سارانی نژاد در گفت‌وگو با شما و اقتصاد اعلام کرد:

ارزآوری سالیانه ۲ تا ۳ میلیون دلاری فروش محصولات قطعات توربین شهریار

ارزآوری سالیانه ۲ تا ۳ میلیون دلاری فروش محصولات قطعات توربین شهریار
کدخبر : 587650

علی سارانی نژاد در گفت‌وگویی با حضور خبرنگار شما و اقتصاد با اعلام افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید این شرکت، از ارزی‌آوری ۲ تا ۳ میلیون دلاری به صورت سالیانه در حوزه فروش خدمات مهندسی و قطعات به کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد: مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار با بیان اینکه نیاز کشور به واردات قطعات مورد نیاز بخش نیروگاهی برای بازسازی و تعویض قطعات از خارج کشور، گفت: با اقدامات چندباره تامین قطعات بخش بازسازی توسط شرکت قطعات توربین شهریار، صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی به دست آمد.

 

1401042112210580925667764

 

وی افزود: علاوه بر این، به کشورهای همسایه عراق و سوریه نیز خدمات را ارائه می‌دهیم که ارزآوری عمده‌ای به همراه داشته است. برنامه‌ریزی برای ورود به بازار ونزوئلا در دستور کار قرار دارد. از سال گذشته تاکنون افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت به میزان توان تولید ماهانه ۵ توربین v94 که توربین‌های کلاسه‌ای ساخت مپنا می‌باشد را در شرکت قطعات توربین شهریار به عنوان یکی از بازوهای شاخص وزارت نیرو به انجام رسانیده‌ایم.

علی سارانی نژاد با اشاره به اینکه هر کدام از واحدهای نیروگاهی برای اورهال نیازمند خروج از مدار در هر ۴ سال یک‌بار است، تصریح کرد: شرکت قطعات توربین شهریار به واسطه وجود جمع نخبگان جامعه دانشگاهی در این شرکت  عملا به قطب متالورژی صنعت در حوزه سوپرآلیاژ‌ها با حدود ۳۰ سال مطالعات فعالیت تبدیل شده است. با توجه به دانش فنی که فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاهی دارند، اکنون می‌توانیم با توان تخمین عمر باقیمانده در بحث تعداد دفعات بازسازی قطعات داغ را که در گذشته محدود به ساعت کارکرد بود را بارها و بارها افزایش بدهیم. صرفه‌جویی ارزی حاصله از این موضوع در قطعه «پره نو» بسیار بسیار ارزشمند برای کشور است.

مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار با اشاره به بحث آمادگی نیروگاه‌ها، اظهار کرد: در حوزه تعمیرات پیش‌رو هستیم که یکی از دلایل آمادگی ۹۹ درصدی نیروگاه‌ها در پیک تابستان است. 

وی ارزآوری حاصله ناشی از ارائه خدمات و قطعات به کشورهای همسایه توسط شرکت توربین شهریار را متفاوت عنوان و اعلام کرد: مجموعه شرکت قطعات توربین شهریار سالیانه ۲ تا ۳ میلیون دلار ارزآوری ناشی از فروش خدمات مهندسی و بحث ارائه خدمت به کشورهای همسایه ارزآوری برای ایران داشته است.

سارانی نژاد درباره خروج نیروی کار متخصص از کشور نیز بیان کرد: عوامل‌های انگیزشی متعددی در مجموعه قطعات توربین شهریار برای این موضوع به انجام رسیده است. آشنایی دانشجویان برتر جامعه دانشگاهی از طریق قرارگیری در مجموعه‌های صنعتی یکی از اقدامات این مجموعه در جهت جلوگیری از ناامیدسازی هدفمند نیروی متخصص از کار کردن در داخل کشور می‌باشد.

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: