قیمت طلا | نرخ طلا

اخبار اقتصادی | پیش‌بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده

اخبار اقتصادی | پیش‌بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده
کدخبر : 587323

قیمت طلا و سکه در هفته جاری نوسان چندانی نداشت؛ هر چند تغییرات در سکه بیشتر از طلای ۱۸ عیار بود. در چنین شرایطی، پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار طلا چیست؟

به گزارش شما واقتصاد : در هفته‌ای که رو به پایان است، بازارهای مالی از جمله ارز و طلا تغییرات چندان شدیدی را تجربه نکرده‌اند. با وجود این، قیمت سکه نسبت به قیمت طلا تغییرات قابل توجه‌تری را پشت سر گذاشته به گونه‌ای که سکه امامی چندین بار رفت و برگشت را بین دو کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون تومانی تجربه کرده است. در عین حال، قیمت دلار نیز نوسان محدودی بین کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی داشت. انس اما بعد از چندین روز که روندی نزولی را پشت سر گذاشت، اندکی افزایشی شد.

محمد کشتی آرای، کارشناس بازار طلا و سکه گفت: قیمت انس طلا به یکباره افزاشی یافته است و روز گذشته قیمت جهانی طلا ۳۳ دلار افزایش یافت. تحلیل‌ها این بود که با توجه به جنگ غزه، قیمت طلا و نفت افزایش یابد؛ البته این اتفاق در روزهای اول رخ داد و هیجان در بازارایجاد شد و به مروز این هیجان از بین رفت ولی با عادی شدن روند جنگ و ثابت ماندن وضعیت در خاورمیانه، بازارهای جهانی نفت و طلا سیر نزولی داشتند.

این فعال اقتصادی ادامه داد:‌در روزهای اول جنگ، قیمت ارز در بازار داخلی افزایش یافت و این افزایش قیمت در کل اقتصاد کشور تاثیر گذاشته بود اما با مرور زمان و با گذشت پنج هفته اخیر، به عبارت دیگر همزمان با فرسایشی شدن روند جنگ و ادامه آن به صورت عادی، قیمت انس جهانی هم کاهش یافت. روند نزولی قیمت ارز، موجب کاهش قیمت طلا و سکه شد و چهارشنبه، که طلا ۳۳ دلار افزایش قیمت داشت، سطح قیمت طلا و سکه جهانی به همان سطح اولیه بازار بازگشت و ما هم دوباره به روند قیمت‌های اول هفته بازگشتیم.

کشتی‌آرای با بیان اینکه حباب سکه‌های ریز در حال تخلیه است، یادآوری کرد: درمجموع، بازار طلا و سکه، آرام و باثبات است؛ دلیل آن هم تثیبت نرخ ارز در کشور است که کمک کرده فعلا نوسانی نداشته باشیم. البته همین مساله هم تقاضای بازار را کاهش داده است. در حال حاضر و این هفته، قیمت طلا بدون حباب است اما قیمت سکه حباب دارد. قیمت طلا به طور استاندارد و کاملا صحیح مطابق با دو شاخص اصلی، قیمت ارزو انس تغییر می‌کند.

او در پایان پیش‌بینی کرد: همان طور که هفته پیش پیش‌بینی می‌کردیم هفته بعدی ثبات مهمان بازار خواهد شد، این هفته نیز پیش‌بینی مشابه برای هفته بعد داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: