سامانه وام بازنشستگان | وام بازنشستگان

سامانه ثبت نام وام بازنشستگان باز شد | مبلغ وام افزایش یافت

سامانه ثبت نام وام بازنشستگان باز شد | مبلغ وام افزایش یافت
کدخبر : 587097

حسن ایزدان از خلف وعده سازمان در زمینه ثبت نام وام ضروری انتقاد کرد.

به گزارش شما واقتصاد : سامانه وام بازنشستگان توسط سازمان تأمین اجتماعی از طریق “سامانه وام بازنشستگان” اداره می‌شود. این سامانه برای ارائه خدمات وام به بازنشستگان و همچنین شاغلین در دستگاه‌های دولتی استفاده می‌شود.

برای وام بازنشستگان تعرفه سودی تعیین شده است که سالانه ۱۸٪ می‌باشد. بازپرداخت وام به صورت ماهانه و در قسط‌های مساوی انجام می‌شود و مدت بازپرداخت وام تا حداکثر ۳۶ ماه است. بازنشستگان با ارائه ضمانتنامه بانکی یا تعهدنامه دیگری می‌توانند وام را دریافت کنند.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران)، از خلف وعده سازمان در زمینه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان بیست میلیون تومانی انتقاد کرد.او گفت: طبق وعده‌هایی که داده بودند قرار بود سامانه ثبت نام وام از دیروز (بیستم آبان ماه) باز شود و ثبت نام تا پایان ماه ادامه داشته باشد اما متاسفانه تا این لحظه سامانه باز نشده و تلاش بازنشستگان برای ثبت نام با این عبارت مواجه می‌شود که «فعلاً ثبت نام امکانپذیر نیست».

ایزدان با بیان اینکه بازنشستگان بلاتکلیف مانده‌اند؛ افزود: طبق وعده‌هایی که قبلاً داده بودند این ماه نوبت سازمان تامین اجتماعی‌ست که برای ثبت نام وام سامانه را باز کند اما متاسفانه به این وعده عمل نکردند.

بازرس کانون بازنشستگان تهران اضافه کرد: از روز گذشته بازنشستگان مرتب با کانون تماس می‌گیرند و خواستار توضیحات هستند؛ امیدواریم تامین اجتماعی در این زمینه توضیح بدهد که چرا بازنشستگان برای یک وام بیست میلیون تومانی باید بلاتکلیف و سرگردان شوند؟

وام ضروری این گروه از بازنشستگان واریز شد

با توجه به تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی فولاد و بانک رفاه، از ۲۰ آبان برای نزدیک به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از بازنشستگان صندوق که حساب حقوقی آنان نزد بانک رفاه است وام ۲۰ میلیون تومانی واریز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع این صندوق از واریز مرحله نخست وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی بانک رفاه برای حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از بازنشستگانی که حساب حقوقی آنها در بانک رفاه است، خبر داد.

یدالله راشدی افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر دیگر از متقاضیان در مرحله استعلام بانکی برای دریافت مرحله دوم تسهیلات قرار گرفته اند که پس از استعلام نهایی، بر اساس توافق انجام شده تا پایان ماه جاری واریز خواهد شد.

مبلغ وام افزایش می یابد

سازمان تأمین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اولویت‌های مهم آن است. این سازمان در تلاش است تعداد تسهیلات پرداختی را نسبت به سال قبل افزایش دهد.

مبلغ تسهیلات قرض الحسنه از سال گذشته افزایش یافته و به ۲۰۰ میلیون ریال رسیده است. همچنین، تلاش می‌شود تعداد تسهیلات پرداختی نیز با هماهنگی کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر افزایش یابد.

در دو سال گذشته، مبلغ این تسهیلات سه برابر شده است و از ۷ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان رسیده است. تاکنون، ۱۵۷ هزار فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به مستمری بگیران پرداخت شده است. همچنین، در طول اجرای این طرح از سال ۱۳۹۹ تا کنون، تقریباً یک میلیون و سیصد هزار نفر از مستمری بگیران از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

با این حال، با توجه به محدودیت منابع مالی، امکان اجابت تمامی درخواست‌ها در یک دوره زمانی محدود وجود ندارد.

اما سازمان تأمین اجتماعی در توزیع عادلانه سهمیه‌ها و رعایت عدالت اجتماعی بین استان‌ها تلاش می‌کند.همچنین، سازمان تأمین اجتماعی با ارائه خدمات درمانی مصرفی و پرداخت حق سرانه بیمه تکمیلی برای بازنشستگان نیز در راستای حفظ صحت و رفاه این گروه اقداماتی انجام می‌دهد. همکاری با کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر برای تأمین بخشی از حق بیمه مورد توجه قرار گرفته است. انتخاب شرکت بیمه گر و تعیین سطح خدمات نیز با مشارکت کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر انجام می‌شود.

قرارداد سال جاری بیمه تکمیلی بازنشستگان با شرکت بیمه آتیه سازان قرارداد شده است و سازمان تأمین اجتماعی سهم مالی ۵۰ درصد را تأمین می‌کند. این سهم مساعدت مالی برای هر فرد مستمری بگیر برابر با ۱۰۲,۵۰۰ تومان در بازه زمانی مشخصی است. با افزایش ۱۲۵ درصدی نقش سازمان تأمین اجتماعی در این موضوع، سازمان تحت محدودیت‌ها توانسته است نقش مهمی را ایفا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۷ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • بازنشسته تا مین اجتماعی

    سلام خرداد ماه برا وام ثبت نام کردام مراحل اداری طی شده ولی هنوز وام نرخیتن لطفاً پیگیری کنید

  • ناشناس

    مسخره تر از تامین اجتماعی نداریم یه وام میخواد بده چکار داری که حقوق باید زیر ۱۵ تومان باشه مگه چه فرقی میکنه که تبعیض قائل میشید مگه بازنشستگی کشوری نیست ۳۰یلیون میده دیگه کاری نداره یه همه به نوبت داده میشه تامین اجتماعی بی نظم ترین مسئولین را داره کاش منحلش میکردن همه میشدین کشوری مسئولین بی لیاقت .

  • رزماری مجاهد

    سلام‌ من این وام را برای مستاجری می خواهم چون با ۸۰ میلیون نمی شود خونه رهن اجاره کرد