در کنار سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ همت به دست آمد:

سود ۱۸ میلیارد تومانی تجلی توسعه معادن و فلزات در آبان ۱۴۰۲

سود ۱۸ میلیارد تومانی تجلی توسعه معادن و فلزات در آبان ۱۴۰۲
کدخبر : 589121

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۲ توانست با سرمایه‌گذاری ۵.۳ هزار میلیارد تومان در صنایع بورسی و غیربورسی از واگذاری سهام ۱۸ میلیارد تومان سود به دست آورد.

به گزارش شماواقتصاد: تجلی به عنوان اولین شرکت پروژه محور، براساس تدوین قوانین بالادستی، امکان جذب سپرده‌های کوچک و بزرگ تمام سرمایه‌گذاران و انتقالات و صرف آن در اجرای پروژه‌های مختلف را میسر می‌سازد. بارزترین ماموریت شرکت تجلی، ایجاد حضور مستقیم آحاد جمعیتی در اجرای پروژه‌های کلان کشور با محوریت توسعه صنایع معدنی و فلزی، استخراج و اکتشاف معادن جدید با تکمیل و توسعه و تولید فلزات اساسی از طریق پذیره‌نویسی سهام برای اولین بار در سازمان بورس اوراق بهادار است. 

ایده تشکیل یک شرکت پروژه محور برای اولین بار در اسفند ماه سال ۹۸ در هلدینگ معادن و فلزات با محوریت تکمیل پروژه های زنجیره فولاد از معدن تا نورد شکل گرفته است. بر اساس شیوه نامه های جاری و معمول سازمان بورس امکان ورود سریع شرکت به بازار سرمایه وجود ندارد ،لیکن شرکت تجلی  متولد شد و با پیگیری مستمر و موثر در پنجره جدید باز شده در سازمان بورس با عنوان شرکت پروژه محور و همراهی مسئولین سازمان بورس توانست در شکل گیری و تدوین شیوه نامه های جدید گامی اساسی بردارد.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با سرمایه ۶.۲ هزار میلیارد تومانی، در نیمه نخست امسال توانست بالغ بر ۳۴۱.۱ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۳۱۷.۵ میلیارد تومان سود خالص و ۵۱ ریال سود برای هر سهم شناسایی کند که در مقایسه با ۶ماهه نخست سال گذشته، رشد ۹۷ و ۱۰۷ درصدی را به همراه داشته است.

در این میان، ۸۹.۶ و ۲۶۰.۶ میلیارد تومان درآمد تجلی از سود سهام و سود از فروش سرمایه گذاری ها شناسایی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۱ و ۱۳۴ درصدی را به ثبت رساند. این شرکت در عملکرد تلفیقی هم ۶۲۵.۷ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۴۷۱.۳ میلیارد تومان سود خالص و ۷۴ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرد و در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد ۵۲ ، ۲۲ درصدی روبرو شد.

بنابر اعلام مدیرعامل تجلی؛ شرکت در راستای پیشبرد اهداف و حضور در افزایش سرمایه شرکت‌های زیر مجموعه، اقدام به فروش بخشی از پورتفوی سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت کرده که از این بابت در نیمه نخست سال مبلغ ۲۶۰.۶ میلیارد تومان سود ناشی از فروش کسب کرده که باعث افزایش درآمد عملیاتی فروش معادل ۱۳۳ درصد شده است.

با توجه به شرایط بورس در نیمه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری معادل ۱۸.۶ میلیارد تومان محاسبه شده که در مقایسه با دوره مشابه گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته است. لذا موارد فوق باعث افزایش بیش از ۱۰۶ درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه قبل شد.

رقم سرمایه‌گذاری تجلی در آبان‌ بیش از ۵ همت شد

کارنامه فعالیت شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در صنایع بورسی و غیربورسی در پایان آبان ۱۴۰۲ حاکی از آن است که رقم سرمایه گذاری این شرکت به ۵.۳ هزار میلیارد تومان رسید و ۱۸ میلیارد تومان سود از واگذاری سهام محقق کرد. 

 بهای تمام شده سرمایه گذاری "تجلی" در هشتمین ماه امسال در صنایع استخراج کانه های فلزی، تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور و فلزات اساسی حاضر در بورس بالغ بر ۱.۰۴ هزار میلیارد تومان بود.

همچنین بهای تمام شده سرمایه گذاری در صنایع استخراج زغال سنگ، استخراج کانه های فلزی، استخراج سایر معادن، ساخت محصولات فلزی، پیمانکاری صنعتی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات و سایر فعالیت های خارج از بورس بالغ بر ۴.۳ هزار میلیارد تومان بود که جمع بهای تمام شده سرمایه گذاری های بورسی و غیر بورسی به ۵.۳ هزار میلیارد تومان رسید.

این شرکت پروژه محور از واگذاری ۱۷۳.۳، ۷۸.۷ و ۵ میلیون سهم سه شرکت چادرملو، صبا نور، پرتو پایش پیشرو، ۱۲۳.۴ میلیون سهم حق تقدم سنگ آهن گل گهر و ۹.۹۵ میلیون سهم در ﺻﻨﺪوق ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ گذاری سپر ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺑﯿﺪار و با درآمد ثابت کیان بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان سود شناسایی کرد.

پیش‌بینی سودخالص ۱۱۶ میلیون دلاری برای تجلی

کادر مدیریتی تجلی در ابتدای آبان ماه ۱۴۰۲ پیشنهاد افزایش سرمایه ۲.۴ هزار میلیاردی از محل مطالبات حال‌شده و آورده نقدی سهامداران را به حسابرس قانونی ارائه کرد. این تصمیم تاثیر بسزایی در اصلی‌ترین مجرای درآمدی شرکت یعنی درآمد حاصل از سود سهام دریافتی دارد.

در صورت تامین منابع و شرکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، درصد مالکیت «تجلی» حفظ شده و به همین میزان در سنوات آتی از سود سهام تقسیم‌شده سهم خواهد برد.

براساس پیش‌بینی‌های کادر مدیریتی، تجلی در سایه رشد سنگین درآمد ناشی از سود سهام

دریافتی می‌تواند به سود خالص ۴.۳ هزار میلیارد تومانی معادل ۱۱۶ میلیون دلار ظرف سه سال آینده دست پیدا کند.

طبق برآوردهای انجام‌شده، تفاوت رقم درآمدی در پایان دوره ۱۴۰۵ به بیش از ۱.۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد و این رقم برای دوره ۱۴۰۶ تقریبا ۲.۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: