قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار ۱۳ آذر | قیمت دلار افزایش می باید یا شاهد کاهش خواهد بود؟

پیش بینی قیمت دلار 13 آذر | قیمت دلار افزایش می باید یا شاهد کاهش خواهد بود؟
کدخبر : 588325

در مقاله زیر یک پیش بینی درباره قیمت دلار در چند روز آینده را می خوانید.

به گزارش شما و اقتصادقیمت دلار در ایران نوسان دارد. قیمت دلار بر بسیاری از کسب و کار ها تاثیر دارد. قیمت دلار در کشورمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه یک پیش بینی قیمت دلار را میخوانید. 

 

پیش بینی قیمت دلار در چند روز آینده

 

برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با اشاره به رشد ارزش ذاتی دلار در ماه جاری، گفت: «با مفروضات فعلی، محدوده قیمت دلار منطقه ۶۱ تا ۶۲ هزار تومانی است. در حالی که هفته گذشته بازارساز تلاش زیادی برای شکستن کف ۵۰ هزار تومانی و تغییر کریدور نرخ دلار کرد، اما این موضوع رخ نداد.»

وی با تاکید بر اینکه وارد ددلاین زمانی حساس برای دلار شده‌ایم، اظهار داشت: «به رسم سال‌های گذشته در یک ماهه آخر سال میلادی تقاضا برای دلار بالا می‌رود و، چون در این بازه قرار داریم، انتظار رشد قیمت این اسکناس وجود دارد، اما بازارساز تلاش می‌کند با خبردرمانی یا تزریق ارز، قیمت را پایین بیاورد.»

قیمت دلار

این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: «با توجه به اینکه ارزش ذاتی دلار در حال رشد است و شرایط کلان اقتصادی نیز این موضوع را تایید می‌کند، نباید انتظار افت شدید قیمت دلار را در بلندمدت داشته باشیم.»

وی با تاکید بر اینکه معمولا قبل از حرکت‌های قوی برای دلار شاهد افت محدود قیمت هستیم، گفت: «دلیل این افت کاملا نموداری است و گَپی که با ارزش ذاتی ایجاد می‌شود، محرکی می‌شود که دلار رشد قوی داشته باشد؛ بنابراین در هفته‌های آتی منتظر این باشید که قبل از حرکت قوی این اتفاق بیفتد؛ زیرا مفروضات کلان اقتصادی رشد قیمت را تایید می‌کنند، اما تلاش‌های بازارساز ممکن است باعث تغییر کریدور شود و از آنجا حرکت قوی صورت بگیرد.»

حق‌شناس در ادامه افزود: «اگر در هفته‌های آتی شاهد افت قیمت به سمت محدوده ۴۷ تا ۴۸ هزار تومانی بودیم، این رخداد می‌تواند نشانه و سیگنال شروع رشد قوی دلار باشد. با توجه به مفروضات بنیادی در بلندمدت، انتظار رشد قیمت دلار و نزدیک شدن به سقف کریدور ۵۰ هزار تومان را دارم.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: