قیمت میوه | میوه و تربار

اخبار اقتصادی| قیمت میوه در بازار امروز| جدول قیمت انواع میوه

اخبار اقتصادی| قیمت میوه در بازار امروز| جدول قیمت انواع میوه
کدخبر : 587068

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه و کاهش بارندگی، قیمت گوجه فرنگی و خیار به تعادل رسیده است.

به گزارش شما و اقتصاد:قیمت میوه در بازار تغییرات کمی داشته است. تغییرات قیمت میوه به شرایت آب و هوا بستگی دارد از عوامل دیگری که در قیمت میوه تاثیر دارد.

قیمت میوه‌ها به فراوانی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل موضوعاتی مانند آب و هوا، منابع آب، برداشت محصول، تکنولوژی برداشت، تولید کنندگان، توزیع کنندگان، بازارهای جهانی و نرخ تورم هستند. برای مثال، شرایط آب و هوایی می‌تواند بر عملکرد مزارع تأثیر گذار باشد و در نتیجه، در شرایط خشکسالی، تعدادی از میوه‌ها ممکن است به دلیل تأثیر نامطلوب بر رشد و کیفیت در دسترس نباشند، در حالی که در فصل باروری، بیشترین تعداد میوه به بازار عرضه خواهد شد. همچنین، ترجیحات مصرف کنندگان، تأثیر بیشتری در قیمت میوه‌ها دارد. به عنوان مثال، در صورتی که تقاضا برای یک نوع میوه زیاد باشد، قیمت آن بالا می‌رود، در حالی که در صورتی که تقاضا کم باشد، قیمت کاهش خواهد یافت.

 

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه گوجه فرنگی و خیار و کاهش بارندگی‌ها، بازار این محصولات به تعادل رسیده است.

 

او قیمت هر کیلو گوجه فرنگی را ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و خیار را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابر پیش بینی های قبلی با ازدیاد عرضه گوجه فرنگی و خیار از بوشهر، این محصولات به نرخ قبلی رسیده‌اند.

 

دارایی نژاد با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، گفت: نرخ کنونی هر کیلو نارنگی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال جنوب ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال شمال ۸ تا ۱۶ هزار تومان، کیوی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، انگور بی دانه زرد و قرمز ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، انار ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان، ازگیل ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان و خرمالو ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

 

رئیس اتحادیه بارفروشان از افزایش قیمت میوه های وارداتی خبر داد و گفت: با توجه به کاهش واردات، قیمت هر کیلو موز ۴ تا ۵ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۲۰۰ هزار تومان رشد داشته است. بر این اساس نرخ هر کیلو موز هندی ۵۵ هزار تومان، موز پاکستانی ۴۵ هزار تومان و موز اکوادور ۶۰ هزار تومان و همچنین هر کارتن آناناس یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. با توجه به فراوانی تولید و عرضه پیش بینی می شود که قیمت تا پایان ماه تغییری نداشته باشد‌.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: