یارانه نقدی | واریز یارانه

اخبار اقتصادی | یارانه آبان ماه چقدر است | زمان واریز یارانه آبان تغییر کرد؟

اخبار اقتصادی | یارانه آبان ماه چقدر است | زمان واریز یارانه آبان تغییر کرد؟
کدخبر : 586928

مبلغ و زمان واریز یارانه نقدی آبان 1402 اعلام شد.

به گزارش شما واقتصاد : طرح هدفمندسازی یارانه نقدی برای حمایت از قشر ضعیف جامعه و کم کردن هزینه‌ها انجام شده و از سال ۱۳۸۹ مبلغی تحت عنوان یارانه نقدی به دهک های مختلف پرداخت می شود. مبلغ یارانه نقدی ابتدا ۴۵ هزار تومان بود که در سال ۱۳۹۸ یارانه معیشتی ۴۵ هزار تومانی نیز همراه با آن پرداخت شد. این دو یارانه در ادامه ادغام شدند و مبالغ آن برای برخی دهک ها ۳۰۰ هزار تومان و برای برخی دیگر ۴۰۰ هزار تومان شد. به تازگی خبر رسیده که دولت قصد دارد مبلغ یارانه را ۲۰ درصد افزایش دهد. 

مبلغ و زمان واریز یارانه نقدی آبان ۱۴۰۲ اعلام شد. در ماه جاری مبلغ یارانه نقدی همان ۳۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان برای دهک های مختلف خواهد بود اما شگفتانه دولت این است که مبلغی تحت عنوان یارانه کالابرگ یا یارانه تشویقی برای تمامی دهک ها واریز خواهد شد. 

اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز یارانه نقدی ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.

یارانه نقدی مرحله ۱۵۳ مربوط به آبان ماه ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ قابل برداشت است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: