وزیر نیرو برای شرکت در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد عازم امارات شد

وزیر نیرو برای شرکت در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد عازم امارات شد
کدخبر : 588126

وزیر نیرو به منظور شرکت در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد و بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران میان سران بیش از 100 کشور دنیا عازم امارات متحده عربی شد.

به گزارش شماواقتصاد: علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو عصر امروز (پنجشنبه) به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل‌متحد به کشور امارات متحده عربی سفر کرد.

وزیر نیرو پیش از سفر خود با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برنامه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برای کاهش انتشار آلاینده‌ها داشته و به خصوص برنامه‌هایی که در حال حاضر در دستور کار ما قرار گرفته است، در این اجلاس تشریح می‌شود.

وی با بیان اینکه در این اجلاس آخرین تغییرات اقلیمی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، افزود: شرایط تغییرات اقلیمی به گونه‌ای است که همه کشورها مسئولیت‌شان به یک شکل نیست و کشورهای توسعه یافته که در ایجاد شرایط اقلیمی و آب و هوایی و شرایط حدی آب و هوا تاثیرات فراوانی داشته‌اند، مسئولیت بسیار بالاتری دارند و راهکارها و پیشنهاداتی که در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد در پی اسناد منتشره در  اجلاس‌های قبلی باید بیشتر متوجه این مسئولیت‌ها و کشورهایی که نقش بیشتری در انتشار آلاینده‌ها داشته‌اند، باشند.

وی با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در تبیین شرایط موجود، یادآور شد: برنامه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برای کاهش انتشار آلاینده‌ها داشته و به خصوص برنامه‌هایی که در حال حاضر در دستور کار ما قرار گرفته است، در اجلاس تشریح می‌شود.

محرابیان تصریح کرد: عمده این اقدامات توسعه نیروگاه‌های حرارتی بر پایه آخرین فناوری‌ها و کاهش آلاینده‌ها با افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری این نیروگاه‌ها و همچنین توسعه نیروگاه های تجدید‌پذیر به عنوان یک برنامه بسیار  پراهمیت در جمهوری اسلامی است.

وی به طرح موضوع برقی‌سازی به ویژه حمل و نقل عمومی در این اجلاس اشاره کرد و افزود: توسعه نیروگاه‌های اتمی به عنوان برنامه‌های مهم جمهوری اسلامی است و نقش بسزایی در کاهش انتشار آلاینده‌ها خواهد داشت که در این اجلاس نیز تشریح خواهد شد.

وزیر نیرو تدوین استانداردهای سخت‌گیرانه برای مصرف به‌ویژه لوازم خانگی و لوازمی که باعث انتشار آلاینده‌ها خواهد شد و همچنین هوشمندسازی شبکه‌های برق را از دیگر برنامه‌های مهم جهت تبادل نظر در این اجلاس اعلام کرد.

به گزارش پاون، سازمان ملل اعلام کرده بیش از ۱۰۰ رهبر جهان در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد طی روز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. 

بر این اساس، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خواهد کرد. علاوه بر وزیر نیروی ایران، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل از جمله دیگر سخنرانان اجلاس سران هستند.

 

 

 

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: