حقوق بازنشستگان | همسان‌سازی

اخبار بازنشستگان| بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند| فوری توضیحات مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت حقوق بازنشستگان

اخبار بازنشستگان| بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند| فوری توضیحات مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت حقوق بازنشستگان
کدخبر : 588029

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی درباره پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داد.

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت حقوق بازنشستگان توضیح میدهد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال هشتمین پرداخت حقوق ماهانه بازنشستگان هم با رقمی بالغ بر ۴۱ هزار میلیارد تومان بدون استقراض حتی یک ریال از نظام بانکی انجام شد.

 

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم شصت‌وسومین سالگرد گرامی‌داشت سالگرد تأسیس بانک رفاه کارگران و تقدیر از یکصد مشتری برتر این بانک که در هتل هما برگزار شد، با تأکید بر تبدیل رویکرد آینده‌خواری و آینده‌سوزی در این سازمان در قالب دریافت بی‌رویه تسهیلات بانکی برای اجرای تعهدات جاری به رویکرد آینده‌سازی و ورود سازمان تأمین‌اجتماعی به ریل جدید فعالیت گفت: زمانی که دولت جدید و مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی را تحویل گرفت، ماهانه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق توسط این سازمان پرداخت می‌شد و برخی در صدد القای این تصور و پیش‌بینی بودند که این دولت و این مدیریت بیشتر از یکی دو ماه نخواهد توانست حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.

 

وی اضافه کرد: استقراض بی‌رویه‌ای از سال ۹۳ در این سازمان برای تامین منابع پرداخت حقوق آغاز شده بود که سرجمع آن به حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان طی سال‌های ۹۳ تا ۱۴۰۰ رسیده بود. در حقیقت به جای آن‌که از محل درآمدهای بیمه‌ای و اقتصادی به بازنشستگان حقوق بپردازند، ناترازی بسیار بزرگ سبب شده بود که تأمین منابع از محل استفاده بی‌رویه از منابع و تسهیلات بانکی انجام شود اما امسال هشتمین پرداخت حقوق ماهانه بازنشستگان هم با رقمی بالغ بر ۴۱ هزار میلیارد تومان بدون استقراض حتی یک ریال از نظام بانکی انجام شد. به این ترتیب رویکرد آینده‌خواری و آینده‌سوزی در سازمان تأمین‌اجتماعی به رویکرد آینده‌سازی تبدیل شده و این سازمان با مدیریت بحران ناترازی منابع، در ریل جدید فعالیت افتاده است.

 

موسوی ادامه داد: در این دوره سازمان تأمین‌ اجتماعی حدود ۴۹ هزار میلیارد تومان منابع پایدار جدید از محل پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان جدید رقم زده که بخشی از آن مربوط به اشتغال و پوشش بیمه اجباری جدید است. این پوشش بیمه‌ای جدید با آمارهای یک میلیون اشتغال که دولت گزارش کرده، همخوانی دارد. بخشی از افزایش تعداد بیمه‌شدگان هم در قالب طرح‌های بیمه‌ای جدید مثل بیمه زنان خانه‌دار، بیمه دانشجویی و بیمه‌های توافقی اتفاق افتاده است.

 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در کنار مدیریت مصارف، اصلاحات سنجه‌ای در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی و در قالب برنامه هفتم توسعه در حال بررسی است که قطعاً پایداری صندوق را بیشتر می‌کند. وقتی ما ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی را تسویه و نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد منابع جدید ایجاد کردیم، قطعاً شاخص‌های بانکی هم رو به بهبودی رفته است و این موضوع در خدماتی که بانک باید در جهت شعار دولت و رشد تولید و مهار تورم و ایجاد ظرفیت برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند، تأثیرگذار است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: