ میلیون تومان می رسد. همچنین قرار است که روستاییان نیز از وام ودیعه ی ۴۰ میلیون تومانی بهره مند شوند.

مبلغ وام ودیعه مسکن

بر اساس گزارش های موجود، افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن می تواند تاثیر خوبی بر قدرت اقتصادی اجاره نشینان داشته باشد. علاوه بر این، در صورتی که مستاجران اقساط خود را به شکل منظم پرداخت کنند، می توانند به تدریج مالکیت مسکن خود را بیشتر کرده و از مزایای مالکیت مسکن استفاده کنند.

اقساط وام جدید ودیعه مسکن چقدر است؟!

حالا که وام ودیعه مسکن دو برابر شده، اولین سوالی که به ذهن می رسد این است که مبلغ اقساط آن چقدر شده است؟

مجلس شورای اسلامی بلاخره با افزایش این وام موافقت کرده و مبلغ آن حالا به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. اما از سوی دیگر، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن از محدودیت منابع بانک ها برای تامین این مبلغ خبر داده است.

بنابراین مشخص نیست که تکلیف این وام چه خواهد شد. سامانه ی ثبت نام وام ودیعه مسکن نیز همچنان رقم های سابق را نشان می دهد و به همین دلیل، بانک های عامل نیز از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی اجتناب می کنند.

اما مسئله این جاست که با افزایش وام ودیعه مسکن، قطعا مبلغ اقساط آن نیز افزایش پیدا می کند. برخی از کارشناسان بر این باورند که اگر بهره ی وام کم باشد، می توان افزایش مبلغ اقساط را قبول کرد. اجاره نشینان هم می تواند بدون دردسر، مبلغ این قسط را پرداخت کنند.

تهرانی ها می توانند وام ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند. در مراکز استان ها، این مبلغ به ۱۵۰ میلیون و در دیگر شهرها به ۱۰۰ میلیون تومان می رسد. همچنین قرار است که روستاییان نیز از وام ودیعه ی ۴۰ میلیون تومانی بهره مند شوند.

نماینده مردم تبریز از تصویب این تسهیلات برای روستاییان خبر داد و تاکید کرد که گرچه کمیسیون عمران مجلس با این طرح مخالف بود اما در نهایت به تصویب نمایندگان رسید.

تمام این فراز و نشیب های وام ودیعه مسکن در حالیست که مدت بازپرداخت و سود مبلغ جدید، مشخص نیست. البته در صورتی که شرایط بازپرداخت این وام تغییر نکند، مدت زمان بازپرداخت آن ۵ ساله است و نرخ سود آن نیز ۲۳ درصد می باشد.

با یک حساب و کتاب ساده متوجه می شویم که مستاجران باید ماهی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند. در نتیجه، بعید است که استقبالی از این وام صورت بگیرد.

نظر کارشناسان

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که در بهار سال جاری، حدود ۱۳۳ هزار و ۳۹۹ خانواده برای دریافت وام ودیعه ی مسکن در سامانه ثبت نام کرده اند. از این میان ۵۶ هزار و ۱۱۶ خانواده واجد شرایط بوده اند و به بانک معرفی شده اند. 

اما تعداد بسیار کمی از این خانواده ها موفق به دریافت وام شده اند. به عبارت دیگر، فقط چهار هزار و ۳۷۵ خانواده وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند. ۹۲ درصد موفق به دریافت وام مزبور نشده اند.

در واقع، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس تصریح کرده که چنین وامی با نیازهای مستاجران تطابق ندارد.

اقبال شاکری اعلام کرده که پرداخت این وام ۲۰۰ میلیونی نمی تواند روی بازار اجاره اثر خاصی بگذارد. صاحبخانه ها تا زمانی که هزینه ی استهلاک واحد خود را درنیاورند، اقدام به اجاره دادن واحد خود نمی کنند.

یکی دیگر از کارشناسان مسکن نیز به ناکارآمدی سیاست اعطای وام ودیعه مسکن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که افزایش مبلغ این وام، انتظارات تورمی ایجاد می کند. در واقع اثر آن روی بازار معکوس خواهد بود.

فرشید ایلاتی گفت: در عوض می توان از منابع ۴۰ هزار میلیارد تومانی وام ودیعه مسکن برای افزایش ساخت و ساز استفاده کرد. در واقع افزایش عرضه و تولید مسکن است که می تواند بازار اجاره بها را متعادل سازد.

به طور کلی، بسیاری از کارشناسان مسکن با این شیوه از پرداخت وام ودیعه مسکن موافق نیستند و اثرگذاری آن را ناچیز می دانند.

اجاره ی یک مسکن نقلی در مرکز شهر تهران حداقل به ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان پول رهن و مبلغ حداقل ۵ میلیون اجاره نیاز دارد. با توجه به اقساط ۵ میلیون تومانی این وام، اصلا نمی توان نیاز جامعه هدف این وام را برطرف کرد.

جزییات وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی

فرارو نوشت: وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲، در تهران ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. آن‌دسته از مستاجران که موفق می‌شوند وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنند، با احتساب نرخ سود ۲۳ درصد و مدت بازپرداخت پنج ساله، باید ماهی پنج میلیون و ۶۳۸ هزار تومان قسط بپردازند.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲، در تهران ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. آن‌دسته از مستاجران که موفق می‌شوند وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنند، با احتساب نرخ سود ۲۳ درصد و مدت بازپرداخت پنج ساله، باید ماهی پنج میلیون و ۶۳۸ هزار تومان قسط بپردازند.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲، در کلانشهرها ۱۵۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک و سایر شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. اگر نرخ سود وام ودیعه مسکن برای این دسته متقاضیان هم ۲۳ درصد و مدت بازپردخت پنج سال باشد، آن‌ها باید به‌ترتیب ماهی چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قسط وام ودیعه مسکن پرداخت کنند.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به‌صورت اینترنتی در آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود و پس از تایید مدارک و تعیین شعبه، متقاضی تازه باید به شعبه مراجعه کرده و تشکیل پروند بدهد. داشتن اجاره‌نامه رسمی و کدرهگیری برای دریافت وام ودیعه مسکن اجباری است. گفته شده در صورت تایید نهایی، وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ به آن‌دسته متقاضیان و مستاجران که در سال‌های قبل موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و در حال حاضر آن را تسویه کرده‌اند، تعلق خواهد گرفت. رونمایی از سایت جدید صدور کدرهگیری رایگان، شانس دریافت وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی را افزایش می‌دهد.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ چقدر است؟

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ برای مستاجران ساکن تهران در صورت تایید نهایی به ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید. پارسال همین مستاجران می‌توانستند شانس خود را برای دریافت ۱۰۰ میلیون وام ودیعه مسکن امتحان کنند. وام مسکن متقاضیان ساکن کلانشهرها یعنی در کرج، قم، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز پارسال ۷۰ میلیون تومان بود و امسال در صورت نهایی به ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد. وام ودیعه مسکن در شهرهای کوچک نیز قرار است از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا کند.

سود وام ودیعه مسکن چند درصد است؟

سود وام ودیعه مسکن فعلا معادل ۲۳ درصد است و دولت تلاش می‌کند با افزایش مدت زمان بازپرداخت، فشار اقساط وام ودیعه مسکن را کم کند. در صورتی که همین سود وام ۲۳ درصد نهایی شود، اقساط وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی با شرط بازپرداخت پنج ساله، ماهی پنج میلیون و ۶۳۸ هزار تومان خواهد بود. مستاجران ساکن کلانشهرها که وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند، با همان فرضیات باید ماهی چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قسط بدهند. میزان اقساط ماهیانه برای دریافت‌کنندگان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ساکن شهرهای کوچک با نرخ سود ۲۳ درصد و بازپرداخت پنج ساله، حدود دو میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تخمین‌زده می‌شود. تصمیم نهایی درباره این مسئله هنوز اعلام نشده است.

اقساط وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیونی، در صورت بازپرداخت پنج ساله با نرخ سود ۱۳ و ۱۸ درصد، به‌ترتیب ماهی چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۸۰ هزار تومان خواهد بود.

سایت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به‌صورت اینترنتی در آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود و پس از تایید مدارک و تعیین شعبه، متقاضی باید به شعبه مراجعه کند و تشکیل پروند دهد. از زمان ارسال پیامک تایید، متقاضی باید ظرف مدت حداکثر ۱۵ روز کاری نسبت به تکمیل مدارک خود و ارائه ضامن درخواستی بانک اقدام کند وگرنه بانک درخواست او را در سامانه رد می‌کند.

متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن باید به سایت سر بزنند، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده و مراحل ثبت‌نام را به پایان برسانند. به این ترتیب فرآیند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، تا مرحله تعیین شعبه به‌صورت غیرحضوری پیش می‌رود. وقتی با ارسال پیامک اعلام کردند، مدارکتان را به بانک بدهید، تازه قسمت سخت کار شروع می‌شود. جایی که باید ضامن و وثیقه ارائه دهید. مستاجرانی که سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند، ولی موفق به تسویه آن شده‌اند امسال از شانس دریافت وام ودیعه مسکن برخورددار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: