سفر به کردان

سفره یک روزه اطراف تهران | کردان یک مقصد رویایی برای شما

سفره یک روزه اطراف تهران | کردان یک مقصد رویایی برای شما
کدخبر : 589219

اگر قصد سفر به یک روزه اطراف تهران را دارید ما به شما روستای کردان را پیشنهاد می دهیم.

به گزارش شما و اقتصاد :کُردان در ۱۵ کیلومتری کرج روستایی در شهرستان ساوجبلاغ، استان البرز، ایران است. روستای کردان یکی از روستاهای خوش آب‌وهوای اطراف تهران است. این روستا برای یک گردش کوتاه مقصد بسیار مناسبی می‌باشد و اغلب آخرهفته‌ها گردشگران بسیاری به آنجا سفر می‌کنند. این روستا اگر چه برای ساکنین تهران و کرج یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است، اما توانایی این را دارد که برای مسافرینی از نقاط مختلف کشور و یا حتی گردشگرانی از سراسر دنیا تعطیلات جذابی را بسازد. در ادامه به معرفی این روستای زیبا پرداخته ایم. 

 

 

جاذبه‌های تاریخی روستای کردان

برج مقبره، سازه تاریخی و ارزشمند در روستای کردان

برج مقبره کردان که با نام امامزاده حسین هم شناخته می‌شود، سازه‌ای آجری با گنبدی شبیه به کلاه‌خود در جنوب شرقی کردان، با فاصله تقریبی ۲ کیلومتر واقع شده است. اگر از روستا پیاده به سمت این مقبره راه بیفتید، تقریباً ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود. با اتومبیل کمی مسیرتان طولانی‌تر می‌شود؛ اما حداکثر بعد از ۱۰ دقیقه به این جاذبه تاریخی می‌رسید. این مقبره دایره‌ای و تماشایی با پلانی خورشیدی بنا شده است و گفته می‌شود که زمان ساخت آن هم‌زمان با دوران حکم‌فرمایی سلجوقیان بوده است. البته در سال ۱۳۸۷ مجدد این سازه تاریخی بازسازی شده است. به اعتقاد محلی‌ها، این برج مدور آرامگاه امامزاده حسین، یکی از نوه‌های امام سجاد(ع) است و برای همین یکی از جاذبه‌های زیارتی نیز محسوب می‌شود. البته بنا به دیدگاهی دیگر، این احتمال وجود دارد که این سازه در عصر سلجوقی کاربردی نظامی داشته است.

آرامش این جاذبه تاریخی با درختان کهنسال توت و چنار بیشتر شده و جوی زلالی که در اطراف آن جریان دارد، طراوت و تازگی به حوالی این جاذبه بخشیده است. برج مقبره همیشه به روی مردم باز است و بسیاری از اهالی و گردشگران برای زیارت و ماجراجویی به‌سراغ آن می‌آیند.

روستای کردان

دهکده ورزش کردان

روستای کردان به‌خاطر موقعیت ویژه توریستی‌اش، دیگر فقط یک روستای ساده در اطراف تهران نیست. این روستا هم‌اکنون با داشتن یک دهکده ورزش، فرصت هیجا‌ن‌انگیز پرواز را در اختیار گردشگرانش می‌گذارد. دهکده ورزشی در سال 1372 راه‌اندازی شد و امکانات حرفه‌ای برای اجرای 22 بازی مختلف شامل فوتبال، والیبال، شنا، تنیس و… را دارد. سایت پروازی البرز واقع در دهکده ورزش نیز همه‌روزه آماده است تا با آموزش پرواز، لذت یک صعود جانانه را بچشید.

 

رودخانه کردان

رودخانه کردان از مهم‌ترین رودخانه‌های پرآب استان البرز است که سبزی و طراوت را برای روستا به ارمغان آورده است. رودخانه کردان را می‌توان شریان حیات‌بخش این روستا نامید. آب رودخانه از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد، سپس از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می‌کند تا اینکه در روستای نجم‌آباد به رودخانه شور سرازیر می‌شود. ارتفاعات اطراف رودخانه منطقه‌ای بی‌نظیر با هوای بکر و پاک برای کوه‌نوردی است.

 

پل بانو صحرا کردان

در شمال کردان با فاصله تقریبی ۱.۵کیلومتری، یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه واقع شده است. پل بانو صحرا از جاذبه‌های قدیمی روستاست که با پای پیاده در حدود ۲۰ دقیقه و با اتومبیل در حدود ۵ دقیقه تا رسیدن به آن طول خواهد کشید. پل بانو صحرا باقی‌مانده از زمان حکومت خاندان صفوی در ایران است که امروزه تنها دو پایه از این پل قدیمی دیده می‌شود.

 

رستوران های کردان

از سعادت و خوش‌روزی بودن در سفر همین بس که بتوانید رستورانی با غذاهای باکیفیت و لذیذ پیدا کنید. چشیدن طعم غذاهای خوش‌آب‌ورنگ محلی در کنار تماشای طبیعت رنگارنگ، حظ سفر را دوچندان می‌کند. در اطراف روستای کردان هم رستوران سنتی وجود دارد و هم رستوران مدرن.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: