یارانه | یارانه معیشتی

اخبار اقتصادی| این فراد یارانه یک میلیونی میگیرند | جزییات یارانه جدید

اخبار اقتصادی| این فراد یارانه یک میلیونی میگیرند | جزییات یارانه جدید
کدخبر : 588093

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان تا 5 سال، گفت: ماهانه 32 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه و کالابرگ هزینه می‌شود.

به گزارش شما و اقتصاد: یارانه مبلغی است که تولت ماهانه برای کمک به معیشت مردم واریز میکند.مبلغ یارانه بر طبق دهک بندی ها متفاوت است.و دهک های کم یارانه بیشتری دریافت میکنند.برای افزایش یارانه میتوان از طرح کالابرگ استفاده کرد که ازین رو به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان بیشتر یارانه دریافت میکنید.

منابع مالی آن دیده نشده است اما از چند سال قبل مجلس اصل ۷۵ قانون اساسی را مطرح کرد که هر طرحی باید دارای منابع مالی باشد و مجلس نمی‌تواند طرحی مصوب کند که منابع آن را پیش‌بینی نکرده باشد.

 

وی گفت: در لوایح شش گانه اقتصادی قرار است نظام بیمه‌ای کشور را تغییر دهیم و تاکنون ۵۰ جلسه بررسی شده است.

 

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد دلایلی سومدیریت صندوق‌ها و همچنین قرارداد کارگر و تأمین اجتماعی و جنبه شرعی بودن این قراردادها گفت:‌ صندوق‌ها هم حرف دارند و با ذی‌نفعان مذاکره می‌کنند البته قبول دارم سومدیریت در صندوق‌ها بوده است. برخی از صندوق‌ها وضع سیاسی نارکارآمدی داشته و افراد غیر مرتبط در آن قرار گرفته‌اند. اما به هر حال یک ارثی اکنون رسیده است و ما می‌گویم باید این مشکل به صورت مشاعی بین بازنشستگان و صندوق حل شود.

 

عسگریان گفت: مهم‌ترین مسئله شفافیت و استفاده از پنجره واحد اطلاعات است. درست است که پیمان بسته‌ایم که بعد از ۳۰ سال مستمری بدهیم اما وقتی می‌گوییم در توان من نیست باید این مشکل را بین صندوق و بازنشسته حل کنیم.

 

وی گفت: در شش صندوق بزرگ بازنشستگی که ۷۵ درصد بازنشستگان را شامل می‌شود شامل صندوق بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی، روستاییان، عشایر، فولاد، وکلا و آینده‌ساز در هیأت‌ امنای این صندوق‌ها یک ترکیب ۹ نفره است که دو نفر نماینده کارگران، یک نماینده بازنشسته، یک نماینده کارفرما حضور دارند که باید این افراد در تصمیمات هیأت امنا دخالت داشته باشند و سه جانبه‌ گرایی در آن حتماً باید رعایت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: